Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Människor som vägrar göra avsteg från högertrafik som fotgängare och därmed envisas med att gå mellan t ex en husvägg och min hund. Jag har lärt hunden att gå på min vänstra sida och det måste vara enklare för den vi möter att passera på min andra sida än att trycka sig mellan hund och vägg. Händer förvånansvärt ofta här i stan där vi bor.
 
Människor som vägrar göra avsteg från högertrafik som fotgängare och därmed envisas med att gå mellan t ex en husvägg och min hund. Jag har lärt hunden att gå på min vänstra sida och det måste vara enklare för den vi möter att passera på min andra sida än att trycka sig mellan hund och vägg. Händer förvånansvärt ofta här i stan där vi bor.
Inte ens cyklister som ska vara den ska köra om vid möte så att säga gör detta. Dom ska klämma sig förbi på min utsida när jag går så långt jag kan på vänster sida och fortfarande har asfalt på den gemensamma banan.
 
Inte @Krålus men..

Ja? Det normala är väl att man har en rast på fm och en på em - om man jobbar kontorstider.

De som jobbar i LO-kollektivet kallar ofta fm-rasten för frukost.

Vi jobbar kontorstider, har frukost vid 8:30 och fika vid 14:30. Lunch däremellan förstås.

Aha, det är alltså bara fråga om olika namn på samma sak.
Här kallas de korta pauserna på för- och eftermiddagen för kaffepauser, oavsett vad man väljer att äta eller inte påde pauserna :)
Trodde att frukostpaus var något man hade utöver morgonkaffet.

(D.v.s. på ett ganska standard 8 timmars jobb så är det en morgonkaffepaus, lunch och en eftermiddagskaffepaus)
 
Människor som vägrar göra avsteg från högertrafik som fotgängare och därmed envisas med att gå mellan t ex en husvägg och min hund. Jag har lärt hunden att gå på min vänstra sida och det måste vara enklare för den vi möter att passera på min andra sida än att trycka sig mellan hund och vägg. Händer förvånansvärt ofta här i stan där vi bor.
Jag har till och med mött såna som prompt ska mötas på "rätt" sida, som påtalar att de är hundrädda :confused: :laugh:
 
Kanske lite OT men jag förstår inte varför man behöver en paus på förmiddagen.
Jag brukar börja kl 8, jobbar till 12 då jag tar lunch (vanligen 30 min, men ibland längre om jag behöver fixa något ärende).

Är jag på kontoret kanske jag tar en fika nån gång kl 14/14:30, men det är verkligen inte nån rutin. Hemma tar jag ingen eftermiddagsrast heller. Går bra att ha en kopp bredvid datorn.

På ett sidokontor börjar folk också 8, första rasten är kl 9 (gemensam rast), lunch nån gång ca 12, ny gemensam rast kl 14:00.

Jag förstår faktiskt inte riktigt poängen med alla dessa raster och hur man har TID med dem.

Min mening är inte att verka sur, jag har aldrig jobbat med kollegor som fikar "hela tiden" och jag förstår inte varför man behöver rast så ofta på ett vanligt kontorsjobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 192
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
26 428
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 240
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp