Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att jag inte kan bestämma mig för när exakt jag ska lämna Sverige. Kanske bäst att bara göra det så att det är gjort, och flytta tillbaka om det blir bättre. Men mest av allt vill jag bara sluta tänka på det.
Jo, det är för samhälle/politik i mitt fall. Kan ta mina alternativ i PM om du vill, finns länder utan högervindar också (än så länge).Vilket land/länder tänker du skulle kunna vara alternativ? Jag kommer förmodligen emigrera inom några år men inte så mycket för samhället och politiken (vilket jag tog för givet att du menade, men kanske har helt fel), för jag vet inte om de är bättre någon annanstans egentligen. Känns som de är högervindar i vart man än vänder sig men kanske handlar om mer specifika frågor för dig, som är bättre i andra länder?
(du får ursäkta om jag helt misstolkat dig )
Ja, då blir det svårt.Jag har en 19 åring som jag har "försörjningsansvar" för som inte vill flytta och byta skola. Jag har en snart 16 åring som inte vill byta skola och kompisar och flytta.
Problemet med att flytta till annat land tror jag är att alla länder har sina egna problem. Sådana som man inte upptäcker förrän man är på plats.Jo, det är för samhälle/politik i mitt fall. Kan ta mina alternativ i PM om du vill, finns länder utan högervindar också (än så länge).
Har också varit med om det. Så himla störigt, vet de inte om att vi ligger och sover liksom??När man jobbar natt och nån granne börjar borra i betongväggarna när jag ska sova
Eller hur, dom borde ju fatta att jag jobbar på natten och sover på dagen eftersom min bil försvinner varje kväll. Har inte grannar koll på sånt?Har också varit med om det. Så himla störigt, vet de inte om att vi ligger och sover liksom??
Inget land är perfekt, men för min del finns det flera länder där mina rättigheter och säkerhet inte är hotade, där jag inte blir utsatt för hatbrott, där politiker inte är nazister och folk inte heilar åt mig och så vidare. Känns sådär kul att du inte verkar tro att det finns länder som är bättre än så för oss som är utsatta.Problemet med att flytta till annat land tror jag är att alla länder har sina egna problem. Sådana som man inte upptäcker förrän man är på plats.