... Och så fungerar de som nån sorts magneter. Man viftar bort dem och så liksom sugs de tillbaka till samma område igen.Mer stenhårt skal. Fruktansvärda djur. Nog de värsta djuren jag vet.
Världens äckligaste kryp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... Och så fungerar de som nån sorts magneter. Man viftar bort dem och så liksom sugs de tillbaka till samma område igen.Mer stenhårt skal. Fruktansvärda djur. Nog de värsta djuren jag vet.
Starka dofter och ingen svettdoft kan hjälpa. De dras till vår utandningsluft men också till svettdoft. Jag har testat att duscha innan jag går i skogen och det hjälper faktiskt jättemycket! Från mängder med äckel som kröp runt framförallt i nacken/håret och en massa bett varje dag till ett par varje säsong bara. Till hästarna har jag tyvärr inte hittat något som hjälper lika bra. Hade förhoppning på probdeo men tyvärr hjälpte det inte så mycket. Kanske nyduschad häst hjälper men det fungerar knappast dagligen.Ett odödligt outrotningsbar insekt. Kryper och Biter sig fast på hästar och folk, riktigt obehagliga, större än fästingar och har vingar. Hästarna blir galna. Inget flugmedel hjälper. från nu fram tills frosten är det ett helvete och på många ställen kan man inte ens rida i skogen där de härjar.
De sliter av sina egna vingar när de hittat sitt värddjur. Usch.Nej tack. Tack tack. Det enda positiva med spindlar (förlåt, jag vet att de inte kan hjälpa hur de ser ut och att de är supersmarta och nyttiga djur men ändå!) är att de inte har vingar.
... Och så fungerar de som nån sorts magneter. Man viftar bort dem och så liksom sugs de tillbaka till samma område igen.
Världens äckligaste kryp
En kompis häst blev attackerad i hagen. De fick ta klippmaskinen o raka av manen för att få bort alla häststckaren höll på att gå åt pga stress.En jag känner berättade att hon och en annan råkat ut för typ en svärm, de hade plockat bort över 100 älgflugor ur hennes långa hår
Jag fattar inte hur jag lyckas förtränga de där odjuren varje år. Det är liksom "aah, höst i luften, friskt och skönt att vara i skogen *bzzt* ja fan, det var ju de där jävlarna också"
Är det inte de som tuggar köttstycken ur en??En kompis häst blev attackerad i hagen. De fick ta klippmaskinen o raka av manen för att få bort alla häststckaren höll på att gå åt pga stress.
Jag har aldrig blivit biten, peppar peppar!! De har bara krupit på mig och det räcker som nära-döden-upplevelse.Är det inte de som tuggar köttstycken ur en??
Inte jag heller, jag har bara hört talas om sådana flugfän som biter sådär rejält. Som zombisar alltså, sicken jävla mardröm har jag tänkt!Jag har aldrig blivit biten, peppar peppar!! De har bara krupit på mig och det räcker som nära-döden-upplevelse.
Men enligt hästarna så verkar det så
Vad är det för grupp?Människor som skaffar djur som de sedan inte har råd att ta till veterinär
Jag är helt vansinnig. Jag är med i en stor tjejgrupp på Facebook där en tjej la upp ett inlägg tidigare ikväll om vad hon kan göra för sin katt som uppenbarligen lider enormt av något som ser ut som ögoninflammation. Hon la upp en bild på katten och tro mig, ögonen är hemska.
Folk var snabba med att be henne åka in till veterinären omgående och vad svarar det jävla trashet till ägare? Jo, att hon inte har råd att ta katten till veterinär förrän nästa vecka då hon får pengar igen
Jag har nu ägnat kvällen åt att leta reda på hennes adress, skriva till hennes mamma och fråga om hennes telefonnummer så att katten kan få ännu snabbare hjälp samt lagt in påminnelse att jag ska ringa Länsstyrelsen imorgon så fort telefontiden öppnar så att jag kan anmäla. Vilken idiot.
Har inte blivit biten. Tror inte att det är jättevanligt att de biter människor. Men har haft - många gånger - sådana krypande i håret.... Jättesvåra att få tag på och att ta död på....Inte jag heller, jag har bara hört talas om sådana flugfän som biter sådär rejält. Som zombisar alltså, sicken jävla mardröm har jag tänkt!
Som jag förstått det gräver de sig ned likt fästingar. Är bromsar som biter köttstycken från en.Är det inte de som tuggar köttstycken ur en??
Men så äckliga väsen!! Kliar i mitt hår nu bara för det....Har inte blivit biten. Tror inte att det är jättevanligt att de biter människor. Men har haft - många gånger - sådana krypande i håret.... Jättesvåra att få tag på och att ta död på....
Jag börjar mitt nya jobb på måndag, dessutom i helt fel stad (Luleå ). Misstänker att jag kommer vara medvetslös i två veckorAtt jag är så trött första jobbveckan. Orkar ingenting efter jobbet
Man rullar dom mellan hårt mellan fingrarna. Då dör dom små asenHar inte blivit biten. Tror inte att det är jättevanligt att de biter människor. Men har haft - många gånger - sådana krypande i håret.... Jättesvåra att få tag på och att ta död på....