Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittat ett par skor jag vill köpa. Men så finns inte min storlek inne.

Vilket kanske kan vara bra då jag inte hunnit gå igenom skorna inför vintern. 😅
Vet jag hade likanande förra året, så risken finns att jag har ett par liggande men är samtligt rätt så säker på att jag kastade ett par som gick sönder också.. Men jag kanske han köpa ett par till???

Jag tycker rent allmänt att många pratar dåligt om mat rent generellt. Äter man inte som vissa så är det dålig mat, margarin är dåligt och folk gör kräksmileysar och kallar det för kemikalierskit osv, bordsmargarin får hur många tillmälen som helst och man kallar bregott för det enda rätt, till och med har folk fått för sig att bregott är smör så det är det enda man SKA äta. Finns så många andra maträtter som inte heller är "ok" enligt en del, för det är inte riktig mat... vad är riktig mat ens?

Varför lägger folk sig i vad andra äter och varför tillåter folk sig att göra kräksmileysar och kalla mat för tillmälen bara för att man själv väljer att stoppa i sig något annat? Man är inte en bättre person för att man gör det, vilket en del verkar tro.

I dagens situation med matpriser tycker jag mest folk ska hålla käften om andras mat. Jag blir alltid så irriterad och trött på matdiskussioner där förståsigpåare berättar vad som är rätt och vad som är fel att äta. Gå och ta ett blodtryck och kolla lite blodvärden så ska ni se vad allt det där smöret leder till....
Fast i sista meningen gör ju du samma sak? Eller missförstår jag? Jag tolkar det som att du stör dig på folk som klankar ner på olika sorters mat/ingredienser (fullt rimligt, det gör jag också) men sedan själv avslutar med en känga åt de som äter smör samt hintar om att smör skulle vara onyttigt. Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten, dock!

Jag stör mig på att jag fick för mig att testa ett parfymprov som jag haft liggandes länge, och som visade sig ha en JÄTTESTARK (och dessutom "manlig") doft som jag inte riktigt kan bli av med. Jag är verkligen inte känslig för sådant annars, men den här får till och med jag huvudvärk av.

Fast i sista meningen gör ju du samma sak? Eller missförstår jag? Jag tolkar det som att du stör dig på folk som klankar ner på olika sorters mat/ingredienser (fullt rimligt, det gör jag också) men sedan själv avslutar med en känga åt de som äter smör samt hintar om att smör skulle vara onyttigt. Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten, dock!
Jag har inte hintat om att smör är onyttigt och jag har inte givit smörätare en känga. Att be någon kolla vad all smör kan leda till är varken att ge någon en känga eller hinta om att smör är onyttigt. Det är att vara rätt tydligt med att smör inte ENBART är nyttigt som är en förutfattad mening hos de som är smörförespråkare. Vilket ju är deras argument.

Jag har inte hintat om att smör är onyttigt och jag har inte givit smörätare en känga. Att be någon kolla vad all smör kan leda till är varken att ge någon en känga eller hinta om att smör är onyttigt. Det är att vara rätt tydligt med att smör inte ENBART är nyttigt som är en förutfattad mening hos de som är smörförespråkare. Vilket ju är deras argument.
Angående smör kan jag bara tala av egen erfarenhet, min mage höll på att säga upp sig, troligen början till magsår och det kan jag tacka alla förb. matoljor inkl. olivolja för. Jag la om till enbart smör, det finns inget annat i huset, och sen dess är magen kärnfrisk igen så oljor är rena döden för min mage iallafall.

Gillar dock att i en diskussion om att folk ska sluta bry sig om vad andra äter, så inleder du med att typ hålla med för att sedan - tydligt bry dig om vad andra äter :angel:

Ibland är jag puckad.

Hittade en ventil i anläggningen igår som tappat sin märkskylt. Tog snyggt kort på detta för att kunna anmäla det.

Jag tog alltså kort på en ventil UTAN MÄRKNING för att rapportera den. Det går inte att rapportera dem utan märkningsnumret och det finns kanske ett tusental ventiler här...

(Hade jag varit halvsmart hade jag tagit kort på ventilen bredvid som hade kvar sin märkning...)

Ibland är jag puckad.

Hittade en ventil i anläggningen igår som tappat sin märkskylt. Tog snyggt kort på detta för att kunna anmäla det.

Jag tog alltså kort på en ventil UTAN MÄRKNING för att rapportera den. Det går inte att rapportera dem utan märkningsnumret och det finns kanske ett tusental ventiler här...

(Hade jag varit halvsmart hade jag tagit kort på ventilen bredvid som hade kvar sin märkning...)

Känner igen det där... ibland tänker en inte riktigt ända fram :D

Haha. Så olika liv. Är lite förundrad eftersom jag använder mitt kortnummer en gång varannat år eller så.

Så himla gammal jag känner mig nu :D
'
Jag använder mitt vid en del köp på nätet - och då har det helt klart underlättat att jag haft samma kortnummer sen jag fick ett eget kort och alltså lärt mig hela raden utantill, nu måste jag ju lära om det (ånej!😅)

Gillar dock att i en diskussion om att folk ska sluta bry sig om vad andra äter, så inleder du med att typ hålla med för att sedan - tydligt bry dig om vad andra äter :angel:
Så kan man se det, men jag bryr mig inte om att de äter smör, men det är orätt att framhäva sig själv och sitt smör som världsbäst när det inte är det. Så folk får gärna för mig äta smör, men argumentet håller liksom inte fullt ut vilket jag påpekade mot, inte deras val av mat.

Jag använder mitt vid en del köp på nätet - och då har det helt klart underlättat att jag haft samma kortnummer sen jag fick ett eget kort och alltså lärt mig hela raden utantill, nu måste jag ju lära om det (ånej!😅)
Precis. Jag handlar väldigt sällan på nätet. :)
Enda är väl hundmat och nån reservdel.

Reprisstörning: app-uppdateringar.

Halvkassa appar som för varje iteration blir litet mindre kassa, bra appar vars utvecklare har hybris, appar med ideligen nya funktioner, appar som växer... En översiktlig sammanställning ger att min mobil tankar hem minst en halv terabyte bara app-uppdateringar om året. Drygt 40(!) GB i månaden, förmodligen en bit mer än min totala nyttotrafik även inkluderat wifi. Och så säger folk att det är spel och porr som driver kapacitetsutvecklingen på internet.

Jag vill väldigt sällan att en app skall göra en massa saker som den inte gjorde när jag installerade den. Mycket hellre vill jag ha appar som är stabila och avlusade vid release. Något jag absolut inte gillar är att vara de facto betatestare av work-in-progress.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 210
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
478
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 471
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 091
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Den perfekta sällskapshunden