Jag stör mig enormt på ordet "käck". Varje gång jag hör det får jag lust att flytta från stan. Alltså göteborgsord är inte roliga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ordet trodde jag bara användes av personer som är 75+. Menar du att yngre använder det?Jag stör mig enormt på ordet "käck". Varje gång jag hör det får jag lust att flytta från stan. Alltså göteborgsord är inte roliga.
Jag kan använda det för att beskriva någon som är uppenbart falskt övertrevlig.Det ordet trodde jag bara användes av personer som är 75+. Menar du att yngre använder det?
Japp! Många yngre gör det.Det ordet trodde jag bara användes av personer som är 75+. Menar du att yngre använder det?
Hundnappning!Grannen som precis skällde ut sin 10-veckors valp för att den inte direkt lyssnade på "kom hit". Då började han skrika "KOM HIT" och "SITT", typ 25 ggr.
Sen skrek han "FYYYY" lika många gånger och jag hörde att valpen gnällde till.
Jag var på väg ut för att säga till, men var för långsam med kryckorna.
5 meter bakom, det har jag sett för många gånger.Sen de som ställer varningstriangeln ca 20-30 m från bilen.
Räcker upp handen/LenovonStör mig på att en utbildning jag kommit in på säger "Vet inte om det går att ha mac".
KÄNNER INTE EN JÄVEL SOM SITTER MED EN JÄVLA WINDOWSDATOR SOM ÄR FRONTENDARE.
Kommer ev skita i den här skolan och kolla på andra för se om dom är lika korkade där.
Ja alltså min sambo storknade, 80 procent på hans arbetsplats har Mac, 15% andra grejer och typ 5% Windows.Räcker upp handen/Lenovon
(men med det sagt är det ju klart det funkar med Mac, hallå liksom)
Jag försökte. Och började igen, insåg att nässpraysberoendet bara är här hemma typ så antingen är det selektivt nässpraysberoende eller så är det nåt här hemma, men jisses vad jag kände mig kvävd när jag försökte!Jag är döende!!
(eller jag försöker sluta med nässpray = jag tror jag inte kan andas ^^)
Tycker nästan alla klänningar just nu ser ut som min mormors gamla städsärkar.Nu stör jag mig på att jag inte gillar dagens mode för jag tycker mig inte hitta något trevligt när jag kikar på HM heller! Inte som passar till en lång vid kjol med vit botten och ljust gula blommor på en person som inte vill ha linnen, korta toppar som visar magen eller axellöst.... En T-shirt med Kalle Anka eller Bambi passar inte tyvärr.
Jag tror det är 90% min hjärna som tror jag är täppt, väntar jag typ 30min brukar det lugna ned sig men det gäller verkligen att härda ut!Jag försökte. Och började igen, insåg att nässpraysberoendet bara är här hemma typ så antingen är det selektivt nässpraysberoende eller så är det nåt här hemma, men jisses vad jag kände mig kvävd när jag försökte!
Haha jag har försökt men det är inte värt detJag är döende!!
(eller jag försöker sluta med nässpray = jag tror jag inte kan andas ^^)