Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reducero.

De har ringt mig 5-6 gånger sedan i somras, och velat diskutera min privatekonomi i detalj för att kunna kränga lån.
Om de saknar rutiner för att hålla koll på sina kundsamtal så vill jag definitivt inte teckna lån genom dem heller. :meh:

Reducero.

De har ringt mig 5-6 gånger sedan i somras, och velat diskutera min privatekonomi i detalj för att kunna kränga lån.
Om de saknar rutiner för att hålla koll på sina kundsamtal så vill jag definitivt inte teckna lån genom dem heller. :meh:
Känner inte igen just det namnet men under en period på något år så gick merparten av alla mina inkommande samtal från osparat nummer till så här:

- Yeah?
- Hej, har jag kommit till Yeah but?
- Mhm?
- Jag heter [Namn] och ringer från [annat varumärke än vid föregående samtal].
- Jaha! Jag har tyvärr varken privatlån, avbetalningar eller krediter. Men tack ändå!
- ... Du har redan pratat med någon kollega till mig hör jag. Tack själv!

O_o
(Men till slut tog det slut.)

Fått en tid bokad på VC på fredag(var där idag och fick tiden vid annat besök). Glömde dock frågan vilket klockslag.😅

Och nu kommer jag inte åt sidan för bokade tider på 1177 så jag kan kolla där..
Förhoppningsvis släpper deras problem eller så får jag väl invänta påminnelse smset på torsdag. :angel:

1: På väg hem från ansiktsbehandlingen var jag till 7eleven och köpte 2 st 50 cl Trocadero.
Kommer hem och lägger ena i kylen, där det står en oöppnad och en halvfull 1,5-liters flaska.
Smart. :meh:

2: DHL
Beställt grejer. Valde det förvalda utlämningsstället.
DHL skickar paketet till ett ställe längre bort.
Chattar med kundtjänst som ska skicka till det förvalda.
Får mail av dem där de skriver att det inte används längre (varför var det förvalt vid beställningen då), de föreslår ett annat ställe som ligger ännu längre bort. :cautious:
Jag googlar och hittar ett 400 m från mig, ber dem skicka dit.
Få se om det går eller om det också har stängt … :cautious:

3: Torra ögon.

Bilfirman där jag har mina vinterdäck inhyrda för förvaring.
Förra året skickade de däcken till fel verkstad iår verkar jag inte ens lyckas få ut dom. De hänvisar till en sms-länk för bokning av tid, vilket jag inte fått.
Tröttnade och sa ge mig bara däcken så byter jag själv men inte ens det ville de göra utan länken.
Nästa gång jag ringer tänkte jag fråga om de ersätter mig ekonomikst ifall jag inte kan ta mig till jobbet pga väglaget för de strular med min vinterdäck?
Mysteriet med vinterdäcken är löst. Bilfirman ringde äntligen efter fyrtioelva kontaktförsök
Min däck (säker i sällskap med ett gäng andra) hade "följt med" när firman de delade lager med flyttade ut.
MEN nu ligger fyra helt nya vinterdäck och väntar på bli hämtade.

Jag stör mig och förstår mig inte alls på kollega.
Hon har jobbat här i 10 år.
Jag är ny.

Om jag frågar henne något, så blir det oftast totalt goddag yxskaft svar.
Jag blir inte klok på om människan faktiskt inte vet och därför menar att vi ska bara vänta på att saker händer av sig själva, eller om hon medvetet pratar strunt :confused:

Jag stör mig och förstår mig inte alls på kollega.
Hon har jobbat här i 10 år.
Jag är ny.

Om jag frågar henne något, så blir det oftast totalt goddag yxskaft svar.
Jag blir inte klok på om människan faktiskt inte vet och därför menar att vi ska bara vänta på att saker händer av sig själva, eller om hon medvetet pratar strunt :confused:
Fundera på att byta jobb om möjligt
För kollegan lär inte ändra sig :meh:

Nej det blir nog inte aktuellt, jag trivs här, och behöver inte ändå ha så mycket med henne att göra. Blir mest förvånad, över att hon kanske inte kan, efter alla dessa år, och i så fall inte kan säga "jag är inte helt säker, fråga X".
Jag har en kollega som är så heeeelt oengagerad och ointresserad av arbetet och verkligen gör minsta möjliga ansträngning så jag ärligt talat tycker det borde generera löneavdrag
Hen verkligen maskar och har femtioelva ursäkter hela tiden
Och så har det varit i drygt tio år
Och det accepteras så tja det är bara att gilla läget :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 211
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
478
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 471
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 091
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Black Friday