Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir så trött på folk. Varför måste man utkämpa något slags ättefejder i typ fjärde generation pga något som ingen längre kommer ihåg orsaken till? Och varför kan man inte umgås med sina grannar och tidigare goda vänner pga någon skitsak? Och varför ska alla hela tiden hävda sin rätt och överbevisa och vända andra till sin tro och vara allmänt grälsjuka och misstänksamma och krångliga?

Nu är jag inte själv inblandad i något, men blir så trött på att komma igåg att man inte kan bjuda in A och B till samma kalas, inte prata om att vi träffade C i går då vi nu är hos D, och inte ta upp ämne X Y och Z med E, för då brakar helvetet lös 🙄

Kan folk faktiskt inte bara dricka sitt kaffe ifred, eller tilsammans med andra, prata om trevliga saker, och umgås i sommar och sol? Va? :confused:
 
På särbons jobb har de (som vill) en kollektiv fotbollstippningshistoria. Man lägger en slant och turas om att tippa ni vet. Fast inte kvinnorna då, de är såklart välkomna att vara med (det är ju ändå 2023) men de får självklart inte tippa.

Statlig myndighet.
 
Att det ska vara så baskat svårt att hitta solbrillor som är tillräckligt svarta. Alla är så ljusa så dom gör ingen som helst nytta. Jag är väldigt ljuskänslig. Får ofta kisa om jag inte har solglasögon ute

Har du testat solglasögon med polariserade glas? Det gör stor skillnad för mig, som också är ljuskänslig och ofta kisar i normalt dagsljus. Ett måste när jag kör bil, särskilt vintertid (med snö som reflekterar..) blir jag helt slut i huvudet utan.
 
Har du testat solglasögon med polariserade glas? Det gör stor skillnad för mig, som också är ljuskänslig och ofta kisar i normalt dagsljus. Ett måste när jag kör bil, särskilt vintertid (med snö som reflekterar..) blir jag helt slut i huvudet utan.
Vad är det? Är det nån special? Jag har bara såna där man köper i vanliga affären.
 
Vad är det? Är det nån special? Jag har bara såna där man köper i vanliga affären.

Ja, det är lite special, långt ifrån alla är det och det brukar framgå när en köper dem isf. Jag tror att det är en behandling av glasen, inte helt säker på hur de gör. Det gör iaf att ljuset reflekteras bort från glasen på nåt vänster, istället för att bara dämpas.

De billigaste jag har är från Polaroid, som säljs hos bl.a optiker. Finns olika prisklasser från dem, jag har två par (ett par som kostade några hundralappar, ett lite dyrare par). Fick mitt första par av min mor när jag övningskörde och det gjorde verkligen enorm skillnad för mig! Det paret höll i drygt 10 år, om jag minns rätt (de gick sönder för ett par år sen), så min erfarenhet är att de är värda priset. Finns en massa olika modeller.

Sen har jag att en del märkesbrillor (t ex Chimi, Thomas Sabo, Ray-Ban) har modeller som finns med polariserade glas, men det gäller verkligen att kolla när en köper för oftast är det typ en färg av en viss eller ett par modeller - långt långt ifrån alla.
Men som sagt, mitt tips är att spana in Polaroid t.ex, en måste inte köpa svindyra designerbrillor för att få polariserade. Men absolut, de kostar en slant ändå.
 
Ja, det är lite special, långt ifrån alla är det och det brukar framgå när en köper dem isf. Jag tror att det är en behandling av glasen, inte helt säker på hur de gör. Det gör iaf att ljuset reflekteras bort från glasen på nåt vänster, istället för att bara dämpas.

De billigaste jag har är från Polaroid, som säljs hos bl.a optiker. Finns olika prisklasser från dem, jag har två par (ett par som kostade några hundralappar, ett lite dyrare par). Fick mitt första par av min mor när jag övningskörde och det gjorde verkligen enorm skillnad för mig! Det paret höll i drygt 10 år, om jag minns rätt (de gick sönder för ett par år sen), så min erfarenhet är att de är värda priset. Finns en massa olika modeller.

Sen har jag att en del märkesbrillor (t ex Chimi, Thomas Sabo, Ray-Ban) har modeller som finns med polariserade glas, men det gäller verkligen att kolla när en köper för oftast är det typ en färg av en viss eller ett par modeller - långt långt ifrån alla.
Men som sagt, mitt tips är att spana in Polaroid t.ex, en måste inte köpa svindyra designerbrillor för att få polariserade. Men absolut, de kostar en slant ändå.
Tack, då ska jag definitivt kolla upp det. Mina bästa har sett sina bättre dagar så jag känner att det är dags att hitta nya.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp