Stör mig på värmen. Vilat i sängen med kylblock. Men någon vidare vila eller sömn blev det inte tyvärr. Känner mig mest bara varm och febrig.
Stör mig på att när jag var på jobbet knackade någon på och sa till sonen att jag ska ringa avloppsrensaren och boka tid. I dag har jag inte orkat.
Stör mig på att efter ca 3 timmar på jobbet övergick min huvudvärk från att bara vara huvudvärk till att vara huvudvärk och täppt näsa, men visst det kan jag ju ha korta stunder ibland utan att det är något annat än allergi. På vägen hem när jag väntade på tåg insåg jag att det nog är förkylning. Min täppta näsa var inte täppt utan rann, huvudet värkte fortfarande och så halsen ovanpå allt. Bara så där plötsligt från ingenstans, från att känna mig frisk till att känna mig sjuk. Tror att väntan på inställda och försenade tåg i 27 gradig sol påskyndade förloppet.....
Så nu har jag legat och vilat i sängen i eftermiddag, med näsan omväxlande rinnande och täppt, halsen värkande, huvudet värkande... och inte haft lust att ta tag i att ringa någon eller kunnat komma till ro för att vila eller sova ens.
Jag har klarat mig från förkylning på flera år nu och nu drabbas jag, det är surt!