Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt med fellistor och registreringar och diagnoser i dag igen. Fick i alla rätt på de flesta covidregistreringarna som var fel, men det var ett jäkla jobb! De som jag inte fick rätt på är de som får jag helt enkelt luska reda på hur jag fixar, verkar grekiska för mig just nu, har försökt på flera olika sätt.

Och så tog jag tag i diagnoslistorna för januari och februari för de olika vårdgivarna och satt en bra stund med att få rätt dem, nu var hjärnan trött också så jag stressade liksom inte heller. Och så insåg jag att jag gjort fel och får göra om det. Jag tog excelarket och slängde i den förbannade papperskorgen.

Det finns fler dagar försöker jag intala mig. Men ack vad det stör mig att jag slösat timmar på något som blev... tja... FEL! :rage:
 
Att jag suttit och försökt motivera mig till att fara till närbutiken hela dagen, till slut lyckas klä på mig och masa mig ut, sätta mig i bilen och starta den, och så har nån helt ny varningslampa tänts på instrumentbrädan. Kul, ett till stressmoment i en redan jävlig vardag. :wtf:
 
När hemkörningen av pizza går så här. Hur svårt ska det vara att inte välta kartongen?
 

Bifogade filer

  • IMG20220311194507.webp
    IMG20220311194507.webp
    243,7 KB · Visningar: 120
När en bekant lägger upp en film på sin brachycephala hund och skrattande undrar varför han sitter och sover - och låter snarkande dessutom. Och folk trycker på skrattande reaktion :banghead:

Vill inte göra mig osams, men skulle så gärna vilja skriva att det är för att hunden inte kan andas ordentligt för i helvete! :rage:
 
När en bekant lägger upp en film på sin brachycephala hund och skrattande undrar varför han sitter och sover - och låter snarkande dessutom. Och folk trycker på skrattande reaktion :banghead:

Vill inte göra mig osams, men skulle så gärna vilja skriva att det är för att hunden inte kan andas ordentligt för i helvete! :rage:

Påminner mig om f d vän som hade en fralla, det var tydligen mycket skojigt att hunden inte kunde gå från sängen till ytterdörren utan att ta vilopaus mellan. Nog för att det finns morgontrötta hundar, men iom att det var en trubbnos så ringde alla mina varningsklockor. :(
 
När en bekant lägger upp en film på sin brachycephala hund och skrattande undrar varför han sitter och sover - och låter snarkande dessutom. Och folk trycker på skrattande reaktion :banghead:

Vill inte göra mig osams, men skulle så gärna vilja skriva att det är för att hunden inte kan andas ordentligt för i helvete! :rage:
Är det inte ett ypperligt tillfälle att sprida den kunskapen? Ju fler som förstår/får en ögonöppnare desto bättre tänker jag. Så får väl folk bli stötta.
 
Oj just nu är listan lång på störiga saker, men för att inte peka ut någon speciell tråd här på buke så väljer jag att skriva här. Just nu känner jag bara "sluta!", vissa saker är så otroligt störande att jag håller mig därifrån istället.
 
Stör mig på chefer som inte kan ta beslut, lead eller ansvar. Så tillslut kunde jag inte vara tyst och skällde på min chef (det är inte hon det gäller) och 5 min senare kom mötesinbjudan från högsta chefen till en grupp. Så kanske det blir ordning, det är på måndag. Men nu får det vara nog.
 
Stör mig på chefer som inte kan ta beslut, lead eller ansvar. Så tillslut kunde jag inte vara tyst och skällde på min chef (det är inte hon det gäller) och 5 min senare kom mötesinbjudan från högsta chefen till en grupp. Så kanske det blir ordning, det är på måndag. Men nu får det vara nog.
Gud, det där känner jag igen!
Påminner mig om något som hände i onsdags på jobbet.
Jag påtalade för ena chefen om att nu när vi infört taligenkänning är journalanteckningarna lite väl slarviga avseende stavfel, punkt, stor bokstav, komma osv. Mycket mer slarv (jag må vara lite känslig, men det har blivit rejält dåligt hos flera) än när vi skrev anteckningarna. Anteckningarna är förutom att de ju ska vara korrekta och patientsäkra, också på sätt och vis ändå ett ansikte utåt liksom och bör således se ordentliga ut.

Chefen sa "Ok, och hur vill du att vi säger till läkarna om det då?"
Jag?? Hur JAG vill??

JAG har inte högre lön för att vara chef och KUNNA och FÅ LOV att säga mindre bekväma saker till personalen när så krävs. Att vara rak och ärlig är inte samma sak som oförskämd och otrevlig, det är bara att ta upp ett problem, och sedan förutsätta att det tagit emot och att personalen fixar det- och så går man vidare i livet utan att haka upp sig. Varför är det så jäkla svårt?!

Inte alls första gången det trippas på tå runt en viss arbetsgrupp....
 
Jo egentligen, men vet inte om jag orkar. Tycker ju folk borde lärt sig själva genom allt som står. Jag vet att människan förmodligen inte kommer förstå eller vilja tro mig ändå, tyvärr.
Nej det är lättare sagt än gjort att konfrontera. Jag skulle själv kunnat vara en av de nötterna som skrattade åt en sån sak för några år sen (av ren okunskap) men efter att ha läst åtskilliga trådar på hunddelen på buke så har jag vett på att förstå bättre idag. Och kan då passa på att ta diskussionen om trubbnosar när ämnet köpa hund kommer upp i bekantskapskretsen och någon vill ha en söt snarkande hund.
 
Är så trött så jag vill gråta. Har haft en molande värk i ländryggen och ner och har sovit riktigt skitdåligt. Blir ingen ridning idag, det är då ett som är säkert. Ingen extra mockning heller, suck.
Grannen har dragit igång flismaskinen, igen. Den har gått sen lunch. Den stör väldigt mycket och alla runt omkring i området är irriterade på den när den körs.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp