Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hittat ett par skor jag vill köpa. Men så finns inte min storlek inne.

Vilket kanske kan vara bra då jag inte hunnit gå igenom skorna inför vintern. 😅
Vet jag hade likanande förra året, så risken finns att jag har ett par liggande men är samtligt rätt så säker på att jag kastade ett par som gick sönder också.. Men jag kanske han köpa ett par till???

Har ingen att be om hjälp när jag jobbar eftermiddag som kan mina maskiner. Så himla frustrerande. Alla tre av mina står still nu så får försöka hitta sysselsättning tills jag slutar.

Jag tycker rent allmänt att många pratar dåligt om mat rent generellt. Äter man inte som vissa så är det dålig mat, margarin är dåligt och folk gör kräksmileysar och kallar det för kemikalierskit osv, bordsmargarin får hur många tillmälen som helst och man kallar bregott för det enda rätt, till och med har folk fått för sig att bregott är smör så det är det enda man SKA äta. Finns så många andra maträtter som inte heller är "ok" enligt en del, för det är inte riktig mat... vad är riktig mat ens?

Varför lägger folk sig i vad andra äter och varför tillåter folk sig att göra kräksmileysar och kalla mat för tillmälen bara för att man själv väljer att stoppa i sig något annat? Man är inte en bättre person för att man gör det, vilket en del verkar tro.

I dagens situation med matpriser tycker jag mest folk ska hålla käften om andras mat. Jag blir alltid så irriterad och trött på matdiskussioner där förståsigpåare berättar vad som är rätt och vad som är fel att äta. Gå och ta ett blodtryck och kolla lite blodvärden så ska ni se vad allt det där smöret leder till....
Fast i sista meningen gör ju du samma sak? Eller missförstår jag? Jag tolkar det som att du stör dig på folk som klankar ner på olika sorters mat/ingredienser (fullt rimligt, det gör jag också) men sedan själv avslutar med en känga åt de som äter smör samt hintar om att smör skulle vara onyttigt. Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten, dock!

Fast i sista meningen gör ju du samma sak? Eller missförstår jag? Jag tolkar det som att du stör dig på folk som klankar ner på olika sorters mat/ingredienser (fullt rimligt, det gör jag också) men sedan själv avslutar med en känga åt de som äter smör samt hintar om att smör skulle vara onyttigt. Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten, dock!
Jag har inte hintat om att smör är onyttigt och jag har inte givit smörätare en känga. Att be någon kolla vad all smör kan leda till är varken att ge någon en känga eller hinta om att smör är onyttigt. Det är att vara rätt tydligt med att smör inte ENBART är nyttigt som är en förutfattad mening hos de som är smörförespråkare. Vilket ju är deras argument.

Jag har inte hintat om att smör är onyttigt och jag har inte givit smörätare en känga. Att be någon kolla vad all smör kan leda till är varken att ge någon en känga eller hinta om att smör är onyttigt. Det är att vara rätt tydligt med att smör inte ENBART är nyttigt som är en förutfattad mening hos de som är smörförespråkare. Vilket ju är deras argument.
Angående smör kan jag bara tala av egen erfarenhet, min mage höll på att säga upp sig, troligen början till magsår och det kan jag tacka alla förb. matoljor inkl. olivolja för. Jag la om till enbart smör, det finns inget annat i huset, och sen dess är magen kärnfrisk igen så oljor är rena döden för min mage iallafall.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 642
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 033
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 878
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 069
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar