Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrikande barn.
Ja, jag är medveten om att barn måste få höras och att det är jag som valt att bosätta mig intill ett dagis som ligger vid grannhuset. Men allvarligt talat, nu har de jävla barnen gallskrikit hela morgonen och jag kan inte ens ha fönstret öppet eftersom ljudet är så genomskärande.
Jag undrar verkligen hur vettig den arbetsmiljön är för pedagogerna. Om jag får huvudvärk av att lyssna på ljudet från min lägenhet som åtminstone är 50 meter därifrån, hur orkar man jobba precis bredvid det?!
Ljudnivån är vidrig. Jag jobbade på förskola året mellan gymnasie och universitet. Varenda gång jag kom hem var jag tvungen att lägga mig i sängen i mitt (tysta) sovrum någon timme bara för att vila från det hemska ljudet mina öron fått utstå hela dagen.
 
Jag som jobbar med hörsel har gjort måååååånga hörselskydd till lärare och förskollärare.
Kan verkligen tänka mig det! Vilket arbetsmiljöproblem.
Ljudnivån är vidrig. Jag jobbade på förskola året mellan gymnasie och universitet. Varenda gång jag kom hem var jag tvungen att lägga mig i sängen i mitt (tysta) sovrum någon timme bara för att vila från det hemska ljudet mina öron fått utstå hela dagen.
Fyfan, vilken mardröm! Jag avskyr höga ljud i allmänhet men gälla barnskrik i synnerhet.

Jag tycker att det är ett märkligt och respektlöst agerande (eller ja, brist på agerande) från pedagogernas sida här. Dagiset ligger mitt i bostadsområdet, deras lokaler ligger i bottenvåningen på ett av lägenhetshusen och gården är precis utanför. Hade jag bott i samma hus hade jag haft oljuden precis nedanför balkongen.
Jag förstår såklart att spontana glädjeskrik kan komma när barnen leker och är helt okej med det men nu snackar vi om ihållande gallskrik till och från under minst två timmar på morgonen, så höga att jag med lätthet hör dem trots fönstren är stängda.
Jag ser att pedagogerna är ute på gården med barnen, jag ser vilka barn som skriker och jag ser också att pedagogerna inte bryr sig nämnvärt utan mest sitter och pratar med varandra. Jag tycker att det är hänsynslöst mot omgivningen att inte ens försöka dämpa barnen.
 
Jag har (än en gång) konstaterat att jag HATAR att köra i Gävle, en sadist måste ha planerat den staden! Jag överlevde (och tog mig hem) iaf och nu är senaste inköpet hemma :love:

Edit: Släpvagn och morgonrusning gjorde inget för att underlätta det hela :cautious:
Det hjälper inte att det inte går att köra igenom stan i ens tio minuter utan att se minst en person gör något olagligt körmässigt. Sist jag gick förbi polishuset så var det en buss som tyckte att det definitivt skulle få plats 3 extra långa bussar på bron. Slutade med att han stod över hela övergångsstället och lite till....
 
Skrikande barn.
Ja, jag är medveten om att barn måste få höras och att det är jag som valt att bosätta mig intill ett dagis som ligger vid grannhuset. Men allvarligt talat, nu har de jävla barnen gallskrikit hela morgonen och jag kan inte ens ha fönstret öppet eftersom ljudet är så genomskärande.
Jag undrar verkligen hur vettig den arbetsmiljön är för pedagogerna. Om jag får huvudvärk av att lyssna på ljudet från min lägenhet som åtminstone är 50 meter därifrån, hur orkar man jobba precis bredvid det?!
Jag vet precis vad du menar. Bor också granne med ett dagis. Det byggdes ett antal år efter jag köpt mitt hus.
Har mestadels jobbat hemifrån sen pandemin började. Kan absolut inte ha fönstret öppet när det är varmt för gallskriken är öronbedövande. Glöm att sitta i Teamsmöte med det i bakgrunden :banghead:
 
En influencer som på sina stories lägger upp att hon äter nudlar till middag och sen blev det, hoppsan, lite valnötter också. ”Jag åt faktiskt massa frukt och bär förut också, så ni inte tror att jag bara äter onyttigheter!”

:banghead::arghh:

Kan vi sluuuuta lägga så mycket värdering i mat tack! Och när blev valnötter onyttigt?
 
Jag vet precis vad du menar. Bor också granne med ett dagis. Det byggdes ett antal år efter jag köpt mitt hus.
Har mestadels jobbat hemifrån sen pandemin började. Kan absolut inte ha fönstret öppet när det är varmt för gallskriken är öronbedövande. Glöm att sitta i Teamsmöte med det i bakgrunden :banghead:
Nej men usch! Det hade jag varit helt skogstokig över, speciellt som dagiset inte fanns där vid husköpet.
Barnskrik på den frekvensen går verkligen igenom allt.

Nedanför mitt hus (ca 150 meter) ligger en fotbollsplan där det också kan vara högljutt, framförallt på kvällarna då kidsen spelar boll och har med sig bergsprängare som gör att musiken dunkar. Det stör mig inte alls, jag tycker mest att det är trevligt att höra ungarna ha kul.
Gallskriken från dagiset är däremot vidriga att lyssna på.
 
Jag som jobbar med hörsel har gjort måååååånga hörselskydd till lärare och förskollärare.
Skrikande barn.
Ja, jag är medveten om att barn måste få höras och att det är jag som valt att bosätta mig intill ett dagis som ligger vid grannhuset. Men allvarligt talat, nu har de jävla barnen gallskrikit hela morgonen och jag kan inte ens ha fönstret öppet eftersom ljudet är så genomskärande.
Jag undrar verkligen hur vettig den arbetsmiljön är för pedagogerna. Om jag får huvudvärk av att lyssna på ljudet från min lägenhet som åtminstone är 50 meter därifrån, hur orkar man jobba precis bredvid det?!

Ljudnivån är vidrig. Jag jobbade på förskola året mellan gymnasie och universitet. Varenda gång jag kom hem var jag tvungen att lägga mig i sängen i mitt (tysta) sovrum någon timme bara för att vila från det hemska ljudet mina öron fått utstå hela dagen.

Kan verkligen tänka mig det! Vilket arbetsmiljöproblem.

Fyfan, vilken mardröm! Jag avskyr höga ljud i allmänhet men gälla barnskrik i synnerhet.

Jag tycker att det är ett märkligt och respektlöst agerande (eller ja, brist på agerande) från pedagogernas sida här. Dagiset ligger mitt i bostadsområdet, deras lokaler ligger i bottenvåningen på ett av lägenhetshusen och gården är precis utanför. Hade jag bott i samma hus hade jag haft oljuden precis nedanför balkongen.
Jag förstår såklart att spontana glädjeskrik kan komma när barnen leker och är helt okej med det men nu snackar vi om ihållande gallskrik till och från under minst två timmar på morgonen, så höga att jag med lätthet hör dem trots fönstren är stängda.
Jag ser att pedagogerna är ute på gården med barnen, jag ser vilka barn som skriker och jag ser också att pedagogerna inte bryr sig nämnvärt utan mest sitter och pratar med varandra. Jag tycker att det är hänsynslöst mot omgivningen att inte ens försöka dämpa barnen.

Jag vet precis vad du menar. Bor också granne med ett dagis. Det byggdes ett antal år efter jag köpt mitt hus.
Har mestadels jobbat hemifrån sen pandemin började. Kan absolut inte ha fönstret öppet när det är varmt för gallskriken är öronbedövande. Glöm att sitta i Teamsmöte med det i bakgrunden :banghead:

Nej men usch! Det hade jag varit helt skogstokig över, speciellt som dagiset inte fanns där vid husköpet.
Barnskrik på den frekvensen går verkligen igenom allt.

Nedanför mitt hus (ca 150 meter) ligger en fotbollsplan där det också kan vara högljutt, framförallt på kvällarna då kidsen spelar boll och har med sig bergsprängare som gör att musiken dunkar. Det stör mig inte alls, jag tycker mest att det är trevligt att höra ungarna ha kul.
Gallskriken från dagiset är däremot vidriga att lyssna på.
Men allvarligt? Varför anmäler ni inte förskolans personal? Det där är helt vidrigt beteende av dem. Stackars barn vilka hörselskador de lär ha efter avslutad förskola. Att barn låter är en sak men de ska för sin egen skull lära sig att prata i normal samtalston och att skrikande inte är något man gör. Att barn gråter är en sak och då ska givetvis pedagogerna trösta. Gör de inte det har de inte där att göra.
 
Men allvarligt? Varför anmäler ni inte förskolans personal? Det där är helt vidrigt beteende av dem. Stackars barn vilka hörselskador de lär ha efter avslutad förskola. Att barn låter är en sak men de ska för sin egen skull lära sig att prata i normal samtalston och att skrikande inte är något man gör. Att barn gråter är en sak och då ska givetvis pedagogerna trösta. Gör de inte det har de inte där att göra.
Jag har vanligtvis inte det här problemet då jag jobbar kontorstider och sticker hemifrån innan dagiset öppnar så jag har dålig koll på hur mycket det brukar låta en vanlig dag. Jag jobbar hemifrån emellanåt men jag har aldrig hört det skrikas så mycket som imorse.
 
Jag som jobbar med hörsel har gjort måååååånga hörselskydd till lärare och förskollärare.
Jag kommer ihåg en gång jag hämtade dottern på dagis. När jag öppnade dörren var det ett jävla liv och jag fick ta i I rösten för att få tyst på barnen. Ena fröken sa hon hade hörselskada så hon hörde inte. Kanske dags då att fundera över ljudnivå. Dottern ja hon hade gått undan i annat rum själv för det var sånt liv.
 
Men allvarligt? Varför anmäler ni inte förskolans personal? Det där är helt vidrigt beteende av dem. Stackars barn vilka hörselskador de lär ha efter avslutad förskola. Att barn låter är en sak men de ska för sin egen skull lära sig att prata i normal samtalston och att skrikande inte är något man gör. Att barn gråter är en sak och då ska givetvis pedagogerna trösta. Gör de inte det har de inte där att göra.
Jag har påpekat problemet till kommunen. Svaret från ansvarig på förskolan var något i stil med att barn måste få skrika, det är en viktig del av deras utveckling O_o
 
Men allvarligt? Varför anmäler ni inte förskolans personal? Det där är helt vidrigt beteende av dem. Stackars barn vilka hörselskador de lär ha efter avslutad förskola. Att barn låter är en sak men de ska för sin egen skull lära sig att prata i normal samtalston och att skrikande inte är något man gör. Att barn gråter är en sak och då ska givetvis pedagogerna trösta. Gör de inte det har de inte där att göra.
Skulle jag anmält mig själv, eller vad menar du?
 
Stör mig på att personen i kundservicechatten tog jättelång tid på sig att svara och dessutom inte verkade förstå eller kunna svara på min fråga som jag trodde var en väldigt vanlig fråga (hur får jag ett kvitto från en av Sveriges största gymkedjor att skicka in så att jag kan använda friskvårdsbidraget). Under tiden jag försökte förklara och vänta i evigheter på att hon skulle svara mellan varje förklaringsförsök så hann den värmda maten svalna och bebisen vakna. Var självklart bajsnödig under hela chatten också, och hann inte ens få ett svar, gå på toa eller äta min mat innan jag behövde ta hand om ledsen bebis 🤬
 
Skrikande barn.
Ja, jag är medveten om att barn måste få höras och att det är jag som valt att bosätta mig intill ett dagis som ligger vid grannhuset. Men allvarligt talat, nu har de jävla barnen gallskrikit hela morgonen och jag kan inte ens ha fönstret öppet eftersom ljudet är så genomskärande.
Jag undrar verkligen hur vettig den arbetsmiljön är för pedagogerna. Om jag får huvudvärk av att lyssna på ljudet från min lägenhet som åtminstone är 50 meter därifrån, hur orkar man jobba precis bredvid det?!


Jag förstår dig i det förra bostadsområdet där vi bodde gjorde de om lekplatsen och tog bort alla buskar och träd i samband med det som var runt den. Med andra ord allt som var ljuddämpande tog de bort.

Lekplatsen var runt 50 meter från vår balkong. Det var stort bostadsområde med många barnfamiljer. På sommaren var det barn där från 8-22 cirka varje dag. Höga tjut, skrik m.m. hela dagarna. Balkongen blev oanvädbar. Vi valde att flytta då det till och med hördes genom stängda fönster vid en del tillfällen. Var också en större gräsmatta nedanför vårt hus där barn lekte, skrek till varandra trots att de stod på en till två meters avstånd från varandra. Var inte jättekul att bli väckt en lördag klockan 8 av skrikande barn. vårt sovrum låg åt det hållet.
 
Skrikande barn.
Ja, jag är medveten om att barn måste få höras och att det är jag som valt att bosätta mig intill ett dagis som ligger vid grannhuset. Men allvarligt talat, nu har de jävla barnen gallskrikit hela morgonen och jag kan inte ens ha fönstret öppet eftersom ljudet är så genomskärande.
Jag undrar verkligen hur vettig den arbetsmiljön är för pedagogerna. Om jag får huvudvärk av att lyssna på ljudet från min lägenhet som åtminstone är 50 meter därifrån, hur orkar man jobba precis bredvid det?!
När jag jobbade i särskola hade vi specialgjorda hörselproppar på oss, kan tänka mig att de på förskolor behöver det också.
 
Men allvarligt? Varför anmäler ni inte förskolans personal? Det där är helt vidrigt beteende av dem. Stackars barn vilka hörselskador de lär ha efter avslutad förskola. Att barn låter är en sak men de ska för sin egen skull lära sig att prata i normal samtalston och att skrikande inte är något man gör. Att barn gråter är en sak och då ska givetvis pedagogerna trösta. Gör de inte det har de inte där att göra.
Faktum är att barn skriker. Det tar flera år innan de klarar av att notera och kontrollera sin egen volym.

Nu vet jag ju inte vad pedagogerna gör där, men jag kan till 100% förstå att det inte är någon poäng i att säga åt barnen att de ska vara tysta varannan sekund.

De är högljudda tyvärr. Är man ljudkänslig får man välja en annan bransch.

Bor man nära får man klaga hos kommun/stad tänker jag. Den som gett tillstånd till sådan verksamhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp