Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sus och tjut i öronen, det börjar bli jobbigt nu :( hade jättesvårt att sova igår, låg och lyssnade på podcast men det var ändå svårt att ignorera ljuden. Jag antar att det hänger ihop med min spänningsvärk i käkar/huvud men vet inte hur jag ska bli av med det… ”stressa mindre” fick jag höra hos tandläkaren när jag för flera år sen sökte hjälp för käksmärtan men hur lätt är det.
Bettskena att sova med?
 
Nej, det har jag inte provat. Förutom att jag bad min naprapat kolla på det när jag var där sist för ett par veckor sedan. Sen försöker jag massera själv men jag vet inte om det hjälper eller stjälper.
För flera år sedan när jag hade problem med brus i öronen (har tinnitus som grundproblem också, men detta var ett brus som inte hörde till standardljuden) så fick jag remiss av läkaren till fysioterapeut. Jag gick kanske 10 gånger, och hon masserade nacke, hals och ansikte, och man märkte att det var nog väldigt specifik massage ställvist. Jag fick även lite olika övningar jag skulle göra för att i längden kunna undvika att bli spänd.
Det här är ju i finland då, så jag vet ju inte om ni har samma system med sjukvården och så i sverige.
 
Ber om ursäkt för min skrattreaktion innan jag hann läsa detta. Men det låter verkligen helt uppåt väggarna GALET att någon ens kan tänka tanken :eek: !!

Jag tycker INTE det är roligt då kunden menar allvar och mina kollegor tyvärr gav sig efter kvarts debatterade vilket innebär att kunden kommer att kräva detta nästa gång också och då bli det verkligen inte roligt
Alltså mycket ska man verkligen höra och stå ut med i det här yrket

Även jag satte en skrattgubbe på inlägget för att jag tyckte att det var hysteriskt roligt i sin absurdhet, logiken liksom?! 🙈 🤣
Men självklart jättedrygt att behöva bemöta sådana tokstollar i sitt jobb och att kollegorna inte stod på sig. :down:
 
Min granne under mig gillar att spela skithög musik. Jag borde inte kunna höra vilken musikal du lyssnar på genom golvet… :meh:

Nu spelar han Vingar av Mikael Rickfors. Döda mig.

Åh, jag får också lyssna på grannarnas musik ibland, det kan verkligen vara jättestörigt. Oftast löser jag det genom att sätta på egen högre musik :cool::D men det är ju verkligen inte alltid man vill det.

Jag har egentligen inte tänkt på att det är så lyhört här innan de i lägenheten bredvid fick barn. Nu vaknar jag många dagar av att någon, som det känns som befinner sig i mitt sovrum, utropar saker som "Men ja vad du har bajsat! Åh vilken fin bajs! Ja, så mycket bajs!"
Det kan jag störa mig lite på. 💩😅
 
Just nu stör jag mig på att mitt julkaffe inte var gott (eller så var jag disträ och räknade fel på mängden?) och att jag inte kan tända några ljus eftersom tändstickorna är slut och jag inte verkar äga någon slags tändare... Borde nog störa mig mer än jag gör på att jag är världens sämsta prepper. :bag:
 
Jag bjuder väll på den här. Störigt för mig, ni kommer nog tycka det är underhållande.

Men iaf så:
Jag lyckades sträcka nacken å axeln imorse, när jag tog mig själv över tröskeln.
Jag har märkt att det blir sådär då jag passerade 40-strecket. Man sätter sig i fel vinkel i soffan, och vips har ryggen sagt upp sig. Eller sträcker sig för långt efter något och det knäpper till oroväckande i axeln. :meh:
 
Stör mig på att jag förlagt två garnnystan. De är till en pågående julklappsstickning och när mottagaren var här i förra veckan så la jag undan dem för att personen inte skulle se dem. La dem då på ett bra ställe, ett sånt där "Jag lägger det här så vet jag vart jag har det!"-ställe. Med andra ord så har jag nu inte den minsta jäkla aning om vart jag gömt dem. :cautious::rage::mad::meh:
Jag tror dom har åkt till en söderhavsö tillsammans med mitt röda garnnystan som också är puts väck :meh:
 
Senast ändrad:
För flera år sedan när jag hade problem med brus i öronen (har tinnitus som grundproblem också, men detta var ett brus som inte hörde till standardljuden) så fick jag remiss av läkaren till fysioterapeut. Jag gick kanske 10 gånger, och hon masserade nacke, hals och ansikte, och man märkte att det var nog väldigt specifik massage ställvist. Jag fick även lite olika övningar jag skulle göra för att i längden kunna undvika att bli spänd.
Det här är ju i finland då, så jag vet ju inte om ni har samma system med sjukvården och så i sverige.
Det låter ju toppen :) har det hållit sig borta efter det? Och har du fortsatt göra övningarna? Jag ska börja med bettskena igen (se inlägget ovan) och sen ta mig vidare därifrån tänkte jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 055
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 921
Senast: Catsu
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp