Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här i finland får man armbanden i metall, ni får inte det i sverige?
Nej, ett snöre med en bricka på man får köpa för en hundring. Enkelt och tydligt.
https://www.epilepsi.se/om-epilepsi/epilepsimarke/

Men mitt sitter ju för det mesta så här numera:
300404554_10159245986183877_230890843021558255_n.webp


Har sett andra som gör olika sorters armband, oftast rätt dyra, speciellt om det ska vara metall osv. Några privatpersoner pärlar namn osv i armband men jag vill inte ha med pärlor, dels för att det sitter åt med ett gummiband runt armen, vilket jag inte står ut med (ett tryck på armen är obehagligt) och dels för att det skulle hålla två minuter innan jag fastnat och pärlorna hamnat på golvet utspridda..... och ingen skulle glo där utan mest tolka det som ett smycke gissar jag.

Har köpt en läderrem med ordet utstansat och en tryckknapp, två gånger, men båda tappade jag tyvärr, annars gillade jag dem. Hon säljer inte dem längre så fick återgå till detta med brickan.... Som även det är SKITBRA på att trilla av så att jag får snurra och knyta fast det liksom, så det sitter där "i alla väder".
 
@Enya

Aha, okej.
När jag googlade på finska så verkar det inte komma upp något enhetligt, utan verkar finnas olika här. De flesta armband jag sett här har dock varit metall/silver, även diabetes.
 
@Enya

Aha, okej.
När jag googlade på finska så verkar det inte komma upp något enhetligt, utan verkar finnas olika här. De flesta armband jag sett här har dock varit metall/silver, även diabetes.
Man kan ju köpa i metall och silver av någon som säljer smycke här, men dels vill jag inte lägga så mycket pengar på det och dels vill jag inte ha något som kan se ut som ett vanligt armband så att det förväxlas. Fick ett anfall hos ögonläkaren en gång och efteråt sa en sköterska "vi tittade efter om du hade halsband men det hade du inte, det kanske du skulle ha?". Nej men jag har ett tydligt armband och jag hade t-shirt på mig... ;)
 
Jag stör mig på att jag inte kan fläta armband!! Jag lärde mig inte det som barn, har alltså aldrig kunnat, men får ständigt köpa nya epilepsiarmband då snöret slits (och brickan allt som oftast dessutom hamnar upp och ner med texten inåt, vilket känns... onödigt) så tänkte att fläta armband vore ju en lösning. Tre barn och INGEN av dem kommer ihåg hur man gör! :jawdrop:
Skulle ett slyngat band vara något? Ganska trivsamt när man väl lärt sig, och det brukar gå att få tag på slynggafflar till hyfsade priser :)
 
Man kan ju köpa i metall och silver av någon som säljer smycke här, men dels vill jag inte lägga så mycket pengar på det och dels vill jag inte ha något som kan se ut som ett vanligt armband så att det förväxlas. Fick ett anfall hos ögonläkaren en gång och efteråt sa en sköterska "vi tittade efter om du hade halsband men det hade du inte, det kanske du skulle ha?". Nej men jag har ett tydligt armband och jag hade t-shirt på mig... ;)
Googla, det finns massor med fina hållbara för typ 100-200kr
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp