Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
När en bok som utspelar sig på 1920-talet har ord som inte började användas förrän i slutet av 60-talet. Det gör för mig att boken tappar trovärdighet och att jag blir tveksam till resten av bokens trovärdighet. Känns som att författaren har struntat i den historiska researchen.
Ojdå, jag det är sådant som man får passa sig noga för :nailbiting: ! När jag skrev om slutet av 1800-talet satt jag med historiska kartor och jämförde noga för att inte missa om en gata hade ett annat namn, en bro inte fanns ännu och liknande.....
 
Surat på det tidigare, men -”aktiv matchning”.
När det inte står pris i bostadsannonser utan ”Mäklaren letar aktivt efter rätt köpare och uppgifter som pris och visningsdatum kan saknas. Anmäl ditt intresse för att få alla uppdateringar och mer information om denna bostad”.

Hur ska jag veta om jag är intresserad om jag inte ens vet pris? Sjukt onödigt att slösa med allas tid.

- - -
Och på husannonsen på ett fint hus med fint läge, till helt ok pris, där de har 35 bilder men bara två (TVÅ!) bilder är inifrån huset, resten är på utsidan, uteplatser och utsikten O_o funderar på att höra av mig och fråga om något gått fel…
 
Skrikande barn.
Ja, jag är medveten om att barn måste få höras och att det är jag som valt att bosätta mig intill ett dagis som ligger vid grannhuset. Men allvarligt talat, nu har de jävla barnen gallskrikit hela morgonen och jag kan inte ens ha fönstret öppet eftersom ljudet är så genomskärande.
Jag undrar verkligen hur vettig den arbetsmiljön är för pedagogerna. Om jag får huvudvärk av att lyssna på ljudet från min lägenhet som åtminstone är 50 meter därifrån, hur orkar man jobba precis bredvid det?!
 
Skrikande barn.
Ja, jag är medveten om att barn måste få höras och att det är jag som valt att bosätta mig intill ett dagis som ligger vid grannhuset. Men allvarligt talat, nu har de jävla barnen gallskrikit hela morgonen och jag kan inte ens ha fönstret öppet eftersom ljudet är så genomskärande.
Jag undrar verkligen hur vettig den arbetsmiljön är för pedagogerna. Om jag får huvudvärk av att lyssna på ljudet från min lägenhet som åtminstone är 50 meter därifrån, hur orkar man jobba precis bredvid det?!
Jag som jobbar med hörsel har gjort måååååånga hörselskydd till lärare och förskollärare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp