Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem har sagt att vi kör som i ditt exempel?! :mad:
Generellt så ligger folk i fel fil, jag har kommit ikapp idioter som abbonnerar på vänsterfilen, när det är tomt för övrigt på en trefilig motorväg, så ja. Jag tar för givet när du inte skriver mer detaljerat att idioten är den som blir omkörd på fel sida.

Mitt svar på detta raderades tyvärr.

Men jag tycker du är inkonsekvent när du blir arg på mig för att jag (med ett frågetecken eftersom jag inte vet) skriver att ni eventuellt kanske också kör som denna person, eftersom ni tycker att det är ett ok beteende. Samtidigt som du själv skriver att jag befinner mig i fel körfält, utifrån ditt ANTAGANDE om hur situationen var.

Du svarade i du-form till mig, med mitt inlägg citerat. Det finns inte så mycket utrymme för att tolka det på annat sätt än att det var riktat till mig.

Idioter som ligger i fel fil på motorväg, blir du omkörd på fel sida är det du som ligger i fel fil!

Menar du generellt eller ett annat scenario som du brukar uppleva så är det bra att vara tydlig med att du menar så, för att undvika missförstånd.
 
Jag tycker inte att något av det @Thaliaste skrev innebär någon motsägelse till detta.

Under en påbörjad omkörning av en lastbil väljer en annan bilist bakom som tycker omkörningen går för långsamt att zick-sacka sig igenom högerfilen för att komma före i omkörningen. Det är ett idiotbeteende med stora risker.

När jag påbörjat en omkörning så bromsar jag inte heller in tvärt bakom ett långsamgående fordon i högerfilen, för att en annan bilist tycker att omkörningen ska gå mycket fortare.

Då får fordonet ha blåljus, och i det fallet ligger jag bakom det långsamgående fordonet och påbörjar ingen omkörning.
Nu var det dig jag svarade och det har inget med @Thaliaste att göra.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230726_205730_Facebook.jpg
    Screenshot_20230726_205730_Facebook.jpg
    110 KB · Visningar: 148
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 755
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 100
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 155
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp