Har ett antal gånger tagit illa vid mig av saker som en person sagt. Det är inte illa menat, jag fattar det, men faktum är ändå att jag tar illa vid mig av sättet hen skämtar etc på. När en skojar så har en också lite ansvar att läsa av hur det landar. Jag har försökt säga/visa att det inte landar bra, men bara fått ett "Äh, det är ju bara lite skämt!" tillbaka. Idag högg jag ifrån lite mer ordentligt, jag tröttnade och kände mig dumförklarad. Jag slog ifrån mig, helt enkelt. Tror att jag fick fram bättre nu, förklarade också efter att jag kände mig just dumförklarad, att jag då säger ifrån för att jag tar illa vid mig. Men lik förbaskat fick jag "jag blir ledsen om du fortsätter att ta allt så personligt, då vågar jag kanske inte ens prata med dig" när jag checkade av att det var okej mellan mig och personen senare. Suck.. Jag svarade bara att vi känner inte varandra så väl ännu, att jag nog inte reagerat likadant om det var en kompis som jag känt i 15år, och att om jag förklarar att det eller det får mig att må dåligt så kanske en kan tänka lite på det också, att det ändå går åt båda hållen lite grann. Vi får se, hoppas att jag nådde fram för det är en person jag behöver ha en fungerande yrkesmässig relation med.