Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
18 juliNär då?
Enligt livsmedelsverket så tvättar man händerna så här när man hanterar mat.Så du menar att Folkhälsomyndigheten har fel? I så fall får du ta det med dem.
Jag fortsätter störa mig på den snedvridna synen på hur lång en dusch är. På sidan svensktvatten.se under rubriken Fakta om vattenförbrukning står det så här:
Vem duschar (inkl. hårtvätt) på 3 minuter förutom personer med kortklippt hår??
- Ett fyllt badkar rymmer ungefär 150 liter. En dusch på tre minuter drar bara 36 liter
Jag har långt mellantjockt hår. Först ska håret bli blött, sen är det schampoo, balsam, (ibland hårinpackning också), kroppstvål, ansiktstvätt och rakning (ben och armhålor). Det tar betydligt mycket längre tid än 3-4 minuter! Finns inte en chans! Och ändå anses tydligt 3-4 min/dusch som en normal tid? Normal tid för en kortklippt man möjligtvis. Min man duschar nog så snabbt. Men då är han kortklippt och håret blir blött omedelbart och schampoot sköljs även ur extremt snabbt!
Ja men bra då är snart värmen här.18 juli
Låter som nån insider fått köpa denVar på visning av lägenhet igår, och var sugen på att lägga bud på den, men tänkte vänta till mäklaren hörde av sig. Såg nyss att lägenheten var såld. Aldrig varit med om förr att mäklare inte hör av sig till de som var på visningen och frågar om intresse.
Inte?Var på visning av lägenhet igår, och var sugen på att lägga bud på den, men tänkte vänta till mäklaren hörde av sig. Såg nyss att lägenheten var såld. Aldrig varit med om förr att mäklare inte hör av sig till de som var på visningen och frågar om intresse.
Kan inte påminna mig om att jag varit på visning där inte mäklaren hört av sig för att kolla intresse, förrän nu då.Inte?
Jag tycker snarare det verkar vara intressenter som hör av sig till mäklaren. Antingen redan på visningen eller strax efter.
Mitt hus var det 30 intresserade på. Inte kan väl mäklaren höra av sigt till varje kotte som kommer?
Alltid fördel för den som visar aktivt intresse.
Kan ju vara så att dom fick ett bud ,förmedlade det till ägaren som sa Såld!Kan inte påminna mig om att jag varit på visning där inte mäklaren hört av sig för att kolla intresse, förrän nu då.
Det var nog så "förr", dvs att mäklarna hörde av sig. Nu verkar det vara snabba ryck och om säljaren får ett bud som hen accepterar så är affären i hamn. Vet inte om det har med ekonomin och räntorna att göra?Kan inte påminna mig om att jag varit på visning där inte mäklaren hört av sig för att kolla intresse, förrän nu då.
Vad räknar du som "förr", typ ett år sedan?Det var nog så "förr", dvs att mäklarna hörde av sig. Nu verkar det vara snabba ryck och om säljaren får ett bud som hen accepterar så är affären i hamn. Vet inte om det har med ekonomin och räntorna att göra?
Tja, det beror på objektet.Vad räknar du som "förr", typ ett år sedan?