Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köksfönstret i nya lägenheten är uppenbarligen ett par decimeter bredare än i gamla, där vi sist hade den här julgardinen… 😂🥲😂 Måste förlänga den åt sidorna med röd bomullsväv eller något.
 

Bifogade filer

  • 85D16DAF-28EF-4C5C-8B73-0C23D1778D30.jpeg
    85D16DAF-28EF-4C5C-8B73-0C23D1778D30.jpeg
    202,9 KB · Visningar: 74
Jag fryyyyser och har tvättat mina filtar och fleecejackan så kan inte använda dem då de är blöta. Får väl krypa ner under täcket i stället.
Eller ... ena filten kanske är torr, hängde den i badrummet där det är golvvärme. :idea:
Har lite mer blöt tvätt att hänga upp pga det skitdåliga torkskåpet i tvättstugan. Hängde typ 6-7 plagg där i och alla blev inte torra. Men det spar säkert in på elkostnaderna för hyresvärden.
 
Blir nästan lite förvånad! Har absolut aldrig varit med om tv i väntrum, och i synnerhet inte hos tandläkare, annat än i dagrum när jag fått dropp på sjukhus. Kanske ev. när jag väntat på röntgen någon gång... själv hade jag dock inte tyckt att det stört, hellre det som bakgrundgrundsljud än tystnad som ev. kan inbjuda till samtal.

Samtidigt så vet jag ju också dessvärre hur det är att vara intryckskänslig, och har man svårare för just ljudet av en tv förstår jag att det måste kännas övermäktigt!

På karolinska är det vanligt. Både på provtagningen och i väntrum inom olika enheter.
 
På karolinska är det vanligt. Både på provtagningen och i väntrum inom olika enheter.
Nu kommer jag nästan känna mig lite besviken om det inte dykt upp en tv i väntrummet på neurologimottagningen på "mitt" vanliga sjukhus när jag ska dit på torsdag, kanske rentav borde klaga annars om det nu är så vanligt förekommande. 😅 Är ju ändå ett år sådan jag var där sist, och som alla vet har inte alls majoriteten av alla sjukhus behövt spara massor senaste året.....
 
Nu kommer jag nästan känna mig lite besviken om det inte dykt upp en tv i väntrummet på neurologimottagningen på "mitt" vanliga sjukhus när jag ska dit på torsdag, kanske rentav borde klaga annars om det nu är så vanligt förekommande. 😅 Är ju ändå ett år sådan jag var där sist, och som alla vet har inte alls majoriteten av alla sjukhus behövt spara massor senaste året.....
Jag stör mig på att det inte finns några tidningar att bläddra i längre i väntrummen!

TV finns, men jag gillade att läsa sådant som Illustrerad Vetenskap, Året Runt, Ica-kuriren, eller för den delen Bamse eller Kalle Anka när jag satt där och väntade.

Alltså tidningar som inte fanns hemmavid, och som jag nog aldrig skulle komma mig för att köpa.

TV-apparaterna visar endera TV4 morgonprogram (har avhandlats tidigare i tråden - mer reklam än innehåll) eller någon vintersport/sommarsport, som om den ska vara sevärd, så behöver man se TÄVLINGEN och inte bara den där stunden som man sitter i väntrummet...
 
Morgonens bilservice blev inställd så måste boka en ny tid - vilket kräver lite planering, planering som jag hade gjort inför idag men nu behöver göra om.
Bilen säger dessutom att den har låg batterispänning så det är jag också lite sur över.
 
Jag stör mig på krånglet vid kommunens serviceställe. Det ska vara "en väg in" till kommunen.

Jag hade ett viktigt dokument som absolut behövde vara kommunen tillhanda senast onsdag. Så istället för att lämna det i Postmords osäkra våld åkte jag in med det.

Går till disken och säger -jag vill bara lämna post. (vilket jag gjort mängder av gånger tidigare i t.ex. biblioteket)
-är det ett medborgarförslag?
-nej det är post till XX, det står på kuvertet
-vart ska det?
-det står på kuvertet, det ska till avd XX på vår kommun

Varpå hen gör en ansats att öppna det förseglade kuvertet men hejdar sig vid min blick. Vi gaggar några vändor till.

Till slut blir jag tvungen att förklara vem som är avsändare och varför det ska till avd XX. Något denna person inte har det bittersta med att göra!!!
-Aha, då förstår jag
:banghead:

Jag var väldigt nära att tappa det.
 
Även om jag har valt rätt utbildning för mitt intresse så sved det lite när kompisen berättade att hon nu som sjuksköterska tjänar 47 000 kr. Utan OB, helgarbete osv.
Om jag har tur så kommer jag få kanske 30-32 när jag är klar, och då har jag en längre utbildning än vad sjuksköterskeutbildningen är.

Jag missunnar inte kompisen alls. Hon är väl värd pengarna. Det är bara tråkigt att alla tjänar mer än vad jag någonsin kommer göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
Svar
2 001
· Visningar
98 105
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp