Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drog i våras ut en rotfylld tand. Hade rejäl infektion under.

Samma här nästan, de ser en skugga under den som är suspekt. Den har dessutom gått sönder... men jag har inte haft tid att dra ur den, det upptäcktes precis innan jag åkte till Jämtland för jobb. Dessutom måste jag förmedicinera med antibiotika pga mitt kassa immunförsvar så det inte blir några dumheter.
 
Nej, det har jag inte provat. Förutom att jag bad min naprapat kolla på det när jag var där sist för ett par veckor sedan. Sen försöker jag massera själv men jag vet inte om det hjälper eller stjälper.

Jag skulle säga regelbundna naprapatbesök samt fysioterapeut. Mina behandlare är förvånade över att jag inte har tinnitus eftersom jag är så ohyggligt spänd i nacke-axlar.
 
Något jag också tänker på ibland är att det kan bli stressigt att försöka mota bort stressen med alla saker man "ska" göra. Det är ett evigt gissel det där och för egen del så tror jag mer av det som faktiskt ger effekt och vara snäll mot sig själv. Men det tar tid, vilket stressar det med.

Du kan inte kolla upp om det finns internet-kbt i din region, alltså att du följer ett program men träffar ingen terapeut utan skickar in avstämningar? Det brukar vara gratis och lätt att börja med. :)
Ja så är det verkligen! Alla dessa små saker som ”bara tar 5 minuter per dag” men vilken ska man prioritera? Jag försöker få in andningsövningar för det får verkligen ner mig i varv, men jag behöver få det på rutin.

Kollade upp internet-kbt och det finns i min region. Ett alternativ som jag kollat på innan är Mindler, där kan man också göra IKBT fast via deras app (men man måste ha något videosamtal först). Där har jag varit på väg att boka tid några gånger men inte fullföljt.
 
Jag skulle säga regelbundna naprapatbesök samt fysioterapeut. Mina behandlare är förvånade över att jag inte har tinnitus eftersom jag är så ohyggligt spänd i nacke-axlar.
Jag har gått regelbundet hos naprapat de senaste 3 månaderna, det har varit jättebra för mina spända muskler i nacke och axlar :) Dry needling + massage har funkat toppen. Vid första besöket (akut pga att jag plötsligt inte kunde lyfta armen utan smärta) sa naprapaten att det bara var en tidsfråga innan något sånt skulle hända med tanke på hur musklerna kändes…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 054
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp