Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Innan du byter vårdcentral, orkar du ta dig tid att klaga till verksamhetschefen på vc? Det är ju inte ok att skriva lögner i journalen! Är det ens rätt patient läkaren tänker på när hen skriver i din journal kan man kanske fundera på i så fall? Så att den funderingen kommer fram, tycker det verkar som en skum sak att skriva om ingen kontakt annars har funnits.
Ja, något har ju gått fel eller så har någon tänkt helt galet.
Min kompis tycker också jag ska klaga, men jag har nog inte den kämpaglöden i mig riktigt. Iaf inte just nu.

Stör mig på detta. Varför skriver de ”Black Tea with blueberries from Scandinavia”? Black Currant är ju för tusan Svarta Vinbär?!

Eller vad är det jag missar? 😅🙈
IMG_3889.webp

Stör på att jag plötsligt har funderingar kring barn. Jag vill ju inte ha barn. Har aldrig velat. Varför upptar det så mycket tid i mitt huvud just nu? Känner en sorts sorg, men är det för att jag börjat ändra mig i frågan, eller känner jag sorg över att jag INTE vill ha barn. (För det hade kunnat vara en fantastisk grej, OM jag velat?).
Eller har jag bara någon slags 35årskris för att tiden att ombestämma sig börjar sina?

GAH :arghh:

Stör på att jag plötsligt har funderingar kring barn. Jag vill ju inte ha barn. Har aldrig velat. Varför upptar det så mycket tid i mitt huvud just nu? Känner en sorts sorg, men är det för att jag börjat ändra mig i frågan, eller känner jag sorg över att jag INTE vill ha barn. (För det hade kunnat vara en fantastisk grej, OM jag velat?).
Eller har jag bara någon slags 35årskris för att tiden att ombestämma sig börjar sina?

Känner så igen mig! Jag hade exakt samma grubblerier från typ 30årsåldern.

Jag landade i att min tillvaro var tillräckligt stabil för att ha barn. Bra och fast jobb, bra bostad, bra partner. Så för oss blev det en unge efter typ ett år av försök. Hade precis gett upp och accepterat att det inte blir nåt när det så att säga slog till.

Med det sagt, det är kanske bara lite "fomo" du känner? Jobbigt är det i vilket fall.

Jag gick igenom en (väldigt kort och liten) sådan fas. Jag landade i att jag är extremt lycklig som barnfri.

Känner så igen mig! Jag hade exakt samma grubblerier från typ 30årsåldern.

Jag landade i att min tillvaro var tillräckligt stabil för att ha barn. Bra och fast jobb, bra bostad, bra partner. Så för oss blev det en unge efter typ ett år av försök. Hade precis gett upp och accepterat att det inte blir nåt när det så att säga slog till.

Med det sagt, det är kanske bara lite "fomo" du känner? Jobbigt är det i vilket fall.

Jag gick igenom en (väldigt kort och liten) sådan fas. Jag landade i att jag är extremt lycklig som barnfri.

Ja till stor del kan det nog vara FOMO! Tänk om jag missar denna grej liksom. Det går ju inte att "göra" när som helst.
Och fomo har jag ju lite svårt med annars också :angel:

Tror det är första gången jag är på en så trygg och bra plats i livet att det ens finns plats för de här tankarna nu.
Och då blir jag dessutom grinig, att tänk om jag bara varit det tidigare, så hade jag kanske vetat nu? Känt mig redo eller något. Iofs om jag nu faktiskt inte vill ha barn, så hade jag ju inte känt mig redo oavsett :p

Det är ett så enormt beslut, så kanske inte konstigt att det tränger sig på nu, när livet är fint och tiden börjar "rinna ut".
Nåja. Har en bra sambo att prata med iaf. Men ovana tankar är det!

Varit vaken hela natten och Early Bird påstår att de levererat ett paket från Apotea nu på morgonen, inte finns det något paket! :mad: Jag väntar bl a på medicin till Lille Skrutt, det har varit restat hela hösten och inte vet jag vad de gjort av paketet. Det får inte frysa och det är -10 ute. :rage:
Levererat till någon annan?

Jag hade enorma problem i mitt förra hus där jag förra hösten började få bokpaket som skulle till grannen under. Säkert fem gånger under hösten.
Vårterminen började med att jag fick tunga paket typ tre dagar i rad. Jag började ringa Pressens morgontjänst som var ansvariga. De skulle skicka meddelande till utdelaren. Hjälpte inte. De skulle prata med chefen. Hjälpte inte. Man ändrade något i själva systemet. Hjälpte inte. Ringde dem minst tio gånger, helt absurt.
När jag hade flyttat men innan köparna flyttat in låg det ett till 👿 paket utanför dörren. Hade skrivit redan i början av året i husets FB-grupp att om man saknade ett paket skulle man kolla utanför min dörr.

Ja till stor del kan det nog vara FOMO! Tänk om jag missar denna grej liksom. Det går ju inte att "göra" när som helst.
Och fomo har jag ju lite svårt med annars också :angel:

Tror det är första gången jag är på en så trygg och bra plats i livet att det ens finns plats för de här tankarna nu.
Och då blir jag dessutom grinig, att tänk om jag bara varit det tidigare, så hade jag kanske vetat nu? Känt mig redo eller något. Iofs om jag nu faktiskt inte vill ha barn, så hade jag ju inte känt mig redo oavsett :p

Det är ett så enormt beslut, så kanske inte konstigt att det tränger sig på nu, när livet är fint och tiden börjar "rinna ut".
Nåja. Har en bra sambo att prata med iaf. Men ovana tankar är det!
Ja, prata med sambon. Det är skönt att få ventilera bort fomon lite!

