Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag stör mig på att jag inte kan ha en pumpalykta utan att få besökHåller med om din störning. Skitdrygt detta. Kan inte föräldrarna få ungarna att gå rätt dag? Varför ska det vara så jävla svårt att gå rätt dag och gå till bara de med pynt/pumpa tänd? Läste i något inslag om att en by kommit på ett sätt för dem som INTE vill ha besök-knyta plastpåse på dörrhandtaget. Jamen, det FINNS ju redan regler, behöver man verkligen hitta på fler?! Finns det ingen pumpa eller ens ett endaste pynt, knacka inte på?! Hur svårt ska det vara?! Här hade hållit på hela veckan också, förstås, har tagit av min ringklocka så jag slipper höra ens.... Och lite varstans kan man läsa vuxna som skriver "men så farligt är det väl inte, bara att låta bli att öppna, låt ungarna ha kul". Mm jättekul 34456677867 gången hundarna skäller som idioter dag nummer 10 i rad.
Ja det stog att det var väldigt nyttAh, ok, my bad. Då skulle de inte frågat. Men eftersom det är relativt nytt så gissar jag på ovana från personalen.
De där var texten värdelös även för 12 år sedan.Fick en doseringsspruta av apoteket till sonens medicin då hon inte visste om det ingick.
Fick den i lördags förra veckan, nu ser man knappt vad som står på den längre. Endast avsköljd i vatten så vet inte varför allt ramlar av
Jag stoppade in min i diskmaskinen för jag tänkte vara ordentlig ju. Den blev ren. Riktigt ren. Alldeles vit utan en svart fläck någonstans Vet inte riktigt vad man ska ha den till numera, men fungerar inte riktigt till sitt syfte i alla fallDe där var texten värdelös även för 12 år sedan.
Men fjoll? Och taliban?Bly är definitivt inte lyckat att ha i miljön som det ju visat sig liksom mycket annat, det jag menade med fjollfärg och miljötaliban är att förbud kom för mycket som utan att det dels fanns vettiga alternativ och hade kunnat fasas ut lite snyggt istället för att skrika sig hes och slå tvärstopp och istället börja med nåt som visade sig vara ännu värre på sikt. Den som inte har koll på branschen och vad dom "nya ofarliga" preparaten och färgerna ställt till med innan dom också förbjöds kan nog inte uttala sig om vådan av att tro men inte veta. Oftast är vissa saker ofarliga i sig själva men när dom utsätts för härdning som första generationens uv-färger då sprids en fin dimma av cancerogena restprodukter i lokalen trots utsug vid maskinen. Uv-härdning var ju det som kom istället för lösningsmedelsfärger, likadant var det med många andra lacksystem som skulle vara ofarliga, mjukgörare i plast försvann ju och ersattes med nåt icke-fungerande substitut, mycket kan man inte byta rakt av och tro att man välsignat planeten.
Ibland funderar jag på om hjärncellerna automatiskt bränns bort när någon blir fotbollsfantast.Stör mig, som varje söndag under säsongen, på fotbollssupportrar. Idag kastade de in smällare på min innegård Trodde på riktigt att någon typ sprängde bort vår port. Lär inte se katten mer idag
Men ja! Otroligt störande med sånt, speciellt mina gamla kollegor var så. Kunde inte undvika det heller då.Att så många i min närhet har behovet av att prata om sina kost med så dåliga ord som att unna sig mat: "ja, jag unnade mig en macka idag, det brukar jag ju inte göra. Måste gå ned i vikt, men har ju inte lyckats inför resan och då kommer jag ju unna mig hotellfrukost" eller moffa/trycka i sig mat "jag moffade i mig en bit kladdkaka" eller "vi moffade pizza igår"...
Du behöver inte UNNA dig frukost, och du behöver inte MOFFA i dig onyttigheter. Du kan bara neutralt ÄTA det.
Det blir tyvärr allt vanligare att gå tillbaka till att kvinnor mest lever på luft. Jag brukar äta något på väg till middag med mamma och syster då mat tydligen ska tittas på och när man tagit tre tuggor ska man kvinnligt sucka över hur mätt och svullen magen är.Att så många i min närhet har behovet av att prata om sina kost med så dåliga ord som att unna sig mat: "ja, jag unnade mig en macka idag, det brukar jag ju inte göra. Måste gå ned i vikt, men har ju inte lyckats inför resan och då kommer jag ju unna mig hotellfrukost" eller moffa/trycka i sig mat "jag moffade i mig en bit kladdkaka" eller "vi moffade pizza igår"...
Du behöver inte UNNA dig frukost, och du behöver inte MOFFA i dig onyttigheter. Du kan bara neutralt ÄTA det.
Jag tycker rent allmänt att många pratar dåligt om mat rent generellt. Äter man inte som vissa så är det dålig mat, margarin är dåligt och folk gör kräksmileysar och kallar det för kemikalierskit osv, bordsmargarin får hur många tillmälen som helst och man kallar bregott för det enda rätt, till och med har folk fått för sig att bregott är smör så det är det enda man SKA äta. Finns så många andra maträtter som inte heller är "ok" enligt en del, för det är inte riktig mat... vad är riktig mat ens?Att så många i min närhet har behovet av att prata om sina kost med så dåliga ord som att unna sig mat: "ja, jag unnade mig en macka idag, det brukar jag ju inte göra. Måste gå ned i vikt, men har ju inte lyckats inför resan och då kommer jag ju unna mig hotellfrukost" eller moffa/trycka i sig mat "jag moffade i mig en bit kladdkaka" eller "vi moffade pizza igår"...
Har en av kollegorna som är så nu. Det känns som att hon tar någon slags stolthet i att sitta och kolla på oss andra när vi äter. Men det är mest mig hon pekar ut, jag som antagligen är tjockast på kontoret. Eller, jag är i alla fall den tjockaste kvinnan/tjejen där.Men ja! Otroligt störande med sånt, speciellt mina gamla kollegor var så. Kunde inte undvika det heller då.
Usch, så fult gjort!Har en av kollegorna som är så nu. Det känns som att hon tar någon slags stolthet i att sitta och kolla på oss andra när vi äter. Men det är mest mig hon pekar ut, jag som antagligen är tjockast på kontoret. Eller, jag är i alla fall den tjockaste kvinnan/tjejen där.
Nu vet jag inte hur det gjordes alls med din kollega, hur hen betedde sig osv, men min reflektion är att det där är så sorgligt. Av egen erfarenhet vet jag att man kan bli just besatt, generellt lämnas man ju efter operationen, vården har gjort sitt men ätstörningen sitter ju ändå i huvudet och finns kvar och kan fortfarande slå runt hur som. Det gjorde den på mig också i början på olika vis.Usch, så fult gjort!
Hade en kollega som hade gått igenom en gbp-operation och blev besatt av vikt och mat. Själv blev jag besatt av att räkna hur många gånger varje dag hen nämnde sin vikt i tydliga siffror.