Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Mitt Netflix-konto har slängt ut min telefon :rage: Den säger bara "Din enhet ingår inte i kontots Netflix-hushåll". Men när jag går in på kontot via datorn så står telefonen med som godkänd enhet. När jag googlar på hur han hanterar Netflix-hushåll så står det bara hur man gör via smart-tv, vilket jag inte har någon. Då står det "Om du inte använder en tv för att titta på Netflix, eller om du inte har någon tv, behöver du inte ställa in något Netflix-hushåll för ditt konto."

Nähä men hur gör jag för att få komma in på mitt Netflix med telefonen igen då? :arghh:
Kolla så att ingen har kapat ditt konto, det hände maken 2 ggr nyss på väldigt kort tid .

Hjälpte en kompis rensa på sin loge.
Drar i ett hästtäcken som sitter fast, lyckas trampa ned i ett hål i golvet( som vi skulle lägga för en skiva när vi rensat runtom)
och damper i backen lite smidigt. Rakt på en hög av isolering och något hårdare timmerstock. Resultat stort blåmärke och svullnad på sidan av låret. Typ lårkaka.

Går riktigt "bra" för mig denna vecka. Tur den snart är slut ...😅

Det gör inte jag. De har även nyligen bett så många som möjligt att jobba övertid och det går lite hand i hand med att inte ta ledigt. Även om det är menat som ett skämt så kommer inte alla tycka det är roligt och är därmed inte lämpligt att sätta upp i matsalen. De kan dela det sinsemellan.
Ja, allt har ju sin tid och plats. Är arbetsplatsen öppen och hjärtlig och arbetarna känner att de kan tala med chefen och att chefen respekterar sina arbetare så är ju kanske en sak, men är arbetsmiljön och stämningen lite ohälsosam från förr så är det där ju inte ett lämpligt skämt.

Jag sa upp mitt elavtal pga flytt. Har ett bekräftelse mail. Nu visar det sig att det inte avslutats utan de har dragit pengar för elen i flera månader. Fick reda på detta när jag ringde stadens kontor och undrade varför de fortfarande hade min gamla adress.

Det är tur att man är gjord av pengar och kan betala flera månaders el utan vidare. Not

Stör mig på att jag suttit och kollat mina gamla köp och sälj i aktier och känner bara att jag gjort allt fel och hade kunnat ha SÅ mycket mer pengar om jag bara haft lite is i magen (inte varit korkad/vetat vad jag sysslade med).

Lite onödigt hårt mot mig själv kanske. Har ju inte ens gått med minus.
Så. Egentligen stör jag mig nog mest på min att min hjärna inte vill vara lite snällare.

Ska göra te istället!

Jag sa upp mitt elavtal pga flytt. Har ett bekräftelse mail. Nu visar det sig att det inte avslutats utan de har dragit pengar för elen i flera månader. Fick reda på detta när jag ringde stadens kontor och undrade varför de fortfarande hade min gamla adress.
Jag ringde mitt bredbandsbolag förra gången jag flyttade å meddelade ny adress och att jag ville flytta med mitt bredband. Blev uppringd ett par månader senare av dom där dom frågade varför mitt bredband gick på en annan adress. Jag var inte imponerad den dagen...

Hoppas dom betalar tillbaka snarast.

Det är tur att man är gjord av pengar och kan betala flera månaders el utan vidare. Not
Men har du inte märkt att det har försvunnit pengar i flera månader?

Mitt växtpaket igen... Det är i Sverige nu, och sen 6 imorse har det stått som ute för leverans i Västerås (jag bor i Borlänge). Beräknad ankomst är idag och det har skickats med Ups. Nu fick jag en notis om att frakt bokats hos Postnord? För helvete?! :arghh:

Jag är så upprörd, till och med förbannad.

Jag jobbar på en kommun inom utbildningsförvaltningen. Idag fick vi en begäran om att lämna ut de fem senaste årens alla bedömda elevarbeten (prov, inlämningsuppgifter, nationella prov) samt information relaterad till arbetena som vilken kurs det avser, årskurs, ämne, feedback eleven har fått, slutbetyg i kursen m.m.

Enligt mailet ska information användas till något som förhoppningsvis kommer ha mycket stor samhällsnytta - jag tolkar det som en AI tjänst som kommunerna sen kommer behöva betala för att ta del av. 😒

Det här kommer ta sjukt lång tid att plocka fram eftersom vi inte har någon sammanställning över allt det här. Dessutom kommer vi behöva sekretesspröva alla handlingar för att vara säkra på att inga uppgifter om eleverna framgår. Spontant tänker jag att det kommer ta ca 1 veckas arbetstid. Plus den tid det kommer ta för alla lärare att hitta åt materialet.
Det har säkert gått ut till alla kommuner vilket innebär att offentlig verksamhet kommer få lägga ner otroliga mängder tid för att någon sen ska lägga in det i en AI modell och tjäna pengar på det. Dessutom kommer inte lärarna kunna använda samma prover igen eftersom svaren kommer vara offentliga.

Vi är en pytteliten kommun som inte har någea muskler att sätta emot sånt här men vi ingår i nätverk med andra kommuner så vi ska lyfta frågan där och höra hur dom gör. Det känns ju helt orimligt att en kommun ska behöva göra det här. Sen är det störigt att jag jobbar hemifrån idag och alla är på lunch så jag kan inte prata med någon kollega om hur upprörd jag är över det här så istället håller jag på att koka över här hemma.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 444
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
603
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 829
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar