Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Min kompis är gravid och det är bara jag, jag, jag, jag och jag varje gång hon skriver.
Nu senast: pepp, ska vi göra en gravidfotografering?
Svarade att jag inte har nån ork till det.
Inga frågor om hur jag har det, varför jag inte orkar, osv.

Stör mig även på att jag inte pallar ta upp detta med henne pga konflikträdd 🥲

Expeditionsintervall på mediciner. Alltså, jag fattar grejen.
Men att få ett intervall på tre veckor när jag bara får 28 tabletter i taget på en medicin jag ätit dagligen i flera år.. Dessutom skriver de bara tre uttag i taget. Och för att göra det ännu mer besvärligt får jag inte förnya receptet förrän jag har en veckas medicin kvar.

Men en medicin jag bara skulle ha tillfälligt fick jag ett års förbrukning direkt på recept och får 100 tabletter i taget.

Det görs ingen uppföljning eller nånting sånt, så jag fattar inte varför det är så.

Expeditionsintervall på mediciner. Alltså, jag fattar grejen.
Men att få ett intervall på tre veckor när jag bara får 28 tabletter i taget på en medicin jag ätit dagligen i flera år.. Dessutom skriver de bara tre uttag i taget. Och för att göra det ännu mer besvärligt får jag inte förnya receptet förrän jag har en veckas medicin kvar.

Men en medicin jag bara skulle ha tillfälligt fick jag ett års förbrukning direkt på recept och får 100 tabletter i taget.

Det görs ingen uppföljning eller nånting sånt, så jag fattar inte varför det är så.

Det verkar vara väldigt olika. Jag har ett recept på två år, något annat utan intervall men fyra uttag osv. På onkologen får jag en del mediciner med direkt från avdelningen och annat på recept.

Det verkar vara väldigt olika. Jag har ett recept på två år, något annat utan intervall men fyra uttag osv. På onkologen får jag en del mediciner med direkt från avdelningen och annat på recept.
Ja, det är verkligen olika. Och det ändrar sig lite då och då. Förr hade jag varken intervall eller få uttag, utan kunde ta ut två paket á 56 tablett i taget. Fattar inte varför det ändrades..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 727
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
353
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 129
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 002
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar