Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det får man. Men häromdagen tror jag att jag kan ha lyckades skriva något random och även komma åt den rutan också i förbifarten. :bag:

Det är inte alltid bra att scrolla runt när man typ sover mer än man är vaken. Speciellt inte när telefonen småhänger sig ibland och inte reagerar...:rofl:
Såvitt jag vet har vi inte fått in några tokiga rapporter från dig, men det kan ju bli riktigt spännande framöver! :p

För övrigt kan jag meddela att varna-knappen sitter ganska illa till också, så jag har varit på väg att varna helt oskyldiga användare för helt oskyldiga inlägg ett par gånger. Som tur är krävs det även där en extra knapptryckning för att varningen faktiskt ska gå iväg :D
 
Min kollega är på semester och hennes autosvar verkar ha gått helt bananas. Sedan igår morse får jag med jämna mellanrum autosvar på flera månader gamla mail :confused: Min inkorg svämmar alltså över av mail à la "Thank you for your email. I am currently out of the office, returning on the 25th of October. For any urgent matters, please contact...". Igår fick jag tre stycken, imorse fick jag två och nu på eftermiddagen har det fullständigt exploderat och jag får minst tre sådana där autosvar i minuten! Fick lite panik där ett tag men lyckades sedan skapa en filtreringsregel så att alla mail med det innehållet går direkt till spam. Jag undrar dock om alla våra kunder har drabbats av samma mailbombning, för det här är den kollega som har mest kontakt med kunder och övriga utomstående. :nailbiting:

Det är lite roligt egentligen, just för att det är ett så galet och knäppt problem, men också störigt!
 
Min kollega är på semester och hennes autosvar verkar ha gått helt bananas. Sedan igår morse får jag med jämna mellanrum autosvar på flera månader gamla mail :confused: Min inkorg svämmar alltså över av mail à la "Thank you for your email. I am currently out of the office, returning on the 25th of October. For any urgent matters, please contact...". Igår fick jag tre stycken, imorse fick jag två och nu på eftermiddagen har det fullständigt exploderat och jag får minst tre sådana där autosvar i minuten! Fick lite panik där ett tag men lyckades sedan skapa en filtreringsregel så att alla mail med det innehållet går direkt till spam. Jag undrar dock om alla våra kunder har drabbats av samma mailbombning, för det här är den kollega som har mest kontakt med kunder och övriga utomstående. :nailbiting:

Det är lite roligt egentligen, just för att det är ett så galet och knäppt problem, men också störigt!
Minns att nån skrev här på buke om nån som hade gått på ledighet och aktiverat autosvar, fick ett mail av nån som sen också gick på ledighet och aktiverade autosvar och sen skickades det autosvar mellan dem tills mailservern kraschade.
Eller minns jag fel? 🤔
 
Min kollega är på semester och hennes autosvar verkar ha gått helt bananas. Sedan igår morse får jag med jämna mellanrum autosvar på flera månader gamla mail :confused: Min inkorg svämmar alltså över av mail à la "Thank you for your email. I am currently out of the office, returning on the 25th of October. For any urgent matters, please contact...". Igår fick jag tre stycken, imorse fick jag två och nu på eftermiddagen har det fullständigt exploderat och jag får minst tre sådana där autosvar i minuten! Fick lite panik där ett tag men lyckades sedan skapa en filtreringsregel så att alla mail med det innehållet går direkt till spam. Jag undrar dock om alla våra kunder har drabbats av samma mailbombning, för det här är den kollega som har mest kontakt med kunder och övriga utomstående. :nailbiting:

Det är lite roligt egentligen, just för att det är ett så galet och knäppt problem, men också störigt!
Det roliga forsätter... Mailade vår IT-ansvariga för att se om han kunde få stopp på det på något vis. Då visar det sig att han också är på semester denna veckan, så jag fick ett autosvar av honom också! Hans mail verkade dock nöja sig med ett istället för de 47 jag fått av min andra kollega såhär långt :laugh:
 
Jag har sökt jobb på en statlig myndighet. Jobbet kräver akademisk utbildning. Man erbjuder löner på en nivå som jag hade för över tio år sen som kommunal tjänsteman😳
Standard. 'Staten får inte vara löneledande' hörs ofta hos oss. Problemet är att vissa personer dubblar sin lön när de gör över till privata aktörer. Och så undrar vissa varför vi tappar kompetens.
 
Min kollega ringde mig visst när jag satt i posten, jag hörde inte vibrationerna... hon kommer då in (skulle lämna moppar) och säger "skyll på det du" när jag när jag sa att jag inte hört. Där höll jag på säga några fula ord men höll mig.

Kunden jag jobbar hos hörde och såg ut såhär O_o
 
Såvitt jag vet har vi inte fått in några tokiga rapporter från dig, men det kan ju bli riktigt spännande framöver! :p

För övrigt kan jag meddela att varna-knappen sitter ganska illa till också, så jag har varit på väg att varna helt oskyldiga användare för helt oskyldiga inlägg ett par gånger. Som tur är krävs det även där en extra knapptryckning för att varningen faktiskt ska gå iväg :D
Det lät ju bra att jag inte lyckades. Änsålänge då. :D

"Skönt" o höra att det inte bara är jag som har problem med knapparna. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 207
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
27 202
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 683
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 246
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp