Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är uppenbarligen överkänslig mot bett av älgaloppor. Var ute och plockade svamp i söndags och några timmar senare blev jag biten i nacken (de hade gömt sig i hårbotten). Nu har jag två rejäla bölder som vätskar och varar. De gör lite ont och kliar som bara den till och från.
 
Men eh ……
Skriver på en hundbur med mått och vilken modell av bil den suttit i. VET att den passar min bil och skriver o frågar om den finns kvar och ja kan komma imorgon o kolla/köpa.
Svaret; villen bil har du?

Är inte detta mitt problem?

Historien med hundburen fortsätter;

Säljaren frågade om årsmodell på min bil, jag svarde direkt.
Sen tog det en dag till,
”Är det den nya eller gamla modellen?”
-Jaaaa, enligt google generation tre. Så den nya antar jag?
En dag till går.
”Ok vet inte om den passar”


😳🤯🙃
Nämen jag vet ju att den passar!!!! Vi bor 10 min från varandra kan jag inte bara komma dit?!
 
Historien med hundburen fortsätter;

Säljaren frågade om årsmodell på min bil, jag svarde direkt.
Sen tog det en dag till,
”Är det den nya eller gamla modellen?”
-Jaaaa, enligt google generation tre. Så den nya antar jag?
En dag till går.
”Ok vet inte om den passar”


😳🤯🙃
Nämen jag vet ju att den passar!!!! Vi bor 10 min från varandra kan jag inte bara komma dit?!
Vill den inte sälja. Det är vell ditt problem om du köper nånting som inte passar.
 
Stör mig å andra kollegors vägnar. Det ska fixas med ställverket på jobbet på lördag. Det är 4h under arbetstid. Personalen förväntas ta ut komp för den tid de inte kan arbeta och sedan stanna de 4 timmarna längre istället. Alltså 12-20 istället för 08-16. Fattar inte hur det kan vara tillåtet.
 
Stör mig å andra kollegors vägnar. Det ska fixas med ställverket på jobbet på lördag. Det är 4h under arbetstid. Personalen förväntas ta ut komp för den tid de inte kan arbeta och sedan stanna de 4 timmarna längre istället. Alltså 12-20 istället för 08-16. Fattar inte hur det kan vara tillåtet.
Det låter skumt tycker jag. Då jobbar dom ju sina timmar fast på andra tider. Då ska inte nån komp tas ut.
 
Nej det lät jättemärkligt. Kan ha varit att de blir tvungna att kompa om de inte vill jobba till 20 iofs. Kan ha missuppfattat. Tycker ändå inte det ska gå ut över oss att ställverket ska fixas 🙈
Håller med. Skulle vara som att jag inte skulle få betalt dessa timmar jag fick sitta och uppdatera mitt program idag så att jag skulle kunna komma in i det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
26 823
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 245
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp