Alltså det är väl ingen störning egentligen, mer en snopning... när det beskrivs en potentiellt väldigt god maträtt på jobbrestaurangens meny, man köper den, och det visar sig vara en uttalat smaksnäll bambaversion av det beskrivna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så jävla less på att höginkomsttagare alltid skyddas av dessa förbannade fallskärmar!Lantmäteriet vd får sparken men får behålla sin lön på 134000:- i månaden i TVÅ ÅR
Alltså, jag får knappt ihop det på ett årSå jävla less på att höginkomsttagare alltid skyddas av dessa förbannade fallskärmar!
Så olika det är, jag har rätt mycket kontakt med en person som jag ofta tänkt att ändå är rätt osmidig socialt. Men att det är som det är och jag får försöka vara smidigare själv, trots att det är tröttsamt.Har länge trott att jag pga min egen sociala inkompetens har ett oändligt stort tålamod med andras sociala inkompetens, men det har visat sig inte stämma.
Efter att ha varit sjuk i ungefär en vecka med stundtals rätt så hög feber kommenterade jag till en vän att trots att det varit fysiskt tufft har det ändå varit lite skönt på det viset att det känts som om jag faktiskt fått vila för första gången på flera år. För mig är det här en betraktelse som mest förmedlar att jag antagligen har varit betydligt mer stressad de senaste åren än vad jag tidigare har insett, när att vara rejält sjuk känns som om det för något lite positivt med sig, men min väns kommentar på detta var enbart "vad skönt att du känner att du fått vila".
Och det är inte första gången samma person aktivt undviker själva poängen i samtalet. Minns att jag störde mig på en annan kommentar jag fick efter att jag dragit en parallell mellan en bok jag läste och en situation jag hade varit med om, och det enda som bemöttes var det jag sa om boken och inget annat. Det är lite som att bli delvis ignorerad. Och som mönster har det blivit ganska förutsägbart, har insett att finns det en bekväm vinkling av något jag precis sagt så kommer hen välja den tolkningen före att bry sig om själva andemeningen. 9 gånger av 10. Jag har tröttnat på detta.
Och vi har -6°. Nån råkade vända på kartan?Det är 7 plus ute. SJU PLUS. Jag bor för fan i norra Norrbotten. Det är inte normalt!!
Så jäkla sjukt att det inte finns nån gräns för vad folk får ta ut i månadslön? PostNords vd har ju en lön på över 900 000 i månaden, HUR kan en människa ”behöva” en sån orimlig lön?Lantmäteriet vd får sparken men får behålla sin lön på 134000:- i månaden i TVÅ ÅR
Det är liksom typ tre-fyra brevbärares årsinkomst per månadSå jäkla sjukt att det inte finns nån gräns för vad folk får ta ut i månadslön? PostNords vd har ju en lön på över 900 000 i månaden, HUR kan en människa ”behöva” en sån orimlig lön?
Och ungefär vad två median svenskar tjänar under ett år...Det är liksom typ tre-fyra brevbärares årsinkomst per månad
Rimligt? Inte någonstans.
Lantmäteriet vd får sparken men får behålla sin lön på 134000:- i månaden i TVÅ ÅR
Vi hade -6 i går kväll. Tittade inte i morse. Nu har vi -3.Det är 7 plus ute. SJU PLUS. Jag bor för fan i norra Norrbotten. Det är inte normalt!!
Ja jo, men att man har två års uppsägningstid är absurt.Att en GD behåller sin anställningstrygghet under den tiden man har avtal för är rimligt och helt i linje med hur lagstiftningen ser ut för tidsbegränsade tjänster. Det som är mer provocerande är att både politiker och de allra högst uppsatta myndighetscheferna ofta kan få något annat behagligt och välbetalt uppdrag sen. Lönen hade man eventuellt kunnat lösa med att det finns en grundlön och ett "chefstillägg" som bara gäller så länge hen är i den chefsrollen, men jag vet inte exakt vad det skulle medföra i övrigt.
Anledningen till att jag inte tycker att en GD ska kunna sparkas på dagen är att risken är stor att man som myndighetschef blir väldigt försiktig med hur man agerar för att inte trampa regeringen på tårna. En GD ska kunna känna sig fri att fatta beslut utifrån vad som är bäst och inte anpassa sig allt för mycket till vad de tror kan hända med jobbet om det blir godtyckligt att bli av med det tex efter ett regeringsskifte där den rådande politiska majoriteten tycker att myndigheten är "besvärlig". Tänk om tex Naturvårdsverkets GD skulle tystna pga den regering vi har nu?