Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lönestrul är irriterande, och man känner sig så maktlös då man inte kan göra något åt det själv, utan bara får hoppas på att någon annan ska sköta sitt jobb korrekt denna gång.
Åhja. Jag slutade jobba där 1 maj. Och ändå är inte allt utbetalt. Varit krångel hela vägen känns det som. "Tyvärr" är inte bästa kollegan där pga sjukskrivning. Annars tror jag det skulle skötts bättre då hen hade hand om ekonomin.
Så nu kan bara skriva till hen som är ansvarig och fråga vad som händer. (Vill ha allt skriftligt av förklarliga själ.) Inget svar än.
Tyckte jag var schysst förra månaden som väntade på den del av slutlönen dom "missat"... Men skulle nog ha sagt att dom fick göra en extra överföring såhär i efterhand så allt vart klart.

Fick rådet från annat håll att jag skulle gått till facket direkt när jag slutade utifall att det skulle krångla med slutlönen, men trodde då att efter alla år jag jobbat där så skulle det inte vara några problem.

Och folk undra varför jag sluta...
 
Är det akut kris så kan man väl knacka på och kolla läget ;)
Hade det gått fortare då? :eek: i så fall hade det ju inte behövt ta 15 minuter. Det kan vara akut för de som väntar med. Och ja jag vet att det tog mer än 15 minuter. Vi stog och väntade ett tag sedan tittade jag på klockan och efter det väntade 15 minuter.
 
Min kropp. :arghh:
Den är värdelös! Både kroppen och jag saknar sol och värme. Det här småkalla, regniga och blåsiga vädret är ingen hit. Ryggen har varit dum i flera dagar. Nu bråkar även nacken och knäna gör så ont att benen viker sig på mig ibland när jag reser mig upp. Jag mådde jättebra (för att vara jag) i juni när det var soligt och varmt. Vill känna mig lika pigg och glad nu med. :(
 
Min kropp. :arghh:
Den är värdelös! Både kroppen och jag saknar sol och värme. Det här småkalla, regniga och blåsiga vädret är ingen hit. Ryggen har varit dum i flera dagar. Nu bråkar även nacken och knäna gör så ont att benen viker sig på mig ibland när jag reser mig upp. Jag mådde jättebra (för att vara jag) i juni när det var soligt och varmt. Vill känna mig lika pigg och glad nu med. :(
Tråkigt att det måste vara antingen eller 😞
Antingen svinvarmt och torrt!
Eller kallt och nederbörd i mängder :arghh:
 
Och henne åker du med ? :nailbiting: 🙈
Jag vägrade låta henne ha gpsen liggandes mellan sätena för hon tittade ner varannan sekund så jag hade GPS och sa hur hon skulle köra. Men på vägen hem så tyckte jag att hon kunde väl bara följa vägskyltar eftersom det var en väg som vi visste vart vi skulle (behövde GPS hjälp på vägen bortåt) och då blev hon jättearg för hon måste veta exakt hur lång tid det är före tunnlar/korsningar/vägbyten/osv medans jag sa kolla bara på skyltarna så ser du vart du ska men nej då kör hon bara fel så det gick inte.
 
Jag vägrade låta henne ha gpsen liggandes mellan sätena för hon tittade ner varannan sekund så jag hade GPS och sa hur hon skulle köra. Men på vägen hem så tyckte jag att hon kunde väl bara följa vägskyltar eftersom det var en väg som vi visste vart vi skulle (behövde GPS hjälp på vägen bortåt) och då blev hon jättearg för hon måste veta exakt hur lång tid det är före tunnlar/korsningar/vägbyten/osv medans jag sa kolla bara på skyltarna så ser du vart du ska men nej då kör hon bara fel så det gick inte.
Jag har köpt en liten smidig hållare som sätts fast i fläktgallret. Då får jag mobilen i bra höjd och kan hålla koll framåt.
 
Åhja. Jag slutade jobba där 1 maj. Och ändå är inte allt utbetalt. Varit krångel hela vägen känns det som. "Tyvärr" är inte bästa kollegan där pga sjukskrivning. Annars tror jag det skulle skötts bättre då hen hade hand om ekonomin.
Så nu kan bara skriva till hen som är ansvarig och fråga vad som händer. (Vill ha allt skriftligt av förklarliga själ.) Inget svar än.
Tyckte jag var schysst förra månaden som väntade på den del av slutlönen dom "missat"... Men skulle nog ha sagt att dom fick göra en extra överföring såhär i efterhand så allt vart klart.

Fick rådet från annat håll att jag skulle gått till facket direkt när jag slutade utifall att det skulle krångla med slutlönen, men trodde då att efter alla år jag jobbat där så skulle det inte vara några problem.

Och folk undra varför jag sluta...
En slutlön inklusive semesterersättning ska utbetalas till den som lämnar sin anställning och får inte ske senare än månaden efter det att anställningen har avslutats. Den ska betalas ut som ett engångsbelopp och på grund av det ska avdrag för preliminärskatt göras enligt engångsskatt.

Snabb googling. Så du kan defenitivt och bör begära en extra utbetalning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp