Jag tycker rent allmänt att många pratar dåligt om mat rent generellt. Äter man inte som vissa så är det dålig mat, margarin är dåligt och folk gör kräksmileysar och kallar det för kemikalierskit osv, bordsmargarin får hur många tillmälen som helst och man kallar bregott för det enda rätt, till och med har folk fått för sig att bregott är smör så det är det enda man SKA äta. Finns så många andra maträtter som inte heller är "ok" enligt en del, för det är inte riktig mat... vad är riktig mat ens?
Varför lägger folk sig i vad andra äter och varför tillåter folk sig att göra kräksmileysar och kalla mat för tillmälen bara för att man själv väljer att stoppa i sig något annat? Man är inte en bättre person för att man gör det, vilket en del verkar tro.
I dagens situation med matpriser tycker jag mest folk ska hålla käften om andras mat. Jag blir alltid så irriterad och trött på matdiskussioner där förståsigpåare berättar vad som är rätt och vad som är fel att äta. Gå och ta ett blodtryck och kolla lite blodvärden så ska ni se vad allt det där smöret leder till....