Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Jag har beställt växter. De postades från Nederländerna idag och ska anlända här imorrn kväll.
Jag tänker att det är för bra för att vara sant, det kan inte gå så snabbt. Så nu stör jag mig på att jag kommer gå och hoppas förgäves fast jag är inställd på att de inte dyker upp imorrn 🙈

Jag kan verkligen inte förstå mig på de som slänger utvecklade, tomma papperskassar i återvinningen. Alltså stora papperspåsar som man inte ens ansträng sig att försöka vika ihop.
I kvarteret dit jag flyttade i våras finns ett stort och fint miljörum, men kärlen för pappersförpackningar blir snabbt fulla. Att inte orka vika ihop sin påse, platta till sin kartong etc tycker jag är ett så tråkigt sätt att förhålla sig till det gemensamma, vi har en så stor fördel i att vi slipper ta oss till återvinningar och kan lämna det i vårt eget kvarter istället.

Jag kan verkligen inte förstå mig på de som slänger utvecklade, tomma papperskassar i återvinningen. Alltså stora papperspåsar som man inte ens ansträng sig att försöka vika ihop.
I kvarteret dit jag flyttade i våras finns ett stort och fint miljörum, men kärlen för pappersförpackningar blir snabbt fulla. Att inte orka vika ihop sin påse, platta till sin kartong etc tycker jag är ett så tråkigt sätt att förhålla sig till det gemensamma, vi har en så stor fördel i att vi slipper ta oss till återvinningar och kan lämna det i vårt eget kvarter istället.
Trodde du skulle störa dig på att folk slängde papperskassar generellt och hoppades på att du skulle ha ett smart användningsområde för det! Sitter just nu med två pappkassar fulla med pappkassar på väg mot återvinningen...

Jag har beställt växter. De postades från Nederländerna idag och ska anlända här imorrn kväll.
Jag tänker att det är för bra för att vara sant, det kan inte gå så snabbt. Så nu stör jag mig på att jag kommer gå och hoppas förgäves fast jag är inställd på att de inte dyker upp imorrn 🙈
Du skulle ha beställt dem från Adlibris istället, då hade du genast kunnat släppa alla förväntningar & förhoppningar på snabb leverans ;)

Trodde du skulle störa dig på att folk slängde papperskassar generellt och hoppades på att du skulle ha ett smart användningsområde för det! Sitter just nu med två pappkassar fulla med pappkassar på väg mot återvinningen...
Så länge de är ihopvikta stör jag mig inte, det är bristen på ansvar för helheten som stör mig. Det egoistiska beteendet att inte bry sig om att andra också kan få plats med sina pappersförpackningar. Det är ju inte ens jobbigt att vika ihop en papperspåse.

Jag förvarar mina i en garderob i hallen (har bara en fullpackad papperskasse tho) 😁 och använder sen upp en i taget för att ta ut återvinningen!

Elen har gått i två rum men ingen säkring. Fattar ingenting. Måste vara något med att själva säkringen inte kopplar strömmen då?
Åhh måste få på den för frysens skull och kommer vara svinkallt imorgon annars :(

Elen har gått i två rum men ingen säkring. Fattar ingenting. Måste vara något med att själva säkringen inte kopplar strömmen då?
Åhh måste få på den för frysens skull och kommer vara svinkallt imorgon annars :(
Här hade ju jordfelsbrytaren lös ut o släckte halva köket (inkl frys) ytterlampor på baksidan o gäst/hundhuset, inge säkring hade slagit av (jag har automatsäkringar) i skånehuset fick man knacka o skruva sig galen innan man kom på vilken vanlig säkring det var som dött. nu slipper jag det problemet där då allt är bytt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 245
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 274
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
529
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 644
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sadelfråga