Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du TROR de vill ha pengar?
Det där är ett jobb de gör på att par minuter. En påse bullar eller en god mjuk kaka och du är framme. det där är så lite att det inte ens går att fakturera, än mindre slå in i nån kassa. Det skulle vara pengar som hamnade i kaffekassan. Då kan du ta genvägen dit genom att komma med gofikat.

Jag har fått massor gjort genom åren - och själv gjort! - genom att byta kaffebröd, bröd eller trädgårdsprodukter mot småjobb.
Men precis! Jag har fått varor/tjänster för många tusenlappar genom åren bytt mot fika. Enormt mycket värt för mig och för de som har gett bort något enkelt/värdelöst för dom. Har det varit något med lite värde har det kanske resulterat i en smörgåstårta istället. Samtliga inblandade parter nöjda och glada! (I absolut värsta fall en flaska finare whisky eller liknande, men för snackar vi skänkta grejer av större värden).

Min sambo har en förmåga att hitta mycket "bra att ha-" prylar på jobbet som byts mot ovanstående 😁
 
Du TROR de vill ha pengar?
Det där är ett jobb de gör på att par minuter. En påse bullar eller en god mjuk kaka och du är framme. det där är så lite att det inte ens går att fakturera, än mindre slå in i nån kassa. Det skulle vara pengar som hamnade i kaffekassan. Då kan du ta genvägen dit genom att komma med gofikat.

Jag har fått massor gjort genom åren - och själv gjort! - genom att byta kaffebröd, bröd eller trädgårdsprodukter mot småjobb.
Jag tycker bara att det är så konstigt att förutsätta att de vill ha kakor. Skulle känna mig fånig om jag gått och handlat det och det inte alls är vad de vill ha.
 
Stör mig på att min granne, hon köpte en hund i oktober och jag var hundvakt från dess till dagen innan julafton. I januari fick hon plats på hunddagis för det facila priset av 3000:- i månaden. Men jag som hade hennes valp (som mördade alla mina kattleksaker) har inte fått erbjudande om en enda jävla krona. Det stör mig. 3 månader borde väl väl vara värt nånting? Inte ens ett "tack för hjälpen" har hon kläckt ur sig. 😡
 
Du TROR de vill ha pengar?
Det där är ett jobb de gör på att par minuter. En påse bullar eller en god mjuk kaka och du är framme. det där är så lite att det inte ens går att fakturera, än mindre slå in i nån kassa. Det skulle vara pengar som hamnade i kaffekassan. Då kan du ta genvägen dit genom att komma med gofikat.

Jag har fått massor gjort genom åren - och själv gjort! - genom att byta kaffebröd, bröd eller trädgårdsprodukter mot småjobb.
Mitt syskons jobb gör detta med. Är det smågrejer det handlar om, kom in med fikabröd.
 
Att den del av min hjärna som hanterar stil och smak tydligen transplanterats från någon 1700-tals adelsman eller nåt. Jag menar. 12000 för en morgonrock är orimligt. Men den. är. så. snygg:love::love::cry:

blacklakecoat5_1024x1024.jpg

I feel you :heart I mitt fall är det möbler och porslin...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
509
· Visningar
25 537
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 164
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 566
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp