Avloppet.
Hyresvärden kom och skulle rensa mitt avlopp med några prylar, så nu är det lite bättre rensat än jag kunde, men han gav upp. Gammalt avlopp och det sitter någon pryl fast i avloppet som får borras loss, den har tydligen fastnat efter att de som fixade klinkersgolvet har haft i kakelfix eller vad det heter när golvet lades en gång i tiden. Hängde inte riktigt med i vad som är problem, men det får vara stopp till nästa vecka.... då kommer rörfirma och löser det och borrar upp grejen, tydligen är min lägenhet sista av hans lägenheter med den där grejen i avloppet kvar. de andra har fått sina bytta pga stopp redan.
Inte så konstigt för om det nu har att göra med kakelgrejset så... då är avloppet inte professionellt spolat sedan minst det renoverades för 15 år sedan. Jag förstår varför det är rejält stopp nu då!
Så, jag är trött på mitt avlopp nu.... blir till att hinka vatten när vi duschat tills det rensats nästa vecka!
Vi, framför allt jag, tappar mycket hår, han sa att det finns någon pryl man kan ha i badkarssilen och handfatet som samlar upp det, någon som vet vad det heter så jag kan googla fram det?