Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på alla läkare jag måste ha kontakt med. De 2 på VC har naturligtvis semester, nu har dom tydligen hittat en hyrläkare den 8/8. Jag har alltså beställt medicin som är slut/strax slut. 1 läkare på MSJ och en Professor på Karolinska. Nya tillkommna är 1 läkare på neurologen och 1 på ortopeden.
Suck. Bli inte gammal/ äldre.

Eller sjuk..

Stör mig på att “jag” tydligen missat ta en del viktiga prover för att ingen informerat mig om att jag ska ta dessa. Tydligen ska man själv läsa i sin journal? Vem fn sitter och läser i journalen att ngn läkare skrivit ditt och datt?
 
Eller sjuk..

Stör mig på att “jag” tydligen missat ta en del viktiga prover för att ingen informerat mig om att jag ska ta dessa. Tydligen ska man själv läsa i sin journal? Vem fn sitter och läser i journalen att ngn läkare skrivit ditt och datt?
Här säger läkaren till att beställning av prover är gjord, men boka tid för att ta dem får man numera göra själv 99 ggr av 100.

Undantaget är nog bara om man är på akuten, då tas ev prover faktiskt när man är där.
 
Det finns provtagningar beställda/inlagda elektroniskt. Den lilla detaljen är att de inte meddelat mig 😅
Fick tag i dom nu och de ska skicka pappers-remiss pga är inte i Sthlm så ingen kan komma åt deras elektroniska

Så konstigt, mina är också inlagda elektroniskt men jag får dem även som papperskallelse.
 
Här säger läkaren till att beställning av prover är gjord, men boka tid för att ta dem får man numera göra själv 99 ggr av 100.

Undantaget är nog bara om man är på akuten, då tas ev prover faktiskt när man är där.

Här är det ingen tidsbokning utan man kan gå lite varstans när det passar en. Dvs när proverna är beställda och inlagda elektroniskt av läkare så går man bara och tar dom där det passar en.
Problemet denna gång var att jag inte blivit informerad.
Nu är jag tyvärr inte heller på plats i Sthlm och där jag är (Norrland) så måste Karolinska då skicka proverna med snigelpost eftersom det inte är samma system här 🐌
 
Här är det ingen tidsbokning utan man kan gå lite varstans när det passar en. Dvs när proverna är beställda och inlagda elektroniskt av läkare så går man bara och tar dom där det passar en.
Problemet denna gång var att jag inte blivit informerad.
Nu är jag tyvärr inte heller på plats i Sthlm och där jag är (Norrland) så måste Karolinska då skicka proverna med snigelpost eftersom det inte är samma system här 🐌
De borde kunna faxa! Sjukvården älskar fax 😂
 
Eller sjuk..

Stör mig på att “jag” tydligen missat ta en del viktiga prover för att ingen informerat mig om att jag ska ta dessa. Tydligen ska man själv läsa i sin journal? Vem fn sitter och läser i journalen att ngn läkare skrivit ditt och datt?
Jag fick en kallelse till ett besök två arbetsdagar + helg efter dagen jag skulle vara på vc.... Tur att jag läste i journalen och insåg att jag skulle vara där, skulle kolla upp andra tider jag visste jag hade där och insåg att jag hade en tid jag inte visste nåt om, inte ens ett påminnelse-SMS skickades trots att jag brukar få det....

Bra jobbat liksom ;)
 
Jag fick en kallelse till ett besök två arbetsdagar + helg efter dagen jag skulle vara på vc.... Tur att jag läste i journalen och insåg att jag skulle vara där, skulle kolla upp andra tider jag visste jag hade där och insåg att jag hade en tid jag inte visste nåt om, inte ens ett påminnelse-SMS skickades trots att jag brukar få det....

Bra jobbat liksom ;)

Det är ju toppen med elektroniskt system för provtagning. Bara de inte missar den lilla detaljen att informera patienten 😆
 
Det är ju toppen med elektroniskt system för provtagning. Bara de inte missar den lilla detaljen att informera patienten 😆
I mitt fall hade till och med läkaren skrivit att han skickade kallelse och brev till mig, men hade nog missat det som kallas PostMord och Varannan dagsutdelning, det var mindre än en vecka till min tid! Någon tänkte inte längre än näsan räckte! :angel:
 
Avloppet.
Hyresvärden kom och skulle rensa mitt avlopp med några prylar, så nu är det lite bättre rensat än jag kunde, men han gav upp. Gammalt avlopp och det sitter någon pryl fast i avloppet som får borras loss, den har tydligen fastnat efter att de som fixade klinkersgolvet har haft i kakelfix eller vad det heter när golvet lades en gång i tiden. Hängde inte riktigt med i vad som är problem, men det får vara stopp till nästa vecka.... då kommer rörfirma och löser det och borrar upp grejen, tydligen är min lägenhet sista av hans lägenheter med den där grejen i avloppet kvar. de andra har fått sina bytta pga stopp redan.
Inte så konstigt för om det nu har att göra med kakelgrejset så... då är avloppet inte professionellt spolat sedan minst det renoverades för 15 år sedan. Jag förstår varför det är rejält stopp nu då!

Så, jag är trött på mitt avlopp nu.... blir till att hinka vatten när vi duschat tills det rensats nästa vecka!

Vi, framför allt jag, tappar mycket hår, han sa att det finns någon pryl man kan ha i badkarssilen och handfatet som samlar upp det, någon som vet vad det heter så jag kan googla fram det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 309
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
29 685
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 740
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 359
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp