Jag har en 19 åring som jag har "försörjningsansvar" för som inte vill flytta och byta skola. Jag har en snart 16 åring som inte vill byta skola och kompisar och flytta.Varför kan du inte flytta nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en 19 åring som jag har "försörjningsansvar" för som inte vill flytta och byta skola. Jag har en snart 16 åring som inte vill byta skola och kompisar och flytta.Varför kan du inte flytta nu?
Du har ingen rustabutik i närheten? De brukar ha gott om kappor.Att det är så svårt att få tag på gardinkappor i fysiska butiker! Har två av fyra fönster här hemma som inte kan ha längder, så nu verkar jag behöva beställa från nätet istället..
Vad är det för tandkräm?Ja, normalt sett är det en av hennes top 3 egenskaper, MEN inte när tandkrämen är slut i alla butiker. Det är ju mer den hon vill ha snarare än själva borstandet, tyvärr
Virbac är den jag brukat använda, men jag tror jag ska gå tillbaka till Petosan som är lättare att få tag på. Katten gillar båda men egentligen Virbac mest. Edit: Nej, hittade Virbac igen! Woop!Vad är det för tandkräm?
Har Rusta-gardiner nu, men tycker de är väldigt tunna och inte speciellt roliga. Håller utkik efter mer murriga och höstiga gardiner.Du har ingen rustabutik i närheten? De brukar ha gott om kappor.
De har en del tjockare modeller och murrigare färger nu men inte så mycket mönstrat, är mest enfärgat. Modellen Lina köpte jag i fredags, jättefina höstfärger och lite kraftigare "linnekänsla"Har Rusta-gardiner nu, men tycker de är väldigt tunna och inte speciellt roliga. Håller utkik efter mer murriga och höstiga gardiner.
Det låter inte orimligt att anmäla till kommunen..Att grannarna eldar igen. Jag antar att det är både färgburkar och däck som brinner med tanke på smällarna och den tjocka, svart och klibbiga röken.
Jag hoppas hästarna inte får i sig alltför mycket av skiten och att Opi har skorna kvar imorgon då de blir skrämda av explosionerna.
Att grannarna eldar igen. Jag antar att det är både färgburkar och däck som brinner med tanke på smällarna och den tjocka, svart och klibbiga röken.
Jag hoppas hästarna inte får i sig alltför mycket av skiten och att Opi har skorna kvar imorgon då de blir skrämda av explosionerna.
I det läget är det bättre att ringa polisen, då det är pågående miljöbrott!Det låter inte orimligt att anmäla till kommunen..
Jag har ringt hit både polis och brandkår vid ett par tillfällen. Ibland går det inte att vara utomhus utan att få problem med att andas.Det låter inte orimligt att anmäla till kommunen..
Gratis proteintillskott! Bra i dessa inflationstider.Småflugor/fruktflugor/vad man nu vill kalla dem... Varje gång jag sträcker mig efter vinglaset så flyger det upp en liten svärm.... Jag har SÄKERT druckit några stycken också.....
Ja, självklart! Tack för att du rättade mig.I det läget är det bättre att ringa polisen, då det är pågående miljöbrott!
Det är inte fel i sig att kontakta miljökontoret heller, men pågående är alltid polisen i första hand. Sen är de tyvärr ofta väldigt ovilliga att utreda miljöbrott på den skalan, och vill lägga över det på miljöinspektörerna. Men vi kan ju inte bötfälla eller liknande, och har färre incitament än polisen just för att det ju faktiskt redan är förbjudet..Ja, självklart! Tack för att du rättade mig.
Jag har läst en lokal nyhet i år där någon åtminstone blivit bötfälld (kommer inte ihåg om det var fler åtgärder)för att ha eldat "skit", så det verkar inte omöjligt!Det är inte fel i sig att kontakta miljökontoret heller, men pågående är alltid polisen i första hand. Sen är de tyvärr ofta väldigt ovilliga att utreda miljöbrott på den skalan, och vill lägga över det på miljöinspektörerna. Men vi kan ju inte bötfälla eller liknande, och har färre incitament än polisen just för att det ju faktiskt redan är förbjudet..
Jag brukar lägga en kartongbit över glaset.Småflugor/fruktflugor/vad man nu vill kalla dem... Varje gång jag sträcker mig efter vinglaset så flyger det upp en liten svärm.... Jag har SÄKERT druckit några stycken också.....
Jag brukar ta en bit papper.Jag brukar lägga en kartongbit över glaset.
Hellre det än flugor i munnen.
Ett underlägg (för glas) är också ett alternativ som ligger nära till hands (hehe).Jag brukar ta en bit papper.