Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokade ett infomöte i god tid eftersom jag vill komma igång snabbt. Är tydligen ett möte för icke svensktalande så körs på engelska. Tillfrågas om detta är ett problem.
Fine by me då jag jobbat på amerikanskt företag i mer än 15 år och talar skriver och läser det flytande. Alltså inget problem.

Stör mig på att jag då kontaktas igen och får veta att man erbjuder mer info, hjälp och verktyg till den svensktalande gruppen och därför får jag ut mer av att gå på ett senare möte.

Varför i hela xxx får inte alla samma hjälp?

Är mer team grönsak än team frukt, men jag har köpt hem två apelsiner för skojs skull, typ. Så nu sitter jag här och stör mig på att jag inte kan bita ihop mina framtänder, att jag har apelsin i tänderna (tandställning på insidan) och att den inte var så god trots allt...
Läste igenom vad jag skrev, och känner att jag måste förtydliga med tänderna! Kan alltså inte bita ihop dem. Någonsin. Så därför är det drygt att behöva äta apelsiner :D

Läste igenom vad jag skrev, och känner att jag måste förtydliga med tänderna! Kan alltså inte bita ihop dem. Någonsin. Så därför är det drygt att behöva äta apelsiner :D
Förstår problemet, jag kan själv inte äta helt kött eller äpple mm. pga. att en häst satte bakdojjan i ansiktet på mig och bla. kvaddade tänderna. :meh:

Jag har två "huggtänder" som tycker om varandra, så resten av tänderna når inte ned ^^
Det är som mina bakre tänder. De är de enda som möts av alla mina tänder, resten är det en springa emellan. Man kan tex peta in ett tjockt sugrör mellan tänderna när jag "biter ihop". :D Håller med om din störning, rätt irriterande när man ska äta vissa saker, hamburgare äter jag hemma med kniv och gaffel tex... Äpple äter jag genom att dela det i bitar först.

Här är en till! Har flera bettfel och det har resulterat i att bara 2-3 tandpar på vardera sida går ihop.
Det störigaste för egen del är att jag erbjöds operation när jag var barn, men typ 8 år gammal ville jag inte utan sa att det var bra att inte kunna bita på naglarna. Sen var det aldrig en grej igen så nu sitter jag här och kan inte bita av en jävla gurkskiva ens :meh:

Här är en till! Har flera bettfel och det har resulterat i att bara 2-3 tandpar på vardera sida går ihop.
Det störigaste för egen del är att jag erbjöds operation när jag var barn, men typ 8 år gammal ville jag inte utan sa att det var bra att inte kunna bita på naglarna. Sen var det aldrig en grej igen så nu sitter jag här och kan inte bita av en jävla gurkskiva ens :meh:
Känns inte som en grej ett barn ska få bestämma, på samma gång man inte kan tvinga ett barn, så det är svårt det där. Tråkigt när det blir så. Kunde ju fått frågan återkommande innan du blev vuxen tycker jag.

Vad knäppt! Hade även jag öppet bett och visst började dom prata om operation när jag var barn, men välja fick jag göra i övre tonåren eller som ung vuxen, när processen med att dra ut vissa tänder och sätta in tandställning behövde påbörjas för att jag skulle kunna få operationen gratis sen när jag vuxit klart, eller vad det nu var dom sa.

• Gilla
Reactions: Sel
Känns inte som en grej ett barn ska få bestämma, på samma gång man inte kan tvinga ett barn, så det är svårt det där. Tråkigt när det blir så. Kunde ju fått frågan återkommande innan du blev vuxen tycker jag.

Vad knäppt! Hade även jag öppet bett och visst började dom prata om operation när jag var barn, men välja fick jag göra i övre tonåren eller som ung vuxen, när processen med att dra ut vissa tänder och sätta in tandställning behövde påbörjas för att jag skulle kunna få operationen gratis sen när jag vuxit klart, eller vad det nu var dom sa.
Ja men precis! Jag fick tandställning vid typ 9-10 men aldrig mer än så. Såhär i efterhand vet jag inte ens vad den var till för, käften är ju kaos än :rofl: Är SÅ glad över att vara typen som ser "skavanker" på tänder som charmigt, annars vore komplexen ett faktum. Det är bettfel och det är omlotta framtänder och gud vet allt liksom.

Hade helt klart velat få frågan lite senare i ålder. Idag kostar det ju multum, och som förtidspensionär finns inte multum att betala.

Ja men precis! Jag fick tandställning vid typ 9-10 men aldrig mer än så. Såhär i efterhand vet jag inte ens vad den var till för, käften är ju kaos än :rofl: Är SÅ glad över att vara typen som ser "skavanker" på tänder som charmigt, annars vore komplexen ett faktum. Det är bettfel och det är omlotta framtänder och gud vet allt liksom.

Hade helt klart velat få frågan lite senare i ålder. Idag kostar det ju multum, och som förtidspensionär finns inte multum att betala.
Jag hade tur och kunde ångra mig när jag var ung vuxen. Jag satte in tandställning direkt efter studenten och fick den betald av landstinget...

Hade också tandställning i mellanstadiet.

Så, var och hämtade mina vinterdäck igår. Fasiken våga vänta så de slarvar bort dom igen.
Var väl helt okey modell på fälgar (kommer å andra sidan inte ihåg vad jag hade 😜)
Inte originalfälgar så kommer behövas distanseringar.
Super trevlig kille som lämnade ut dom så kunde inte vara sur grinkärring 🤣
Men fortfarande irriterande att de inte kunde komma clean från början och säga som det var 😎

Bifogade filer

• IMG_9375.webp
    IMG_9375.webp
    145,1 KB · Visningar: 20
Att de är så dyrt att ha häst.

Jag är en sån som vill ha häst för jag älskar dem. Främst att rida ut på i skogen.
Men jag vill såklart ha utprovad sadel, göra vet.koll, rida lektion nån gång ibland så vi inte gör helt fel, kolla tänder, räkna ut foderstat, ha den försäkrad mm mm mm

Men det blir liksom lite för dyrt att ha en för att gosa o rida i skogen..

Att de är så dyrt att ha häst.

Jag är en sån som vill ha häst för jag älskar dem. Främst att rida ut på i skogen.
Men jag vill såklart ha utprovad sadel, göra vet.koll, rida lektion nån gång ibland så vi inte gör helt fel, kolla tänder, räkna ut foderstat, ha den försäkrad mm mm mm

Men det blir liksom lite för dyrt att ha en för att gosa o rida i skogen..
Jag hittade en stallplats i min nya hemkommun, den kostar nästan 3 gånger mer än min gammla och med sämre service :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 216
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
481
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 476
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 091
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Den perfekta sällskapshunden