I dag kom fastighetsskötarna och gjorde fint här utanför. Jag har varit hemma för huvudvärk i dag också (jävla störande huvudvärk som förstör mitt liv helt och hållet numera) och låg i sängen och led av ljudet när de sopade och skyfflade upp gruset från asfalten. Det är dock inte det som var störande trots att det faktiskt låter fruktansvärt mycket med skyffel skrapande på asfalt, bara glädjande att nu slipper jag att gå på grus och det är vårkänsla och blir fint, synd för de två som fick slita bara, men de gjorde det fint.
Nu i eftermiddag har barnen varit ute och lekt och fört väsen. Stör mig inte heller på barnljud, trots min huvudvärk, de hade kul. Dock blev jag gräsligt sur när jag såg att de tagit en hel hög med sandlådesand och hällt på den nystädade asfalten bredvid sandlådan.
Varför i helvete kan vi inte få ha det fint? Varför tar inte föräldrarna hand om sina skitungar? Varför ska här se ut som en soptipp ständigt? Ok, jag överdriver, men i går plockade jag upp en cigarettask på gräset bredvid min balkong/altan, JAG röker inte, JAG har inte slängt den där... nu ikväll såg jag nya fimpar på marken. Och det ligger något papper på gräset bredvid min altan igen. Ytterligare något skräp utanför min trappa till min dörr.
Här står andra människor och gör det fint i några timmar- och så hinner det inte ens gå en dag innan det ser lite skräpigt ut igen. Jag hade hoppats på bättring, eller få veta vem det är, eller att familjen flyttar, men det verkar inte troligt. Jag antar jag får klaga. Det har dock blivit något bättre, tycker jag mig ana, med deras leksaksproblem som de slänger där de står mitt där man går, kanske har de sett och hört mitt svärande och sett och hört att jag slängt i väg deras saker när jag sett dem eller snubblat över dem... Tror också att andra har börjat plocka undan, eftersom de märkt problemet för mig.