Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Jag kan verkligen inte förstå mig på de som slänger utvecklade, tomma papperskassar i återvinningen. Alltså stora papperspåsar som man inte ens ansträng sig att försöka vika ihop.
I kvarteret dit jag flyttade i våras finns ett stort och fint miljörum, men kärlen för pappersförpackningar blir snabbt fulla. Att inte orka vika ihop sin påse, platta till sin kartong etc tycker jag är ett så tråkigt sätt att förhålla sig till det gemensamma, vi har en så stor fördel i att vi slipper ta oss till återvinningar och kan lämna det i vårt eget kvarter istället.
Samma här, vi har ett miljörum i huset, folk slänger stora kartonger i containern utan att vika ihop dem. Går det inte att vika kan man ju trampa ihop dem innan man slänger.
Stör mig också på att folk lämnar farligt avfall där och i soprummet. En gång hittade jag en kartong med flera stora lustgastuber i garaget, nån hade ställt dem vid en pelare där man kör ner, så det var knappast nån som glömt dem där.
:banghead:

Mitt Netflix-konto har slängt ut min telefon :rage: Den säger bara "Din enhet ingår inte i kontots Netflix-hushåll". Men när jag går in på kontot via datorn så står telefonen med som godkänd enhet. När jag googlar på hur han hanterar Netflix-hushåll så står det bara hur man gör via smart-tv, vilket jag inte har någon. Då står det "Om du inte använder en tv för att titta på Netflix, eller om du inte har någon tv, behöver du inte ställa in något Netflix-hushåll för ditt konto."

Nähä men hur gör jag för att få komma in på mitt Netflix med telefonen igen då? :arghh:

Mitt Netflix-konto har slängt ut min telefon :rage: Den säger bara "Din enhet ingår inte i kontots Netflix-hushåll". Men när jag går in på kontot via datorn så står telefonen med som godkänd enhet. När jag googlar på hur han hanterar Netflix-hushåll så står det bara hur man gör via smart-tv, vilket jag inte har någon. Då står det "Om du inte använder en tv för att titta på Netflix, eller om du inte har någon tv, behöver du inte ställa in något Netflix-hushåll för ditt konto."

Nähä men hur gör jag för att få komma in på mitt Netflix med telefonen igen då? :arghh:
Du måste ansluta när du är hemma via wifi på telefonen sen kan du köra igen

Jag har förlagt alla mina mediciner som jag hämtade ut för ca en vecka sedan 😭Det är mediciner jag måste ta dagligen. Jag har letat i 2 dagar. Jag har lagt dem på en fiffig plats för att enkelt hitta dem när övriga burkar och askar är slut. Vilket är nu och de finns ingenstans :cautious: Det är flera förpackningar med olika sorter så så enkla är de inte att tappa bort.

Samma här, vi har ett miljörum i huset, folk slänger stora kartonger i containern utan att vika ihop dem. Går det inte att vika kan man ju trampa ihop dem innan man slänger.
Stör mig också på att folk lämnar farligt avfall där och i soprummet. En gång hittade jag en kartong med flera stora lustgastuber i garaget, nån hade ställt dem vid en pelare där man kör ner, så det var knappast nån som glömt dem där.
:banghead:
Och jag stör mig på att man i återvinningsstationerna inte bara kan slänga in sina kartonger utan måste just hoppa på dem och slita i dem varpå jag får skärsår på händerna och alltid håller på att ramla omkull för de är så svårkrossade. Jag vill kunna slänga kartonger utan att det blir ett superprojekt som nu. (Ja, jag fattar att det nog tar mindre plats men jag avskyr det verkligen, att få en Mathemskartong genom de där smala öppningarna.)

Nu har jag ledsnat på att mina musikrekommendationer på Spotify förstörs av godnattvisor, avslappningsmusik och annat som spelas på familjens sonos-högtalare. Det får vara värt 50 kr extra i månaden, nu har familjen ett konto och jag har ett eget 🥳

Och jag stör mig på att man i återvinningsstationerna inte bara kan slänga in sina kartonger utan måste just hoppa på dem och slita i dem varpå jag får skärsår på händerna och alltid håller på att ramla omkull för de är så svårkrossade. Jag vill kunna slänga kartonger utan att det blir ett superprojekt som nu. (Ja, jag fattar att det nog tar mindre plats men jag avskyr det verkligen, att få en Mathemskartong genom de där smala öppningarna.)
Jag hoppar aldrig. Jag tar en sax och skär tejpen eller ”öppnar kartongen” hemma så är det färdigt när man kommer till återvinningen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 445
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 831
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025