Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har det på jobbet och mina kollegor, samtliga vuxna män, har aldrig lärt sig det utan det har hänt att jag har varit tvungen att säga åt dem. :meh:
Jag byter gärna! Efter flera timmar med gälla barnskrik lyssnar jag mer än gärna på vuxna män som skriker, deras register lär ändå vara något lägre än det jag genomlidit idag.

Om du nu inte jobbar med kastratsångare förstås? :laugh:
 
Jag byter gärna! Efter flera timmar med gälla barnskrik lyssnar jag mer än gärna på vuxna män som skriker, deras register lär ändå vara något lägre än det jag genomlidit idag.

Om du nu inte jobbar med kastratsångare förstås? :laugh:
Nej, jag försöker höra vad som sägs i telefonsamtal med andra kollegor och det är svårt många gånger när folk(karlar) försöker överrösta varandra när de pratar.
 
Nej. Faktum är att barn som inte har lärt sig att kommunicera på annat sätt skriker. Barn kan bli ledsna och arga och gråta och skrika för det och självklart ska barn få gråta men de ska också självklart bli tröstade och det är vuxnas uppgift att lära barnen hur man kommunicerar utan att skrika. Okynnes skrik är just okynnesskrik och det måste barn lära sig att inte göra. Att låta barn härja på ett sådant sätt som beskrivs skadar deras hörsel och det är verkligen inte okej någonstans. Det finns ett mycket pedagogiskt öra som fanns på förskolor och skolor tidigare som lyste grönt vid okej ljudnivå, orange när det var för högt och rött när det var för örat skadligt högt. Små barn på två-tre år fattade det utan problem förr, jag är helt övertygad om att dagens barn klarar det med.
+ @Zinfernia

Det är inte alltid så enkelt. Det känns ju som en väldigt enkel grej att fixa men det är inte alltid så som det ser ut.

Sånt där öra har jag sett medan jag jobbade på en större förskola, och det blev värre. Alla tävlade om vem som fick örat rött. Det är ju klart att det är spännande att experimentera med vilka ljud som är för höga osv.


Men som sagt, ni kanske har 100% rätt i det här fallet. Det vet vi ju inte. Jag vill bara påminna om att ibland är det inte så som det ser ut. Det finns inte resurser, grupperna fylls med barn med olika neuropsykiatriska problem, barn ur stökig bakgrund, med föräldrar som inte kan, personalen är outbildad och slutkörda.
 
Jag vågar inte äta hormoner då jag är rädd för att mitt humör blir påverkat, men varje gång jag får mens känner jag att det kanske skulle vara värt det för att kunna slippa mensen..
Förstår att det känns läskigt och kanske lite dumt att experimentera, men jag mår faktiskt bättre på p-piller än utan. Känner mig mer stabil i mitt mående :) (och hoppade över mensen de flesta månader!)
 
Jag vågar inte äta hormoner då jag är rädd för att mitt humör blir påverkat, men varje gång jag får mens känner jag att det kanske skulle vara värt det för att kunna slippa mensen..
Här är jag också. Jag skulle gärna vilja prova men är livrädd för större humörsvängningar, för att få ännu lättare att lägga på mig vikt och vägrar dessutom gå till gyn, så det är bara att knapra Ipren och se glad ut.
 
Här är jag också. Jag skulle gärna vilja prova men är livrdd för större humörsvängningar, för att få ännu lättare att lägga på mig vikt och vägrar dessutom gå till gyn, så det är bara att knapra Ipren och se glad ut.
Jag som aldrig haft några problem med humörsvängningar tyckte spiral var himmelriket, just för att jag slapp allt vad kraftiga blödningar hette. Jag vet att många inte alls trivs med hormonspiral, men för mig som använt både binda och tampong samtidigt pga kraftiga blödningar så var det en befrielse. Visst, menskoppen var även den en revolution även om jag fick tömma den ofta, men att få slippa skiten helt var rena himmelriket. :love:
 
Jag och junioren har avnjutit första avsnittet av House of the Dragons och ville kolla ett avsnitt till... då är det ett avsnittsläpp per vecka :arghh::arghh:
Men eller hur. Så besviken jag blev. Jag hade eventuellt tänkt sträcktitta ju. Fast å andra sidan så finns det nått att se fram emot när det är måndag. Och det är ju bättre än Primal som man får vänta i flera veckor innan nästa avsnitt kommer
 
Jag som aldrig haft några problem med humörsvängningar tyckte spiral var himmelriket, just för att jag slapp allt vad kraftiga blödningar hette. Jag vet att många inte alls trivs med hormonspiral, men för mig som använt både binda och tampong samtidigt pga kraftiga blödningar så var det en befrielse. Visst, menskoppen var även den en revolution även om jag fick tömma den ofta, men att få slippa skiten helt var rena himmelriket. :love:
I wish, men jag törs inte prova. Risken att bli fast med hormonskiten om det går åt fanders, att bli tjock(are), gynbesöket och dessutom smärtan som beskrivs när den ska ut känns otroligt läskigt.
 
I wish, men jag törs inte prova. Risken att bli fast med hormonskiten om det går åt fanders, att bli tjock(are), gynbesöket och dessutom smärtan som beskrivs när den ska ut känns otroligt läskigt.
Det är mindre hormoner i en spiral än p-piller + för mig var varesig insättning eller byte några problem. Visst känns det men mycket mindre att vaxa benen t ex.
 
