Trist att ni fått den upplevelsen! Jobbar själv med 1177 och telefonrådgivning och ringer alltid upp tre gånger vid inget svar (och med någon minuts mellanrum). Har 28 bokningsbara telefontider på förmiddagen som ska vara 7 minuter per samtal. På de 7 min ska jag hinna kolla upp remisser, läkemedel, planerade vårdåtaganden, om de öht ringer rätt, kontakta apotek, vem som är PAL, boka in för besök, hänvisa till rätt instans, kontakta dagbakjour etc. Drar det då ut på tiden med någon så finns risken att resterande samtal blir drabbade och då kan jag inte vänta en kvart med att ringa igen. Och nej, kan inte ringa senare för på eftermiddagen har jag och kollegor andra arbetsuppgifter. Det är tyvärr så det ser ut i vården med tidspress. Det är trist att det inte finns förståelse för det, vi gör vårt bästa efter förutsättningarna vi har. Ibland känns det lönlöst