Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 887
  • Visningar Visningar 86 486
Chef. Människan hade tydligen inget annat att anmärka på idag så fick vi tydligen inte ha lådan med julpynt på hyllan vid vår maskin längre, trots att den stått där i över en månad nu. Trots att den inte är i vägen för oss som arbetar vid maskinen eller påverkar någon annan.

Att försäkringskassan inte ens hanterat mina vab-ärenden trots att det gått över en månad på första ärendet. De trodde att de kunde ev betala ut i slutet av mars eftersom de var på ansökningarna gjorda i mitten av december enligt handläggaren i telefon. Ja jag vet att de är underbemannade med högt tryck, och ja jag klarar mig ekonomiskt men det är ändå störande.

Min vän bad om hjälp med ännu en teknisk grej. Jag har egentligen annat för mig, men är så jädrans hjälpsam. Har funderat på att skicka instruktioner, men det lär ta längre tid än att hjälpa fysiskt. Om jag går dit hade det varit bra om hon kunnat göra det själv med min guidning, men det kommer också ta längre tid än om jag gör det själv. Ack och ve, allt ska vara så komplicerat.

Har nackspärr - igen. Har haft det av och till sen typ november. Har god rörlighet åt ena hållet, andra hållet -not so much. Och gör pissont.

Är hungrig/sugen men går på flytande diet inför en undersökning på tisdag. Så jag är högst otillfredsställd :mad:
Kan relatera! Fick en sjuk nackspärr i måndags. Kiro onsdag och imorse och äntligen fungerar den hyfsat igen. Och så jäkla trist med flytande diet...

Jag älskar mitt ensamliv, men ibland, som när jag vill ha fajitas är det tråkigt. Allting finns i för stora mängder så att laga bara en fajitas är hopplöst och jag bör inte äta mer än en, högst två. Men då får jag massa över, visst, vissa saker kan man frysa men inte allt, vilket gör att jag måste slänga.

Jag älskar mitt ensamliv, men ibland, som när jag vill ha fajitas är det tråkigt. Allting finns i för stora mängder så att laga bara en fajitas är hopplöst och jag bör inte äta mer än en, högst två. Men då får jag massa över, visst, vissa saker kan man frysa men inte allt, vilket gör att jag måste slänga.
Vad kan du inte frysa?

Jag stör mig på att jag är så trött ständigt. Vill ha våååår nu. Men också att tiden på VC för järninfusion ska komma snabbare än den gör, långt att vänta ju! Två veckor till tiden, proverna lämnade jag i början av januari så inte konstigt att jag känner mig tröttare nu än då.

Facebook har bestämt att jag är indonesier. Det var lite svårt att rapportera felet eftersom allt är på indonesiska men jag tror jag lyckades klicka rätt.
Kollade språkinställningarna och där är svenska ibockat.

Bifogade filer

• IMG_0356.webp
    IMG_0356.webp
    25,6 KB · Visningar: 10

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 317
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 246
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 634
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka