Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte säkert det är den som kör resorna och hanterar resebokningarna som sköter administrationen av reseersättningen. Hos oss är det en enhet i kanslihuset som hanterar reseräkningarna. Rimligen bör det vara de som har kollen på vem som har rätt till frikort också.
Aha. Jag tillhör Västragötaland regionen. Får kolla upp det. Skickade ett mail, får se om dom kan svara. Så korkat av mig och inte skriva upp på baksidan av kortet hur länge det gäller.
 
Jag har ett mail från chefen som det står "öppna inte förrän ni börjar jobba" på.

Börjar på måndag.

Är så himla nyfiken att jag antagligen kommer läsa det i förtid...
Åh, det hade inte jag heller fixat 😅

En kollega som jag har kontakt med utanför jobbet berättade att hen ”lämnat en arbetsuppgift” till mig (hen gick på semester lagom till att jag kom tillbaka) men vägrade säga vad det var 😂 Nyfiken deluxe! Men när hen sagt att det var något jag skulle gilla och en lagom uppstart efter semestern så hade jag en gissning som visade sig stämma när jag började jobba igen 😅
 
Stör mig på värmen. Vilat i sängen med kylblock. Men någon vidare vila eller sömn blev det inte tyvärr. Känner mig mest bara varm och febrig.

Stör mig på att när jag var på jobbet knackade någon på och sa till sonen att jag ska ringa avloppsrensaren och boka tid. I dag har jag inte orkat.

Stör mig på att efter ca 3 timmar på jobbet övergick min huvudvärk från att bara vara huvudvärk till att vara huvudvärk och täppt näsa, men visst det kan jag ju ha korta stunder ibland utan att det är något annat än allergi. På vägen hem när jag väntade på tåg insåg jag att det nog är förkylning. Min täppta näsa var inte täppt utan rann, huvudet värkte fortfarande och så halsen ovanpå allt. Bara så där plötsligt från ingenstans, från att känna mig frisk till att känna mig sjuk. Tror att väntan på inställda och försenade tåg i 27 gradig sol påskyndade förloppet.....

Så nu har jag legat och vilat i sängen i eftermiddag, med näsan omväxlande rinnande och täppt, halsen värkande, huvudet värkande... och inte haft lust att ta tag i att ringa någon eller kunnat komma till ro för att vila eller sova ens.

Jag har klarat mig från förkylning på flera år nu och nu drabbas jag, det är surt!
 
Ett störmoment till för mig i dag är lock för öronen. Det har jag mer eller mindre kroniskt, men när jag blir förkyld blir det alltid mycket mer.
Nu känner jag hur det rör sig innanför trumhinnan med rör, det är gräsligt! Framför allt vet jag att så fort jag lägger huvudet ner i sängen i kväll kommer locket att öka så att jag knappt hör något alls, antingen på det eller båda öronen, eller så spricker trumhinnan. Eller så blir det öroninflammation. Det försvinner alltså inte bara så där lugnt av sig själv utan problem, utan blir alltid så här, något av detta kommer att ske, var så säker. Jag fick röret för att slippa de här bekymmerna.... ;)

I natt kommer jag alltså att sitta upp och sova och hålla huvudet helt rakt. Någon som tror det kommer att fungera? Någon som tror jag får sova något?

Japp, jag är sur :P
 
Var och badade idag och det var en riktigt modig ung kille som hade string på sig och bada och solade, och självklart såg man hur folk glodde och hörde även kommentarer från sällskapet bredvid. En familj där mamman vräkte ur sig om hur äckligt och osmakligt det var och att någon borde säga åt honom, medan hennes egna dotter visade lika mycket av sina skinkor. Och hon själv hade en gnutta brazilian och man såg absolut hennes valkar och celluliter, tillskillnad mot den här killen som faktiskt var tränad och slätrakad.

Kvällens rant! Men bara över mamman och alla som glodde, killen ska ha cred.
 
Förstår om du har svårt att släppa det, det skulle jag också ha. Taskig kommentar av någon som ska föreställa ens vän :down:

Jag hade blivit väldigt sårad om en vän hade sagt sådär till mig.
Ja jag blev sårad. Som om jag inte vet hur mitt liv ser ut och kommentaren var dessutom i syfte att uppmuntra mig till något hon tycker jag borde göra. Det hade ju gått att göra på så många andra sätt 🤔

Det går långt mellan gångerna men ibland kommer det nån såndär gliring om mitt liv eller mitt jobb och jag önskar jag var snabbare i tanken och kunde försvara mig direkt men blir alltid så ställd 🫣 med slutresultatet att jag går o funderar över kommentaren i flera dagar.

Äsch. Slut på gnäll. 😂 släpp och gå vidare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 284
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
28 653
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 716
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 352
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp