Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Aj då! Har helt missat detta, har ju sällan anledning att handla där eftersom de inte finns i UK. Jag valde dem främst för att det var ett namn jag kände till samt att de hade alla de tre ganska vitt skilda sakerna jag behövde, precis som för @Sassy, men kommer absolut att tänka till en gång extra nästa gång :)
Jag å andra sidan handlar regelbundet och har gjort de senaste 10 åren från Adlibris och har aldrig haft problem eller råkat ut för försenade leveranser. Detta oavsett vilket leveransalternativ jag har valt.
Men det skickas ju inom Sverige då så det är kanske inte jämförbart med ditt fall.

Hade du samma lev.tid på alla produkterna? Vet att de brukar vänta in annars så att det bara blir ett paket.

Vården ringde 3 gånger inom loppet av en minut. Då kunde de skriva i 1177 att de ringt upprepade gånger utan svar. Jag satt förfan på muggen

Och här ringer de en gång. (Om man har tur.) och sedan ingen mer gång, utan man får göra om hela proceduren dagen efter. :cautious:
Trist att ni fått den upplevelsen! Jobbar själv med 1177 och telefonrådgivning och ringer alltid upp tre gånger vid inget svar (och med någon minuts mellanrum). Har 28 bokningsbara telefontider på förmiddagen som ska vara 7 minuter per samtal. På de 7 min ska jag hinna kolla upp remisser, läkemedel, planerade vårdåtaganden, om de öht ringer rätt, kontakta apotek, vem som är PAL, boka in för besök, hänvisa till rätt instans, kontakta dagbakjour etc. Drar det då ut på tiden med någon så finns risken att resterande samtal blir drabbade och då kan jag inte vänta en kvart med att ringa igen. Och nej, kan inte ringa senare för på eftermiddagen har jag och kollegor andra arbetsuppgifter. Det är tyvärr så det ser ut i vården med tidspress. Det är trist att det inte finns förståelse för det, vi gör vårt bästa efter förutsättningarna vi har. Ibland känns det lönlöst 🤷

Trist att ni fått den upplevelsen! Jobbar själv med 1177 och telefonrådgivning och ringer alltid upp tre gånger vid inget svar (och med någon minuts mellanrum). Har 28 bokningsbara telefontider på förmiddagen som ska vara 7 minuter per samtal. På de 7 min ska jag hinna kolla upp remisser, läkemedel, planerade vårdåtaganden, om de öht ringer rätt, kontakta apotek, vem som är PAL, boka in för besök, hänvisa till rätt instans, kontakta dagbakjour etc. Drar det då ut på tiden med någon så finns risken att resterande samtal blir drabbade och då kan jag inte vänta en kvart med att ringa igen. Och nej, kan inte ringa senare för på eftermiddagen har jag och kollegor andra arbetsuppgifter. Det är tyvärr så det ser ut i vården med tidspress. Det är trist att det inte finns förståelse för det, vi gör vårt bästa efter förutsättningarna vi har. Ibland känns det lönlöst 🤷
Det går inte stt ringa A, inget svar, ringa upp B, som svarar, och ordna hens ärende, ringa A igen, inget svar, ringa C som svarar och ordna det ärendet, och ringa A som då svarar? Eller blir det rörigt och omöjligt att bläddra fram och tillbaks mellan vårdtagare på det viset?

Var vaken till åtminstone kl 3 men somnade till slut, med hjälp av ett piller. Tur att det finns piller, annars hade jag vänt på dygnet snabbare än blixten.
Dumma ptsd, osv.!

Varit vaken hela natten och Early Bird påstår att de levererat ett paket från Apotea nu på morgonen, inte finns det något paket! :mad: Jag väntar bl a på medicin till Lille Skrutt, det har varit restat hela hösten och inte vet jag vad de gjort av paketet. Det får inte frysa och det är -10 ute. :rage:

Varit vaken hela natten och Early Bird påstår att de levererat ett paket från Apotea nu på morgonen, inte finns det något paket! :mad: Jag väntar bl a på medicin till Lille Skrutt, det har varit restat hela hösten och inte vet jag vad de gjort av paketet. Det får inte frysa och det är -10 ute. :rage:
De brukar av någon anledning säga att det är levererat dagen innan det kommer.

Minns ni min vårdcentral som skrev en massa konstigheter gällande en remiss i min journal utan att ens ha träffat mig?
Oavsett..
Nu har samma läkare skrivit ett brev till min öppenvårdspsykiatri om att jag visat tveksamhet inför att ta de prover som remissen säger att jag ska göra. Så att de vill att öppenvården ska ta hand om det hela istället.

Min fråga är hur i hela friden kan de veta om jag visat tveksamt inför att ta proverna utan att någon ens pratat med mig om det?!
Och jag har ingen som helst tveksamt inför det, jag vill utreda vad som är fel på mig. Helst nu på en gång.

Det enda jag känner tveksamhet inför nu är min vårdcentral, så ska definitivt byta nu.

Behöver åka iväg till grannbyn för att sätta upp info på bygdegårdens anslagstavla.

Lånebilen från verkstaden står på infarten. Det är minus tio och den har inte motorvärmare. Den är totalt infrostad.
Behöver alltså ta mig in i den och skrapa alla rutor. Ärendet tar ungefär tio minuter - att få bilen körklar tar betydligt längre tid.

Störigt

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 244
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 272
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
526
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 639
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Fuxhingst