Halcyon
Trådstartare
@godisklubba Här i Sörmland har dom rimligare skyltning enligt min åskt. "Ej i tjänst" .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är skillnad på att vara i trafiken och att vara i trafik. Att bussen inte är i trafik betyder att den inte trafikerar sin linje. Det är alltså bussens tillstånd/aktivitet som uttalandet handlar om, inte den rumsliga lokaliseringen.Bjuder på en till störning idag. Denna är dock mer åt det orimliga hållet…
Bussar som kör runt i med texten "ej i trafik". Det stämmer ju inte! Bussen ÄR ju i trafiken, så det så
Jag förstår poängen/vad det betyder och att bussarna måste transporteras från garaget till andra ställen. Men att det står just "ej i trafik" när bussen de facto är i trafiken
Ja, mycket rimligare!@godisklubba Här i Sörmland har dom rimligare skyltning enligt min åskt. "Ej i tjänst" .
Ja, som jag skrev så förstår jag betydelsen av detDet är skillnad på att vara i trafiken och att vara i trafik. Att bussen inte är i trafik betyder att den inte trafikerar sin linje. Det är alltså bussens tillstånd/aktivitet som uttalandet handlar om, inte den rumsliga lokaliseringen.
Tycker det är lite kul över påsken när det inte står "ej i trafik" utan istället "Blåkulla".
Det verkar vara extremt med sorkar i år. Tidigare har de hållit sig kring åkern och diket tillsammans med vsttensorkarna. Nu är de ända framme vid huset åt äter på precis allt. Miste 20 nyplanterade syrenbuskar förra året. Nu verkar päronträdet tagit skada. Får se...SORKJÄVLAR
Min Rosa Maidens Blush såg sned ut. Jag pillade på de pch den ramlade omkull. Sorkarna har ätit upp alla rosrötterna.
Tittade till Rose de Recht på andra sidan trappen. Samma öde,
Summa två plommonträd och två rosor har de sabbat.
SORKJÄVLAR
Min Rosa Maidens Blush såg sned ut. Jag pillade på de pch den ramlade omkull. Sorkarna har ätit upp alla rosrötterna.
Tittade till Rose de Recht på andra sidan trappen. Samma öde,
Summa två plommonträd och två rosor har de sabbat.
Grannens katt blev överkörd i vintras. Det har säkert påverkat. Han var duktigKatten har inte gjort sin plikt
Jag fordrar trädens planterings gropar med kycklingnät men hade inte en tanke på rosorna. De är ett par år gamla med det hjälpte inte.Det verkar vara extremt med sorkar i år. Tidigare har de hållit sig kring åkern och diket tillsammans med vsttensorkarna. Nu är de ända framme vid huset åt äter på precis allt. Miste 20 nyplanterade syrenbuskar förra året. Nu verkar päronträdet tagit skada. Får se...
Du hade gärna fått låna vår samojed också, med eh, risk för fallgroparJag fordrar trädens planterings gropar med kycklingnät men hade inte en tanke på rosorna. De är ett par år gamla med det hjälpte inte.
Nu ger jag upp rosor. Men plommonträdet de tog har jag redan beställt nytt. Och då jäklar ska de få jobba. Ska klä gropen med nät och peppra gropen med allium.
Den kan jag relatera till. Speciellt om jag råkar sitta i bilenChokladsmula på byxorna, hann smälta innan jag såg = fläck
Försöker torka bort, får choklad på fingret, lägger fingret mot byxorna och gör ett par fläckar till helt enkelt