Stör mig på mitt höj och sänkbara bord. Under bordet finns en metallskena precis där knäna är. Jag som gärna sitter med korsade ben slår i knäna varje gång jag ska rulla in under bordet, och varje gång jag har suttit som en normal människa och vill lägga dem i kors. Knäna är alldeles blåmärkesfyllda :arghh::cautious:

Folk på sociala medier som inte kan skilja mellan åsikter och fakta, och upplever sin egen ståndpunkt som oomtvistligt facit.

Aktualiserat av att jag ibland läser i en pappagrupp på Facebook, där det mesta skrivs av unga män runt 25-30. En skrämmande stor andel har kvinno-, familje- och samhällssyn som platsade bättre för >100 år sedan. Inte alla, mothugg och diskussion förekommer absolut. Men signifikant hos stenålderskillarna är att de i större utsträckning ser sin uppfattning som gudagiven och självklar sanning.
Öht män på internet, :(

OK inte alla män, men tillräckligt många för att det ska räknas som en generell sanning

Jaha, det var ju synd att jag inte visste att de hade så dåligt rykte... Jag har gått och gnällt över just Adlibris i några dagar nu eftersom jag beställde ett par julklappar därifrån förra söndagen. De är fortfarande inte på väg och på fredag åker jag härifrån :nailbiting: Inser nu att det kanske var lite naivt av mig att förvänta mig att ha dem typ nu, alltså en dryg vecka efter beställning, men jag är så bortskämd med hur det är i UK där det mesta kommer efter typ 2-3 dagar oavsett butik & leveransalternativ. Utöver Adlibris väntar jag även på paket från H&M och Bodum, trodde jag skulle ha gott om tid att få hit dem innan jag åkte...
Kan uppdatera med att paketet nu beräknas levereras på lördag 🙄 Som tur är är det Instabox, så jag kan skicka mamma och hämta det och så tar hon med det till mig när de kommer över om några veckor.

MEN Adlibris var i alla fall väldigt snabba med att betala tillbaka frakten när jag bad om det (av ren princip), det tog inte ens en halvtimme mellan det att jag mailade och att jag hade en notis om kreditering :up:

Ja, något har ju gått fel eller så har någon tänkt helt galet.
Min kompis tycker också jag ska klaga, men jag har nog inte den kämpaglöden i mig riktigt. Iaf inte just nu.
Jag tycker också det låter som att de måste ha blandat ihop dig med någon annan! Min mor låg på sjukhus och en doktor kom in och förklarade att hon tyvärr haft sin andra hjärtattack. Min mor kollade förvirrat på läkaren och sa "kan jag få ha min första först?". Det visade sig att hon och en annan delade namn, födelseår och dessutom var ganska lika :nailbiting: De fick sedan skyltar vid sina sängar som påminde personalen att kolla om de faktiskt var rätt person.

Jag tycker också det låter som att de måste ha blandat ihop dig med någon annan! Min mor låg på sjukhus och en doktor kom in och förklarade att hon tyvärr haft sin andra hjärtattack. Min mor kollade förvirrat på läkaren och sa "kan jag få ha min första först?". Det visade sig att hon och en annan delade namn, födelseår och dessutom var ganska lika :nailbiting: De fick sedan skyltar vid sina sängar som påminde personalen att kolla om de faktiskt var rätt person.
Mammas läkare tittade allvarligt på henne och tog upp hennes alkoholkonsumtion, den var ju lite hög, och hon behövde dra ner på alkoholen och det finns hjälp att få. Mamma började protestera ganska rejält, ingen ska kalla henne alkoholist liksom. Hon har inte druckit alkohol på år och dar och levt med en alkoholist i alldeles för många år så hon tog rejält illa vid sig, vilket hon förmedlade. Läkaren blev lite förvirrad och frågade lite mer om hälsan och alkoholen, för det stod ju i journalen att hon drack alkohol, men nej, hon dricker ju inte en droppe alkohol så hur hennes prover kan visa det förstår hon inte.

De släppte det och gick vidare, men dagen efter ringde läkaren och berättade att det blivit en förväxling mellan henne och en patient till. Det blev ändrat i journalen och de bad om ursäkt för det inträffade.

Den mänskliga faktorn-sekreteraren gissar jag, hade scannat in papper (remisser och provsvar) i fel journal. Jag kan tänka mig hur det gått till eftersom jag jobbat i det journalsystemet.

Huvudvärk. Är så trött på huvudvärk. Har haft huvudvärk sedan i natt. Det går inte över. Mår skit av det. Är skittrött för övrigt, men insåg att det kanske är den ökade epilepsimedicinen för typ 5 veckor sedan som nu ger utslag, lite väl sen reaktion, men började förra veckan, sådan där trötthet som inte släpper. I måndags sa en kollega på jobbet att det såg ut som om jag gick i dvala när jag kom gåendes. Det känns så också.

Och is ute. Jobbigt att gå ut med hundar med is ute.

Ska sälja mitt enmannatält, får kommentarer som "dags för tvåmannatält nu ;) ❤️ " av flera, tycker det är sjukt störigt 😂 ja jag har en pojkvän nu, nej vi sitter inte ihop.

Ja jag har köpt ett tvåmannatäl, som jag ska sova SJÄLV i!!!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 245
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 274
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
529
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 644
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sadelfråga