Det är mindre hormoner i en spiral än p-piller + för mig var varesig insättning eller byte några problem. Visst känns det men mycket mindre att vaxa benen t ex.
Jag tar ju inte P-piller heller, har Aldrig satt mig i en gyn-stol och kan inte tänka mig att vaxa benen. 😅 Jag är glad att det funkar för dig! Själv skulle jag helst bara bli sövd, låta folk operera ut skiten och inte behöva bry mig mer.
 
Jag tar ju inte P-piller heller, har Aldrig satt mig i en gyn-stol och kan inte tänka mig att vaxa benen. 😅 Jag är glad att det funkar för dig! Själv skulle jag helst bara bli sövd, låta folk operera ut skiten och inte behöva bry mig mer.
Men ryckt ett hårstrå har du? Jag kunde leva normalt med spiral, inga problem alls, men det var ju jag och andra fungerar annorlunda. jag skulle t ex inte pierca mig, mina hål i öronen räcker gott och väl och jag har inte haft örhängen på hur många år som helst. :D
 
Men ryckt ett hårstrå har du? Jag kunde leva normalt med spiral, inga problem alls, men det var ju jag och andra fungerar annorlunda. jag skulle t ex inte pierca mig, mina hål i öronen räcker gott och väl och jag har inte haft örhängen på hur många år som helst. :D
Jag blev erbjuden en spabehandling en gång och där ingick att rycka ögonbrynen - det var ju Gräsligt! Jag avbröt. Att folk gör det regelbundet övergår mitt förstånd! :arghh: Ta hål i öronen skulle jag aldrig heller.
Bryta armen gick däremot utmärkt. :D Men nej, spiral låter otroligt läskigt och till gyn går jag inte oavsett, det är bara synd att det inte finns mindre invasiv eller icke-hormonbaserad hjälp att få med kramper eller kraftig blödning.

Sedan har jag förstått att spiraler funkar jättebra för det mesta, men de gånger de Inte gör det verkar det ju vara värre än att föda barn!
 
Nej. Faktum är att barn som inte har lärt sig att kommunicera på annat sätt skriker. Barn kan bli ledsna och arga och gråta och skrika för det och självklart ska barn få gråta men de ska också självklart bli tröstade och det är vuxnas uppgift att lära barnen hur man kommunicerar utan att skrika. Okynnes skrik är just okynnesskrik och det måste barn lära sig att inte göra. Att låta barn härja på ett sådant sätt som beskrivs skadar deras hörsel och det är verkligen inte okej någonstans. Det finns ett mycket pedagogiskt öra som fanns på förskolor och skolor tidigare som lyste grönt vid okej ljudnivå, orange när det var för högt och rött när det var för örat skadligt högt. Små barn på två-tre år fattade det utan problem förr, jag är helt övertygad om att dagens barn klarar det med.

Dessutom så finns det en del barn som inte alls mår bra i den höga ljudnivån utan som vill ha lugnt runt sig. Jag tycker att det är viktigt att alla vuxna runt ett barn lär barnet att bete sig på ett sätt som är respektfullt mot omgivningen. I det ingår att inte gallskrika på full volym i flera timmar.
 
Jag blev erbjuden en spabehandling en gång och där ingick att rycka ögonbrynen - det var ju Gräsligt! Jag avbröt. Att folk gör det regelbundet övergår mitt förstånd! :arghh: Ta hål i öronen skulle jag aldrig heller.
Bryta armen gick däremot utmärkt. :D Men nej, spiral låter otroligt läskigt och till gyn går jag inte oavsett, det är bara synd att det inte finns mindre invasiv eller icke-hormonbaserad hjälp att få med kramper eller kraftig blödning.

Sedan har jag förstått att spiraler funkar jättebra för det mesta, men de gånger de Inte gör det verkar det ju vara värre än att föda barn!
För kraftiga blödningar så kan Cyklokapron göra underverk. Skrivs ut av vårdcentral, brukar inte behövas gynbesök för det :)
 
Dessutom så finns det en del barn som inte alls mår bra i den höga ljudnivån utan som vill ha lugnt runt sig. Jag tycker att det är viktigt att alla vuxna runt ett barn lär barnet att bete sig på ett sätt som är respektfullt mot omgivningen. I det ingår att inte gallskrika på full volym i flera timmar.
Precis. Jag har fortfarande inte träffat något barn som faktiskt trivs i sådan miljö. Det bara visar sig på olika sätt. Ljud är ju märkliga på det viset, de är lättare att stå ut med om man gör dem själv så lösningen för endel barn blir då att skrika själva. Endel skriker för att göra sig hörda och de skriker såklart högre och högre om de inte får sina behov (av uppmärksamhet) uppfyllda och tyvärr tenderar många vuxna se barn först när de illvrålar istället för att premiera att de använder sina ord. Det är dessutom ett enormt svek av vuxna om de inte lär barn hur man ska bete sig. De barnen får jätteproblem som äldre. Att lära sig att man kan vråla sig till det man vill ha/behöver är verkligen inget som ska premieras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 233
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 698
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 694
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 337
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp