Såg bara baken på domTa numret och anmäl till polisen, jag har inte sett skymten av den jag anmälde förra vintern så jag antar att den är såld, det blev böter och indraget körkortstillstånd.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg bara baken på domTa numret och anmäl till polisen, jag har inte sett skymten av den jag anmälde förra vintern så jag antar att den är såld, det blev böter och indraget körkortstillstånd.![]()
Ja, det är ett problem att de inte är skyltade baktill, tog mig ett par försök innan jag lyckades ta numret på den jag anmälde.Såg bara baken på domvet bara att det var en vit Volvo och en pickup med rediga extraljusen
Idiotiskt tycker jag. Polisen gjorde ett ryck för nått år sen inne i samhället och det blev mycket lugnare. Dom här ungdomarna är ju ute och kör på kvällarna och då finns inga poliser ute.Ja, det är ett problem att de inte är skyltade baktill, tog mig ett par försök innan jag lyckades ta numret på den jag anmälde.
Ungdomarna vet ju att de slipper den bakre registreringsskylten på sina A-traktorer, vilket gör det skitsvårt att se registreringsnummer på de (olagliga) fordonen, och därmed att anmäla.Ta numret och anmäl till polisen, jag har inte sett skymten av den jag anmälde förra vintern så jag antar att den är såld, det blev böter och indraget körkortstillstånd.![]()
Ja, första gången jag kunde kolla skylten var när jag stod på en parkering, sen vid en omkörning då jag kunde läsa den i backspegeln. Kollade att det var rätt i bilregistret och anmälde sedan. Nu har jag inte sett den på ett år och ryktet måste spridit sig för jag ser inga fortkörare nu.Ungdomarna vet ju att de slipper den bakre registreringsskylten på sina A-traktorer, vilket gör det skitsvårt att se registreringsnummer på de (olagliga) fordonen, och därmed att anmäla.
Dom kör ju ifrån en när man ligger bakom, eller passera utanför. Bak ser man, men inte fram...
Det är mig en stor gåta att man när man "justerade" en del regler runt A-traktorer, inte lade med att fordonen ska ha registreringsskylt både bak och fram!
Kör billiga från apotea. Lätta att ta på och av och sitter kvar.Jag stör mig på att trä-på-brodd-mojängerna ramlar av stup i kvarten. Mockade hagen idag = hälften skridskois, hälften lera. Så fort jag tog några steg ut i leran så ramlade båda broddmojängerna av. Orkade inte trä på dom igen så sen fick jag halka runt på skridskoisen med fara för liv och lem.
Dessutom ramlar dom små broddhållarna ur sina hål. Så dom gör inte mycket nytta längre. Man halkar även när man har på sig dom.
Nån som kan tipsa om bra trä-på-broddar som sitter kvar på stövlarna och inte tappar sina broddar?
Tack för snabbt svarKör billiga från apotea. Lätta att ta på och av och sitter kvar.
Visa bifogad fil 138201
Jag har dessa både när jag vardagsgår och när jag joggar. Har aldrig tappat en och biter bra i isen.Tack för snabbt svar
Men de är väldigt lika dom jag har. Kanske ett annat och bättre märke.
Jag kliver runt i blundstone och broddar från Jula. De sitter som berget.Jag stör mig på att trä-på-brodd-mojängerna ramlar av stup i kvarten. Mockade hagen idag = hälften skridskois, hälften lera. Så fort jag tog några steg ut i leran så ramlade båda broddmojängerna av. Orkade inte trä på dom igen så sen fick jag halka runt på skridskoisen med fara för liv och lem.
Dessutom ramlar dom små broddhållarna ur sina hål. Så dom gör inte mycket nytta längre. Man halkar även när man har på sig dom.
Nån som kan tipsa om bra trä-på-broddar som sitter kvar på stövlarna och inte tappar sina broddar?
Jag har Springyard, tror jag, fast jag använder dem inte så mycket så vet inte hur de skulle hålla för intensivare användning.Jag stör mig på att trä-på-brodd-mojängerna ramlar av stup i kvarten. Mockade hagen idag = hälften skridskois, hälften lera. Så fort jag tog några steg ut i leran så ramlade båda broddmojängerna av. Orkade inte trä på dom igen så sen fick jag halka runt på skridskoisen med fara för liv och lem.
Reklamera?Visa bifogad fil 138216
Det här stör jag mig på! Jag köpte en ny tröja idag och tänkte ha på mig den när vi ska ut och äta. Fastnade med kant på nageln (fråga mig inte hur) och tröjan gick sönder.![]()