Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror väl på var/hur man jobbar?
Exet åkte hemifrån före 6 - han åt på jobbet. Jag har alltid jobbat i kontorsmiljö - och alltid ätit hemma. Även när jag tog tåget kvart över sex. Ändrade bara dygnsrytmen lite.
Jo lite blandat. Svårt att räkna med dom som jobbar natt/bor på jobbet dock.
Annars jobbar dom flesta på kontor. Personligen går jag dock tidigare hemifrån och äter när jag kommer fram (har aldrig varit någon som tycker om en stor frukost).
 
Jag stör mig på att jag är lite nervös inför att umgås med en kompis i helgen. Det är en nära vän som jag trivs med men tycker det känns pressande att vi ska vara hos mig en kväll, bara vi två. Tänk om det bara blir tyst eller om jag inte kan fixa bra mat? Eller om hon tycker jag är tråkig och håller på med mobilen? Hon bor i Stockholm så vi ses inte så ofta men jag får sån prestationsångest.

Väldigt störigt att vara orolig för det nu när vi ska ses på lördag 😒
 
Jag stör mig på att jag är lite nervös inför att umgås med en kompis i helgen. Det är en nära vän som jag trivs med men tycker det känns pressande att vi ska vara hos mig en kväll, bara vi två. Tänk om det bara blir tyst eller om jag inte kan fixa bra mat? Eller om hon tycker jag är tråkig och håller på med mobilen? Hon bor i Stockholm så vi ses inte så ofta men jag får sån prestationsångest.

Väldigt störigt att vara orolig för det nu när vi ska ses på lördag 😒
Är hon det minsta som mig, så är hon bara glad att ni äntligen ska få träffas! Det är det absolut mest viktiga, vad vi gör eller vad vi äter blir rätt ointressant i sammanhanget. Jag var ner och träffade en vän som just brutit upp stora delar av golvet i sitt hus, men vi hängde i det rum som det gick att vistas i, och åt hämtat, det viktiga var att vi träffades.
Och tillägg, de bästa vännerna jag har, där är vi tysta den mesta delen av tiden, och pular på varsitt håll med något. Man behöver inte prata för att umgås.
 
Mitt muskelminne i fingrarna har av någon anledning fastnat på att jag, när jag ska skriva doktorand, skriver doktorande. V.a.r.j.e. g.ån.g.
Och jag skriver doktorand(e) ganska ofta i mitt jobb.

Hur många gånger i rad måste jag sitta och skriva det för att programmera om mig tror ni?
När jag jobbade som naturvetenskaplig forskare så använde jag ordet försök väldigt ofta. 99% av gångerna skrev jag förösk. Gav upp att uppfostra fingrarna och la in ordet förösk i autokorrekt. Så var det problemet löst!
 
Är hon det minsta som mig, så är hon bara glad att ni äntligen ska få träffas! Det är det absolut mest viktiga, vad vi gör eller vad vi äter blir rätt ointressant i sammanhanget. Jag var ner och träffade en vän som just brutit upp stora delar av golvet i sitt hus, men vi hängde i det rum som det gick att vistas i, och åt hämtat, det viktiga var att vi träffades.
Och tillägg, de bästa vännerna jag har, där är vi tysta den mesta delen av tiden, och pular på varsitt håll med något. Man behöver inte prata för att umgås.

Tack!
Och du har helt rätt, jag uppskattar också när man kan umgås utan att det behöver hända så mycket men jag får sån prestationsångest när jag ska vara ”värd”. Men det ska bli kul att träffas och det vet jag att hon också tycker så jag ska försöka tänka på annat.
 
När jag jobbade som naturvetenskaplig forskare så använde jag ordet försök väldigt ofta. 99% av gångerna skrev jag förösk. Gav upp att uppfostra fingrarna och la in ordet förösk i autokorrekt. Så var det problemet löst!
Jobbade med en kvinna som ofta hade anledning att skriva ordet proposition. Det blev nästan alltid porposition. Hon påstod att det var en freudiansk felskrivning.

Själv gjorde jag ett register över ekonomijournalister. Det blev många Svenska Daglbadet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 202
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
26 588
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 241
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp