Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ens cyklister som ska vara den ska köra om vid möte så att säga gör detta. Dom ska klämma sig förbi på min utsida när jag går så långt jag kan på vänster sida och fortfarande har asfalt på den gemensamma banan.Människor som vägrar göra avsteg från högertrafik som fotgängare och därmed envisas med att gå mellan t ex en husvägg och min hund. Jag har lärt hunden att gå på min vänstra sida och det måste vara enklare för den vi möter att passera på min andra sida än att trycka sig mellan hund och vägg. Händer förvånansvärt ofta här i stan där vi bor.
Jag har bara jobbat på ställen där man haft frukost rast på fm.
Inte @Krålus men..Ni har alltså haft både frukost- och kaffepauser på de jobb du varit på?
Vi jobbar kontorstider, har frukost vid 8:30 och fika vid 14:30. Lunch däremellan förstås.Ni har alltså haft både frukost- och kaffepauser på de jobb du varit på?
Haha jag har för första gången i mitt liv en 30 min paus under dagen. Men jag har ingen annan rast (inte lunchrast eller så).Inte @Krålus men..
Ja? Det normala är väl att man har en rast på fm och en på em - om man jobbar kontorstider.
De som jobbar i LO-kollektivet kallar ofta fm-rasten för frukost.
Varför så chockad @tanten , var det inte precis det du skrev ovan?Vi jobbar kontorstider, har frukost vid 8:30 och fika vid 14:30. Lunch däremellan förstås.
Jaha, du kanske valde fel För nu kom en like!Varför så chockad @tanten , var det inte precis det du skrev ovan?
Varför så chockad @tanten , var det inte precis det du skrev ovan?
Inte @Krålus men..
Ja? Det normala är väl att man har en rast på fm och en på em - om man jobbar kontorstider.
De som jobbar i LO-kollektivet kallar ofta fm-rasten för frukost.
Vi jobbar kontorstider, har frukost vid 8:30 och fika vid 14:30. Lunch däremellan förstås.
Nej jag tyckte du gjorde en sån reaktion på mitt inlägg, sen ändrade det sig. Kanske såg fel! Sorry
Haha jag har för första gången i mitt liv en 30 min paus under dagen. Men jag har ingen annan rast (inte lunchrast eller så).
Tidigare har det varit 1x9minuter per dag. Totalt.
Kvtes och många fler. Det är inte alls ovanligt inom vården/sociala sidanVad har ni för kollektivavtal där detta ens är tillåtet?
Användaren bor inte i Sverige så tror det är svårt att jämföra korrekt eftersom det är olika lagar, regler och avtalVad har ni för kollektivavtal där detta ens är tillåtet?
Vi bor i samma landAnvändaren bor inte i Sverige så tror det är svårt att jämföra korrekt eftersom det är olika lagar, regler och avtal
Ojdå, det var nog nytt för mig.Kvtes och många fler. Det är inte alls ovanligt inom vården/sociala sidan
Ah okej! SorryVi bor i samma land
Jag har till och med mött såna som prompt ska mötas på "rätt" sida, som påtalar att de är hundräddaMänniskor som vägrar göra avsteg från högertrafik som fotgängare och därmed envisas med att gå mellan t ex en husvägg och min hund. Jag har lärt hunden att gå på min vänstra sida och det måste vara enklare för den vi möter att passera på min andra sida än att trycka sig mellan hund och vägg. Händer förvånansvärt ofta här i stan där vi bor.