Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har blivit så mycket mer på alla fronter av "viktigare att det ser bra ut/framstår som bra, än att det är funktionellt/gör nytta/är bra"FOLK!
Var till en granngård och vi gick upp på kontoret. Där stod en jättefin vedspis. Tyvärr inte eldningsbar. Inget fel på skorstenen.
Men tidigare ägare hade "fräschat upp" den inför försäljning och MÅLAT hela spisen med tjock blank svart färg. Inga luckor gick att öppna. De var som fastsvetsade.
Ibland tycker jag att spöstraff är ett lämpligt straff för vissa knäppskallar.
Helt klart otroligt störande!Folk som ringer en kl 08 en lördag morgon
Är det ett ställe du åker förbi då och då? Isåfall, kliv in och fråga om de kan fixa och vad de vill ha för det. Svarar de fika så menas det sällan att det ska komma nu idag utan nästa gång du är i närheten svänger du in med något. Däremot bör man såklart inte utgå ifrån att fika är betalningen utan man utgår ju ifrån att man betalar för sig med pengar.Jag tänkte slippa ringa i förväg.
Skicka en faktura.Stör mig på att min granne, hon köpte en hund i oktober och jag var hundvakt från dess till dagen innan julafton. I januari fick hon plats på hunddagis för det facila priset av 3000:- i månaden. Men jag som hade hennes valp (som mördade alla mina kattleksaker) har inte fått erbjudande om en enda jävla krona. Det stör mig. 3 månader borde väl väl vara värt nånting? Inte ens ett "tack för hjälpen" har hon kläckt ur sig.
Uppskattas nog inte när någon räknat med att få något gratis.Skicka en faktura.
Nej det gör det garanterat inte och det lär bli sura miner men sådana människor som utan minsta tanke utnyttjar andra behöver sig en tankeställare.Uppskattas nog inte när någon räknat med att få något gratis.
Been there, done that. Typ.
Kan man ju inte göra om man inte har avtalat om ersättning.Skicka en faktura.
Mecenat?Att jag inte kan se var pengar överförda till mitt konto kommer ifrån. Ibland kommer det 5-10 kronor märkta "överföring" från ingenstans.
Mecenat?
Anonymous benefactor? (Och inte ”antonymous” som min telefon först fick det till )