R
Raderad medlem 68338
Stör mig på människor som köper en lägenhet vägg i vägg eller direkt över/under en krog och börjar sedan gnälla på störningar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ett fantastiskt fenomen när lägenheten/huset som köpts övergår från fantastiskt fynd till att man inser varför prislappen blev lägre, men ändå helt bortser från att man inte alls blev tvingad att lämna nåt bud alls.Stör mig på människor som köper en lägenhet vägg i vägg eller direkt över/under en krog och börjar sedan gnälla på störningar
Det är ett fantastiskt fenomen när lägenheten/huset som köpts övergår från fantastiskt fynd till att man inser varför prislappen blev lägre, men ändå helt bortser från att man inte alls blev tvingad att lämna nåt bud alls.
Här har folk köpt hus bredvid stora vägen genom samhället, där det går mycket tung trafik och mycket personbilar. Den startar de ett ärende hos kommunen att det bullrar.. No shit liksom. Har ett likadant ärende intill motorbanan. Vad tror man när man flyttar in bredvid en motorbana?Stör mig på människor som köper en lägenhet vägg i vägg eller direkt över/under en krog och börjar sedan gnälla på störningar
Här har folk köpt hus bredvid stora vägen genom samhället, där det går mycket tung trafik och mycket personbilar. Den startar de ett ärende hos kommunen att det bullrar.. No shit liksom. Har ett likadant ärende intill motorbanan. Vad tror man när man flyttar in bredvid en motorbana?
Stör mig på människor som köper en lägenhet vägg i vägg eller direkt över/under en krog och börjar sedan gnälla på störningar
Jag tycker nästan att det allra värsta är när folk köper hus på landet och sedan börjar klaga på att kor och/eller hästar är för nära, flugor, osv. DET skulle man verkligen ha kunnat räkna ut!!Här har folk köpt hus bredvid stora vägen genom samhället, där det går mycket tung trafik och mycket personbilar. Den startar de ett ärende hos kommunen att det bullrar.. No shit liksom. Har ett likadant ärende intill motorbanan. Vad tror man när man flyttar in bredvid en motorbana?
Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...Jag tycker nästan att det allra värsta är när folk köper hus på landet och sedan börjar klaga på att kor och/eller hästar är för nära, flugor, osv. DET skulle man verkligen ha kunnat räkna ut!!
En bekant arrenderade ett stycke mark av kommunen. Röjde fram den forna betesmarken och släppte sina hästar på bete där. Det blev jättefint.Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...
Det värsta är ju om folk som flyttat dessutom får rätt, och diverse verksamheter måste flytta på sig eller sluta spela fotboll/ishockey what ever, eller ridskolan, mjölkgården m.m. måste lägga ner...
Synd att det inte går att skriva kontrakt med något slags friskrivningsklausul för att man inte får klaga på "befintlig potentiellt störande verksamhet".
Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...
Det värsta är ju om folk som flyttat dessutom får rätt, och diverse verksamheter måste flytta på sig eller sluta spela fotboll/ishockey what ever, eller ridskolan, mjölkgården m.m. måste lägga ner...
Synd att det inte går att skriva kontrakt med något slags friskrivningsklausul för att man inte får klaga på "befintlig potentiellt störande verksamhet".
Hoppas att det var okej att skratta...Mina hårstrån snurrar ibland ihop sig i tvättmaskinen och bildar små tussar som liknar spindlar. Fast jag vet detta fortsätter de att skrämma mig med jämna mellanrum
Absolut! Det är så dumtHoppas att det var okej att skratta...
Jag betalar 119kr/bal. Tror granngården tar 129kr/bal. Helt sjuka priser.Kutterspån kostar 115 kr/bal här. Jättedyrt, men ännu mer tragiskt om det inte ens kommer att gå att få tag i....
Här i stan var det en som köpte lägenhet centralt bredvid kyrkan, och lyckades få igenom att ingen klockringning får ske på natten. I många hundra år har det ringts ett slag för kvart över, två för halv, tre för kvart i, och sen timslagen. Men nu är det tyst…Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...
Tror jag betalar 102. För 3 år sen, 70kr inkl hemkörning.Jag betalar 119kr/bal. Tror granngården tar 129kr/bal. Helt sjuka priser.