Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vårt kranvatten smakar dy! :wtf:
Det är inget fel på den hygieniska kvalitén, men det ska vara så här någon vecka till och jag tycker liksom inte att det här vattnet är gott ens när det är "perfekt". Som det är nu kan jag inte ens komma runt det genom att göra saft.

Får packa dunkarna och åka hem till någon som får vatten från stans andra reningsverk...
 
Varje gång nån slänger sopor låter det ”booombooom boom boom!!”
Jag bor ovanför rummet med sopnedkasten.
Huset är rätt stort så det är många som slänger sopor flera ggr/dag.
Fast nu har de iaf låst soprummet kl 22-06 så jag slipper vakna av det på nätterna. Alltid något.
😠
 
Ta numret och anmäl till polisen, jag har inte sett skymten av den jag anmälde förra vintern så jag antar att den är såld, det blev böter och indraget körkortstillstånd. :D
Ungdomarna vet ju att de slipper den bakre registreringsskylten på sina A-traktorer, vilket gör det skitsvårt att se registreringsnummer på de (olagliga) fordonen, och därmed att anmäla.

Dom kör ju ifrån en när man ligger bakom, eller passera utanför. Bak ser man, men inte fram...

Det är mig en stor gåta att man när man "justerade" en del regler runt A-traktorer, inte lade med att fordonen ska ha registreringsskylt både bak och fram!
 
Bigtime-störning på mig själv och min ibland bristande koll på livet - efter stora förväntningar på en avkopplande helg med mycket tid för allt möjligt grejs så bara: "hmm, om jag skulle kolla när jag har jour eller beredskap nästa gång, bara av nyfikenhet?" = IMORGON kl 08-16. :eek:

Jag har aldrig missat ett pass hittills på snart 20 år, men det här var ren och skär bonnröta. Enda störningen som hade varit värre hade varit att väckas kl 0805 i morgon av samtal från nattjouren med "var fan är du nånstans, jag ska gå hem nu". Och något positivt att det hinner bli lite mer jourpengar på nästa lön.
 
Ungdomarna vet ju att de slipper den bakre registreringsskylten på sina A-traktorer, vilket gör det skitsvårt att se registreringsnummer på de (olagliga) fordonen, och därmed att anmäla.

Dom kör ju ifrån en när man ligger bakom, eller passera utanför. Bak ser man, men inte fram...

Det är mig en stor gåta att man när man "justerade" en del regler runt A-traktorer, inte lade med att fordonen ska ha registreringsskylt både bak och fram!
Ja, första gången jag kunde kolla skylten var när jag stod på en parkering, sen vid en omkörning då jag kunde läsa den i backspegeln. Kollade att det var rätt i bilregistret och anmälde sedan. Nu har jag inte sett den på ett år och ryktet måste spridit sig för jag ser inga fortkörare nu. :up:
 
Det har varit otroligt fint väder i dag. ÄR. Skönt att vara ute med spionen, gå i skogen. Inte halka. Inte frysa. Inte bli blöt om mina gympaskor utan broddar. Sol. SÅ SKÖNT! Och så läser jag att det ska bli minusgrader och snö nästa vecka! Varför fick det här vädret inte stanna mer än någon enstaka dag?!?!?!

Jag stör mig på VINTERN!!! Gå hem med dig! Till Norrland! Eller något.

Jag stör mig på att jag upptäckte i går att min jäst var möglig och obrukbar. Jag tänkte baka bröd, men får fortsätta leva på knäckemacka istället. Det går ju faktiskt det också, jag ska ju inte äta så mycket bröd i alla fall sägs det så inget ont som inte har något gott med sig?!
 
Jag stör mig på att trä-på-brodd-mojängerna ramlar av stup i kvarten. Mockade hagen idag = hälften skridskois, hälften lera. Så fort jag tog några steg ut i leran så ramlade båda broddmojängerna av. Orkade inte trä på dom igen så sen fick jag halka runt på skridskoisen med fara för liv och lem.
Dessutom ramlar dom små broddhållarna ur sina hål. Så dom gör inte mycket nytta längre. Man halkar även när man har på sig dom.
Nån som kan tipsa om bra trä-på-broddar som sitter kvar på stövlarna och inte tappar sina broddar?
 
Jag stör mig på att trä-på-brodd-mojängerna ramlar av stup i kvarten. Mockade hagen idag = hälften skridskois, hälften lera. Så fort jag tog några steg ut i leran så ramlade båda broddmojängerna av. Orkade inte trä på dom igen så sen fick jag halka runt på skridskoisen med fara för liv och lem.
Dessutom ramlar dom små broddhållarna ur sina hål. Så dom gör inte mycket nytta längre. Man halkar även när man har på sig dom.
Nån som kan tipsa om bra trä-på-broddar som sitter kvar på stövlarna och inte tappar sina broddar?
Kör billiga från apotea. Lätta att ta på och av och sitter kvar.
IMG_6238.png
 
Tack för snabbt svar😊
Men de är väldigt lika dom jag har. Kanske ett annat och bättre märke.
Jag har dessa både när jag vardagsgår och när jag joggar. Har aldrig tappat en och biter bra i isen.

Innan det körde jag Sverigebrodden. Också bra men svårare att få tag i.

Har du rätt storlek så det inte är att de är för stora?
 
Jag stör mig på att trä-på-brodd-mojängerna ramlar av stup i kvarten. Mockade hagen idag = hälften skridskois, hälften lera. Så fort jag tog några steg ut i leran så ramlade båda broddmojängerna av. Orkade inte trä på dom igen så sen fick jag halka runt på skridskoisen med fara för liv och lem.
Dessutom ramlar dom små broddhållarna ur sina hål. Så dom gör inte mycket nytta längre. Man halkar även när man har på sig dom.
Nån som kan tipsa om bra trä-på-broddar som sitter kvar på stövlarna och inte tappar sina broddar?
Jag kliver runt i blundstone och broddar från Jula. De sitter som berget.
Ska jag gå nånstans utan brodd får jag ta andra skor för Julabroddarna är så besvärliga att ta på och av.
 
Jag stör mig på att trä-på-brodd-mojängerna ramlar av stup i kvarten. Mockade hagen idag = hälften skridskois, hälften lera. Så fort jag tog några steg ut i leran så ramlade båda broddmojängerna av. Orkade inte trä på dom igen så sen fick jag halka runt på skridskoisen med fara för liv och lem.
Dessutom ramlar dom små broddhållarna ur sina hål. Så dom gör inte mycket nytta längre. Man halkar även när man har på sig dom.
Nån som kan tipsa om bra trä-på-broddar som sitter kvar på stövlarna och inte tappar sina broddar?
Jag har Springyard, tror jag, fast jag använder dem inte så mycket så vet inte hur de skulle hålla för intensivare användning.
 
Åker sällan med SL men VARJE gång jag ska
använda mig av SL så går det fan inte att ta sig fram. Nu togs bussen helt plötsligt ur trafik, alla fick kliva av och nästa buss blåser förbi. Hade velat planka i ren protest. Måste ju vara en veritabel mardröm för de som måste pendla till jobb osv dagligen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 867
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 105
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp