Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Elbilar!!
För väldigt länge sen skulle tydligen bilar tuta före varje kurva för att varna hästar och folk.

Skulle nästan önska det för elbilar.
Var ute och gick på en smal glashal byväg. Letade efter sandsträngarna och följde dem. Upptäcker plötsligt att jag har en helt tyst bil bakom mig. Fick hala in hunden, försöka balansera mig till vägkanten och släppa fram bilen. Kände mig väldigt dum.
Vägen trafikeras väldigt sällan av fordon. Kanske en gång i veckan att jag ser en bil där. Brukar ju höra dem komma och förbereda mig.

Var det inte tal om att de skulle få något låtsasljud för att man skulle höra dem?
 
Elbilar!!
För väldigt länge sen skulle tydligen bilar tuta före varje kurva för att varna hästar och folk.

Skulle nästan önska det för elbilar.
Var ute och gick på en smal glashal byväg. Letade efter sandsträngarna och följde dem. Upptäcker plötsligt att jag har en helt tyst bil bakom mig. Fick hala in hunden, försöka balansera mig till vägkanten och släppa fram bilen. Kände mig väldigt dum.
Vägen trafikeras väldigt sällan av fordon. Kanske en gång i veckan att jag ser en bil där. Brukar ju höra dem komma och förbereda mig.

Var det inte tal om att de skulle få något låtsasljud för att man skulle höra dem?
Har hänt mig med när jag varit ute med hästen! Helt tysta. Hon märker dem ibland före mig och då kan de vara precis bakom.
 
Elbilar!!
För väldigt länge sen skulle tydligen bilar tuta före varje kurva för att varna hästar och folk.

Skulle nästan önska det för elbilar.
Var ute och gick på en smal glashal byväg. Letade efter sandsträngarna och följde dem. Upptäcker plötsligt att jag har en helt tyst bil bakom mig. Fick hala in hunden, försöka balansera mig till vägkanten och släppa fram bilen. Kände mig väldigt dum.
Vägen trafikeras väldigt sällan av fordon. Kanske en gång i veckan att jag ser en bil där. Brukar ju höra dem komma och förbereda mig.

Var det inte tal om att de skulle få något låtsasljud för att man skulle höra dem?
https://www.vibilagare.se/nyheter/ljud-i-elbilar-sa-sager-reglerna-detta-galler
Men det hade varit trevligt om de började spela en liten trudelutt när de närmar sig bakifrån :D
 
Elbilar!!
För väldigt länge sen skulle tydligen bilar tuta före varje kurva för att varna hästar och folk.

Skulle nästan önska det för elbilar.
Var ute och gick på en smal glashal byväg. Letade efter sandsträngarna och följde dem. Upptäcker plötsligt att jag har en helt tyst bil bakom mig. Fick hala in hunden, försöka balansera mig till vägkanten och släppa fram bilen. Kände mig väldigt dum.
Vägen trafikeras väldigt sällan av fordon. Kanske en gång i veckan att jag ser en bil där. Brukar ju höra dem komma och förbereda mig.

Var det inte tal om att de skulle få något låtsasljud för att man skulle höra dem?
Jag har ju hybrid, så om jag hamnar i den situationen brukar jag slå på motorn :D
 
Stör mig på spånbrist, som jag kände kommer som en blixt från klar himmel? Har inte hört talas om något sådant just nu, men när jag kom till lokala handlaren stod det en skylt att man fick köpa max 5 spånbalar pga brist. Och när jag kom till kassan och frågade så visade det sig att leverantören inte kan ge besked om hur det blir med leveranser framöver pga att de saknar material för att tillverka spån. DYR har den varit länge, men att jag kanske inte ens ska kunna få tag i spån snart 😱 ???
 
Den allmänna uppfattningen att män är lösningsorienterade men kvinnor vill bara ventilera sina problem. Jag tror de allra flesta är lösningsorienterade men problemet kan vara komplext och kräver att en behöver diskutera det många gånger innan en lösning är aktuell längre fram. Eller så kommer man fram till att man inte behöver någon åtgärd genom att prata om det, att det bästa är att låta det vara. Men många män har en oförmåga att förstå komplexiteten i problem, eller kanske ett ointresse. Så blir svaret typ ”Men varför säger du inte bara det till hen då?” och är inte det lösningen en irritation över att kvinnor inte vill lösa sina problem.
 
Stör mig på spånbrist, som jag kände kommer som en blixt från klar himmel? Har inte hört talas om något sådant just nu, men när jag kom till lokala handlaren stod det en skylt att man fick köpa max 5 spånbalar pga brist. Och när jag kom till kassan och frågade så visade det sig att leverantören inte kan ge besked om hur det blir med leveranser framöver pga att de saknar material för att tillverka spån. DYR har den varit länge, men att jag kanske inte ens ska kunna få tag i spån snart 😱 ???
Här har det varit tomt ett tag. Man har ren tur om dom har hemma
 
Stör mig på spånbrist, som jag kände kommer som en blixt från klar himmel? Har inte hört talas om något sådant just nu, men när jag kom till lokala handlaren stod det en skylt att man fick köpa max 5 spånbalar pga brist. Och när jag kom till kassan och frågade så visade det sig att leverantören inte kan ge besked om hur det blir med leveranser framöver pga att de saknar material för att tillverka spån. DYR har den varit länge, men att jag kanske inte ens ska kunna få tag i spån snart 😱 ???
Ett problem är väl att det inte byggs lika mycket just nu. Spån är ju en restprodukt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 867
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 105
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp