Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vägrade låta henne ha gpsen liggandes mellan sätena för hon tittade ner varannan sekund så jag hade GPS och sa hur hon skulle köra. Men på vägen hem så tyckte jag att hon kunde väl bara följa vägskyltar eftersom det var en väg som vi visste vart vi skulle (behövde GPS hjälp på vägen bortåt) och då blev hon jättearg för hon måste veta exakt hur lång tid det är före tunnlar/korsningar/vägbyten/osv medans jag sa kolla bara på skyltarna så ser du vart du ska men nej då kör hon bara fel så det gick inte.
Bossig typ. :mad:
 
En slutlön inklusive semesterersättning ska utbetalas till den som lämnar sin anställning och får inte ske senare än månaden efter det att anställningen har avslutats. Den ska betalas ut som ett engångsbelopp och på grund av det ska avdrag för preliminärskatt göras enligt engångsskatt.

Snabb googling. Så du kan defenitivt och bör begära en extra utbetalning.
Intressant. Det där med engångsskatt tror jag inte heller gjordes.

Jag fick en slutlön i juni. Men när jag kollade igenom lönerapporten så hade dom missat betala ut för ca hälften av mina komptimmar. Då skulle lönerna redan ha skickats iväg för betalning så jag skulle få vänta till nästa månad som är nu.

Jag hade lagt in extra komptimmar på majrapporten (som jag blev instruerade att göra) men sen hade dom lyckats krångla till det så att dom bara betalde ut dessa nytillkomna timmarna och inte något för dom timmar jag fått ihop under tidigare år.
Så är ca 70h som jag ska ha betalt för nu som saknas.

Jag inväntar iaf svar på vad som har hänt med dessa. Vet att mitt meddelande är läst iaf men inget svar än. Så bara vänta och se. Förhoppningsvis har dom pengar på kontot så det kan betalas ut...🫤
 
Idioter som ligger i fel fil på motorväg, blir du omkörd på fel sida är det du som ligger i fel fil!

+ @athena_arabians @karamelldrottningen @daymint @pepp

Jag låg i 120 på 110-väg (enligt mätaren, så i verkligheten något lägre), och låg i vänsterfilen för att köra om en lastbil i högerfilen. Ni tycker alltså att jag har skyldighet att lägga mig bakom lastbilen och gå ner till 80, för att släppa fram den bil som kom bakom mig som vill köra 140 på motorvägen?

Min uppfattning är att vänsterfilen ska användas för omkörning och att man ska planera sin körning så att man inte blockerar trafiken i onödan, men att det inte finns någon regel som säger "alla ska flytta sig ur vägen om det kommer någon fartdåre i vänsterfilen".

Det är trafikfarligt att göra som hen (och ni?) kör!
 
Senast ändrad:
+ @athena_arabians @karamelldrottningen @daymint @pepp

Jag låg i 120 på 110-väg (enligt mätaren, så i verkligheten något lägre), och låg i vänsterfilen för att köra om en lastbil i högerfilen. Ni tycker alltså att jag har skyldighet att lägga mig bakom lastbilen och gå ner till 80, för att släppa fram den bil som kom bakom mig som vill köra 140 på motorvägen?

Min uppfattning är att vänsterfilen ska användas för omkörning och att man ska planera sin körning så att man inte blockerar trafiken i onödan, men att det inte finns någon regel som säger "alla ska flytta sig ur vägen om det kommer någon fartdåre i vänsterfilen".

Det är trafikfarligt att göra som hen (och ni?) kör!

Det är väl inte alls det de säger. Hur kan du läsa in det scenariot öht?
 
Så jag läser inläggen är att någon ligger i 70 (80/90/) i vänsterfil och går inte in till höger trots gott om plats/tom väg.

Det kanske är vad du själv tycker är rimligt, men inte vad det står i inlägget jag svarade på.

Idioter som ligger i fel fil på motorväg, blir du omkörd på fel sida är det du som ligger i fel fil!

Blir jag omkörd, är det jag som ligger i fel fil. Det är vad som stod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 101
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp