Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vädret va. Så fort det är plusgrader så regnar det eller blåser. Blir det minus så blir det snö. Just nu är jag så förbaskat le på vintern. Så fort det blir lagom med snö så blir det plusgrader och det smälter och det blir lerigt och det regnar och blåser. Och sen kommer snön tillbaka osv. Och vi är bara i februari och det kan hålla på så här fram och tillbaka tills april :arghh: räknar kallt med bakslag i april, det blir det nästan alltid
 
Det är ett fantastiskt fenomen när lägenheten/huset som köpts övergår från fantastiskt fynd till att man inser varför prislappen blev lägre, men ändå helt bortser från att man inte alls blev tvingad att lämna nåt bud alls.

Men ELLER HUR! :rofl:
Också att man inte kopplar ihop sin låga månadsavgift med krogens förekomst. Hyresintänkterna från krogen finansierar hela rasket.
 
Stör mig på människor som köper en lägenhet vägg i vägg eller direkt över/under en krog och börjar sedan gnälla på störningar
Här har folk köpt hus bredvid stora vägen genom samhället, där det går mycket tung trafik och mycket personbilar. Den startar de ett ärende hos kommunen att det bullrar.. No shit liksom. Har ett likadant ärende intill motorbanan. Vad tror man när man flyttar in bredvid en motorbana?
 
Stör mig på att jag vet att jag sett Sweet Mangnolia men inte hur många avsnitt eller säsonger. Antagligen alla som finns tillgängliga men inte säker. Och kontot är ett annat så jag ser inte vilka som är sedda.
 
Här har folk köpt hus bredvid stora vägen genom samhället, där det går mycket tung trafik och mycket personbilar. Den startar de ett ärende hos kommunen att det bullrar.. No shit liksom. Har ett likadant ärende intill motorbanan. Vad tror man när man flyttar in bredvid en motorbana?

Helt otroligt!
 
Stör mig på människor som köper en lägenhet vägg i vägg eller direkt över/under en krog och börjar sedan gnälla på störningar

Här har folk köpt hus bredvid stora vägen genom samhället, där det går mycket tung trafik och mycket personbilar. Den startar de ett ärende hos kommunen att det bullrar.. No shit liksom. Har ett likadant ärende intill motorbanan. Vad tror man när man flyttar in bredvid en motorbana?
Jag tycker nästan att det allra värsta är när folk köper hus på landet och sedan börjar klaga på att kor och/eller hästar är för nära, flugor, osv. DET skulle man verkligen ha kunnat räkna ut!!
 
Jag tycker nästan att det allra värsta är när folk köper hus på landet och sedan börjar klaga på att kor och/eller hästar är för nära, flugor, osv. DET skulle man verkligen ha kunnat räkna ut!!
Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...

Det värsta är ju om folk som flyttat dessutom får rätt, och diverse verksamheter måste flytta på sig eller sluta spela fotboll/ishockey what ever, eller ridskolan, mjölkgården m.m. måste lägga ner...

Synd att det inte går att skriva kontrakt med något slags friskrivningsklausul för att man inte får klaga på "befintlig potentiellt störande verksamhet".
 
Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...

Det värsta är ju om folk som flyttat dessutom får rätt, och diverse verksamheter måste flytta på sig eller sluta spela fotboll/ishockey what ever, eller ridskolan, mjölkgården m.m. måste lägga ner...

Synd att det inte går att skriva kontrakt med något slags friskrivningsklausul för att man inte får klaga på "befintlig potentiellt störande verksamhet".
En bekant arrenderade ett stycke mark av kommunen. Röjde fram den forna betesmarken och släppte sina hästar på bete där. Det blev jättefint.

Tills en nyinflyttad klagade på alla flugor som kom pga hästarna och att hästarna störde den fina utsikten. .

Så kommunen sa upp kontraktet. Och vips - ett par år senare blev det en finfin slyskog. Ytterligare några år snare fanns ingen fin vy.....
 
Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...

Det värsta är ju om folk som flyttat dessutom får rätt, och diverse verksamheter måste flytta på sig eller sluta spela fotboll/ishockey what ever, eller ridskolan, mjölkgården m.m. måste lägga ner...

Synd att det inte går att skriva kontrakt med något slags friskrivningsklausul för att man inte får klaga på "befintlig potentiellt störande verksamhet".

Nu är jag kanske ut och seglar när det gäller land, men jag tror att det är danmark eller storbritannien där det är så att "först går först", alltså att det som var där före är det som har rätt.
Vilket jag tycker känns helt vettigt och tycker att det borde vara så överallt.
 
Ja, det är så märkligt: Folk flyttar in nära en industri, nära en idrottsplats, eller på landet nära en mjölkgård, och så klagar man senare...

Det värsta är ju om folk som flyttat dessutom får rätt, och diverse verksamheter måste flytta på sig eller sluta spela fotboll/ishockey what ever, eller ridskolan, mjölkgården m.m. måste lägga ner...

Synd att det inte går att skriva kontrakt med något slags friskrivningsklausul för att man inte får klaga på "befintlig potentiellt störande verksamhet".
Här i stan var det en som köpte lägenhet centralt bredvid kyrkan, och lyckades få igenom att ingen klockringning får ske på natten. I många hundra år har det ringts ett slag för kvart över, två för halv, tre för kvart i, och sen timslagen. Men nu är det tyst…
 
Stör mig på att min högra tumme gör ont igen. Strålar ända ner i handleden. Något är uppenbarligen knas med den eftersom det uppstått ett blåmärke på ovansidan.
Har dock insett att smärtan uppkommer när jag virkat. Vilket i sig suger.
 
Stör mig på att jag inte kan sova. Varit trött som bara den hela dagen, men när jag väl lägger mig i sängen blir det bara att ligga och vila. Inget sova. När jag väl somnat vaknar jag och är kissnödig efter typ en timme. Blir väldigt upphackade nätter.. Lär väl inte bli bättre när han väl är född heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 867
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 106
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp