Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast huvudanledningen är att sågverken inte får ihop samma mängd spån när volymerna minskar.

Och det har pågått i alla fall i drygt ett år (och var en vända 2018 också om jag minns rätt)

https://sverigesradio.se/artikel/stor-brist-pa-span-nar-farre-bygger-fatt-forfragan-fran-himalaya--2
Jag vet inte mer än vad personalen i affären förklarade för mig. Det är dessutom första gången som jag känner av spånbristen. Förutom att det har blivit gräsligt dyrt så har det hittills aldrig varit tal om att det inte har funnits något att tillgå.
 
Sånt där stör mig deluxe!

En kollega med vissa argbigge-drag har "vänligt men bestämt" påpekat att man MÅSTE plocka in muggen efter sig, och då blev det faktiskt bättre.

På ett tidigare jobb bokstavligen svämmade diskbänken över för att 1/100 orkade böja sig ner för att stoppa undan sin mugg.

Jag brukar fundera på hur det ser ut hemma hos folk om de bara lämnar saker hipp som happy efter sig på jobbet.
jag har funderat över namnade muggar - att du får EN mugg med ditt namn på och tar du inte hand om den så är den smutsig, och dessutom syns det vems mugg som bara ställs.
 
På ett jobb jag hade i Sverige fick alla en personlig mugg med sitt namn. Problem solved.
Jag gissar att även om man då behöver 2 muggar (för att kunna använda diskmaskinen) så skulle många helt sonika rensa besöksmuggslagret och tillbaka på ruta ett.

Jag brukar gå och städa och plocka in ibland istället som paus, eftersom det inte är en del av mitt ”vanliga” jobb kan det vara ganska skönt som variation. Vissa ockuperar så många muggar på sitt skrivbord med olika grader av mögelodlingar att muggarna är slut när besökare kommer.
 
Stör mig på spånbrist, som jag kände kommer som en blixt från klar himmel? Har inte hört talas om något sådant just nu, men när jag kom till lokala handlaren stod det en skylt att man fick köpa max 5 spånbalar pga brist. Och när jag kom till kassan och frågade så visade det sig att leverantören inte kan ge besked om hur det blir med leveranser framöver pga att de saknar material för att tillverka spån. DYR har den varit länge, men att jag kanske inte ens ska kunna få tag i spån snart 😱 ???
Spånbrist har det varit här länge. Man har fått åka runt och kolla o flera butiker ifall det funnits eller inte.
 
Hittade min gräddost på köksbänken innan. Vet inte när jag tog ost senast, men misstänker att det var i fredags em innan jag åkte till min moster vid 17. För har inget minne av att jag ätit ost igår när jag var hemma igen. :confused::(
Den lär alltså ha legat framme i ca 1½ dygn i 23 grader. :arghh:
 
Hittade min gräddost på köksbänken innan. Vet inte när jag tog ost senast, men misstänker att det var i fredags em innan jag åkte till min moster vid 17. För har inget minne av att jag ätit ost igår när jag var hemma igen. :confused::(
Den lär alltså ha legat framme i ca 1½ dygn i 23 grader. :arghh:

Ost är väldigt bra i rumstemperatur helt utan problem. Till och med mycket godare. Du kan ha reducerat total hållbarhet lite, men så länge du äter upp den inom rimlig tid så är ingen skada skedd.
 
Ost är väldigt bra i rumstemperatur helt utan problem. Till och med mycket godare. Du kan ha reducerat total hållbarhet lite, men så länge du äter upp den inom rimlig tid så är ingen skada skedd.

Jo, kanske det. Men jag kunde inte ha den till frukosten eftersom den skulle varit väldigt svårhyvlad. :p Men nu har den hårdnat till sig, får kanske ta bort lite kant som torkat bara.
Sen är det väl tur att det är en liten, liten ost och att jag precis köpte massa bröd billigt på affären. :up:
 
Stör mig att jag nu mår riktigt jäkla dåligt och inatt var värsta natten på 3 veckor.. rethosta men med nått äckligt slem som kommer då o då. Suttit upp i sängen hela natten..
Ont i hela kroppen (köpt en massa läkemedel)

Dagens i-landsproblem kanske men imorgon om jag inte mår bättre går jag in på fjärde veckan att må dåligt.
Trött, ledsen o frustrerad
 
Den allmänna uppfattningen att män är lösningsorienterade men kvinnor vill bara ventilera sina problem. Jag tror de allra flesta är lösningsorienterade men problemet kan vara komplext och kräver att en behöver diskutera det många gånger innan en lösning är aktuell längre fram. Eller så kommer man fram till att man inte behöver någon åtgärd genom att prata om det, att det bästa är att låta det vara. Men många män har en oförmåga att förstå komplexiteten i problem, eller kanske ett ointresse. Så blir svaret typ ”Men varför säger du inte bara det till hen då?” och är inte det lösningen en irritation över att kvinnor inte vill lösa sina problem.
Jag stör mig på folk som oavsett kön verkar sakna förmåga att lyssna, ta in information och hjälpa till med att låta en själv komma fram till den bästa lösningen.
Har en kvinnlig vän som det är helt lönlöst att diskutera några som helst problem med. Man hinner bara beskriva frågan så kommer det en lösning som i regel är ytterst endimensionell.

Det absolut bästa är när man får andra synvinklar på sitt problem och sen SJÄLV hittar den lösning som passar.

Ofta får man dessutom nya perspektiv bara genom att man berättar/beskriver problemet högt för någon annan.

Att då få en fix-und-fertig-lösning på direkten är sällan det man önskar, men det betyder inte heller att man bara vill "gnälla av sig".
 
Det är störigt att moppa golvet när spionen lägger sig i pälshögen ;) Jag har skakat mattor och det blev dessutom en del grus av dem och ska tvätta dem, så att moppa upp allt var inte lätt när han envisades med att pälshögen var en trevlig plats att ligga i... och sedan bära i väg lite grus och all päls till ett moppat område. WTF, spion, moppa golvet efter dig själv hädanefter! ;)
 
Jag stör mig på folk som oavsett kön verkar sakna förmåga att lyssna, ta in information och hjälpa till med att låta en själv komma fram till den bästa lösningen.
Har en kvinnlig vän som det är helt lönlöst att diskutera några som helst problem med. Man hinner bara beskriva frågan så kommer det en lösning som i regel är ytterst endimensionell.

Det absolut bästa är när man får andra synvinklar på sitt problem och sen SJÄLV hittar den lösning som passar.

Ofta får man dessutom nya perspektiv bara genom att man berättar/beskriver problemet högt för någon annan.

Att då få en fix-und-fertig-lösning på direkten är sällan det man önskar, men det betyder inte heller att man bara vill "gnälla av sig".

Håller med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 049
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 867
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 106
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp