Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Egentligen inte. Benämningen tyll på spritstyll kommer från den franska staden Tulle där de tillverkade spetstyg och ordets betydelse har utvidgats till att inkludera verktyget en kan göra spetsliknande mönster med.
Det hjälper inte.... :D Jag ser bara tyg framför mig när jag hör ordet tyll, TROTS att jag från en massa spritsning och bakning har tvingat mig till att lära mig att den lilla delen också heter tyll...
 
Angående "myndighetsengelska skriven av svenskar"-diskussionen ovan, så tycker jag vi mycket väl kan beröra fenomenet "myndighetssvenska skriven av svenskar".

Vi känner alla till debatten om att reformera dem och de till "dom", och om det tycker vi mycket. Men visste ni att nu har den kampen expanderats lite grann?
Någon har även blandat in "det" i dom-förenklingen, och här är ett exempel på hur detta letat sig in i ett mail angående alldeles för entusiastisk förtullning av ägodelar som bara vill hem via postens försorg:

Vi har ett stopp på din försändelse så du kan bortse ifrån de brev som du har tagit emot. När de kommer till hanteringstiden i dessa ärenden så är de mellan 3-5 veckor.
När de inkommer ny information ifrån våran tullavdelning så återkommer vi till dig.



Ber om ursäkt för eventuell spänningshuvudvärk som texten ovan kommer orsaka er när ni försöker dekryptera vad som egentligen avses.
 
Har haft radion på i bakgrunden idag och stör mig enormt på all dålig sk musik. EN mening. Det räcker tydligen för att skriva en låt. Sen tjatar vi den meningen tretton miljoner gånger. Vad låten heter? Öh ja, intet nytt under solen. Sanslöst dåligt. Stör mig även på de som tydligen uppskattar eländet och väljer att sprida ut det i etern. Kollektiv skämskudde.
 
Stör mig på:
1. Personen som ställt tillbaka lådan med skruvdragare på fel hylla.
2. Att jag var för distraherad av sonens orimliga humör och därför missade att kartongen innehöll fel skruvdragare. (Samma färg, samma pris - den ena med batteri = den jag skulle ha, den andra utan batteri = den jag köpte…)
3. Butiker som säljer skruvdragare UTAN BATTERI!

Så nu måste jag åka 8mil i onödan för att ev få byta skiten (om de godkänner retur trots att kartongen är öppnad…) eller köpa ett batteri och därmed lägga ut ännu mer pengar.

4. Att jag nu ändå inte kan bygga klart min odlingslåda ikväll. ☹️
 
Sommarförkylningar... Vem kom på det? Jag menar, att krypa upp i soffan under en filt, dricka te och sånt är betydligt mysigare under vintern/hösten än mitt i sommaren. Jag fryser. Sambon vill ha både fläktar och AC igång och säger att det är bastu här inne. :cautious:
Nu ska jag gå och stänga in mig i sovrummet och låta honom ha sin kyla ifred! Jag vill inte ha den.
 
Jag stör mig på alkoholister som sabbar livet för sin omgivning men där det ska mörkas och inte skaffas vettig hjälp utan omgivningen får kasta sig iväg och baxa upp, plåstra om, torka rent osv.
Ja, jag vet att det är en sjukdom. Men inse det då och gör inte detta mot dem du säger dig älska!!
Förlåt om någon blir ledsen, men jag står bredvid och ser hur hårt det tär på en jag älskar, att ha detta över sig. Det är ett skit. Jag antar att jag stör mig på omgivningen också då, som ställer upp på mörkandet.
 
Senast ändrad:
Jag stör mig på alkoholister som sabbar livet för sin omgivning men där det ska mörkas och inte skaffas vettig hjälp utan omgivningen får kasta sig iväg och baxa upp, plåstra om, torka rent osv.
Ja, jag vet att det är en sjukdom. Men inse det då och gör inte detta mot dem du säger dig älska!!
Förlåt om någon blir ledsen, men jag står bredvid och ser hur hårt det tär på en jag älskar, att ha detta över sig. Det är ett skit. Jag antar att jag stör mig på omgivningen också då, som ställer upp på mörkandet.

Vill man inte ha hjälp så finns det inte så mycket andra kan göra. Jag har valt bort allt utom att hjälpa till med myndigheter och papper, likaså har min bror gjort till slut.
 
Stör mig så på en person i vår rollspelsgrupp som *aldrig* kan spela. Vilket gör att vi andra aldrig får spela. Och han vägrar också släppa oss andra - även för att spela annat.

"jamen, jag kan ingen dag i juni, eller juli. Men sen kan vi spela!"

Jag vill spela nu!
 
På att man i det här landet inte får ge blod alls, någonsin, om man någon gång fått en blodtransfusion. Jag vill jättegärna ge blod men stoppas av den regeln. Samtidigt läser jag att Sverige tillåter det såvida det gått minst 6 månader sedan transfusionen. Konstigt, och störigt, att det är så vitt skilda regler! :down:
 
IMG_20230701_074717.jpg


Bra att de informerar att det är 100% frukt.
 
Stör mig kolossalt mycket på att jag beställde en bh på nätet. Köpte samma storlek, annan färg av ett märke jag redan har.
Tror ni inte den nya är mindre?!

Jag fattade ju inte att så kunde vara fallet så jag klippte glatt bort alla lappar direkt. :(:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
460
· Visningar
23 200
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 062
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 602
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 113
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp