Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns säkert men jag stör mig på att det bara finns medföljande till rosa cyklar, så de som vill ha andra färger på sin cykel vill inte ha korgar? Orimligt!

Pojkar ska ha mountainbikes med femtioelva växlar och inte ens en pakethållare för att de ska vara aktiva! Medan flickor ska ha stadscyklar med korg framtill för att cykeln ska vara praktisk. Suck!! Såå tröttsamt med dessa steroetyper!
 
Det finns säkert men jag stör mig på att det bara finns medföljande till rosa cyklar, så de som vill ha andra färger på sin cykel vill inte ha korgar? Orimligt!

https://www.stalhasten.se/shop/cyklar/barncykel/16-barncykel/junior-16d-gron/?v=f003c44deab6


Snabb googlande gav flertalet ickerosa barncyklar med korg.

1646911091982.webp
 

Jag har såklart hittat ett fåtal som inte är rosa, bland annat en blå med blommor som det stod "girly" på:meh:, men om vi säger såhär då, 90% är otroligt stereotypiska och det är så jävla tråkigt.

Jag får mest upp resultat från barnbutiker, men jag kanske ska kolla lite mer på renodlade cykelbutiker, kanske de är bättre. :)
 
Det är sjukt! Vi ska på en resa i juni och jag önskar att jag hade kunnat ha ännu bättre framförhållning, men min dotter var liksom inte född fören nyligen och det är svårt att skaffa pass till någon som inte lever och inte tilldelats något personnummer 🤷‍♀️
Det går kanske att göra ett provisoriskt pass? Sånt där som folk gör när de glömt passet. Det gäller nog bara för en resa men det kanske inte spelar nån roll.
Ska ni resa inom Schengen så räcker det med nationellt id till tjejen, kan vara lättare att få en sån tid?
 
Det går kanske att göra ett provisoriskt pass? Sånt där som folk gör när de glömt passet. Det gäller nog bara för en resa men det kanske inte spelar nån roll.
Ska ni resa inom Schengen så räcker det med nationellt id till tjejen, kan vara lättare att få en sån tid?

Provisoriskt pass fungerar absolut 👍 Min sjukt nojiga mamma-hjärna tycker dock det är sjukt jobbigt att hon inte har ett riktigt pass i krigstider. Min logiska hjärna säger att det inte kommer bli krig här men min nyblivna mamma-hjärna har redan planerat tusen sätt att hålla henne trygg.
 
Har ca en miljon saker att göra idag och än så länge har allt gått åt helvete. Som grädde på moset har mitt bankkort blivit spärrat också (jag vet varför så inget som hänt, fattade bara inte att det blev spärrat) så nu måste jag få tag i min bank.
 
"Roligt att du har häst, hur gammal är han?"
"Han är 21 år."
"Men oj!! Vad gammal! Hur gammal blir en häst?"

Eller..

"Men oj! Vad gammal! Då har han inte så många år kvar då."

Jag stör mig på att hela tiden bli påmind om att jag har en äldre häst. Han är ju ändå inte så gammal liksom, ändå tror folk han ska dö snart typ.
Så himla onödigt att folk i det sammanhanget frågar hur gammal en häst blir.
Skulle de fråga samma sak om en mormor "Oj! Vilken gammal mormor, hon har väl inte så många år kvar då antar jag?"

Men ja, jag är överkänslig gällande min häst.
 
"Roligt att du har häst, hur gammal är han?"
"Han är 21 år."
"Men oj!! Vad gammal! Hur gammal blir en häst?"

Eller..

"Men oj! Vad gammal! Då har han inte så många år kvar då."

Jag stör mig på att hela tiden bli påmind om att jag har en äldre häst. Han är ju ändå inte så gammal liksom, ändå tror folk han ska dö snart typ.
Så himla onödigt att folk i det sammanhanget frågar hur gammal en häst blir.
Skulle de fråga samma sak om en mormor "Oj! Vilken gammal mormor, hon har väl inte så många år kvar då antar jag?"

Men ja, jag är överkänslig gällande min häst.

Jag får ungefär samma fråga när folk frågar hur gammal min häst är, tror det beror på att de gärna jämför med hundar och liksom inte alls har någon uppfattning om hästars ålder, så allt över tio verkar vara lastgammalt... Så den första frågan tänker jag mest är ett genuint intresse för att lära sig mer om hästar liksom. Men det andra är ju totalt onödigt! :banghead:

Får också ibland frågan om hur gamla de är när man kan "börja rida på dem och sånt" vilket brukar följas av ett konfunderat "vad gör man innan det då" :laugh:
 
Jag får ungefär samma fråga när folk frågar hur gammal min häst är, tror det beror på att de gärna jämför med hundar och liksom inte alls har någon uppfattning om hästars ålder, så allt över tio verkar vara lastgammalt... Så den första frågan tänker jag mest är ett genuint intresse för att lära sig mer om hästar liksom. Men det andra är ju totalt onödigt! :banghead:

Får också ibland frågan om hur gamla de är när man kan "börja rida på dem och sånt" vilket brukar följas av ett konfunderat "vad gör man innan det då" :laugh:
Så är det absolut!
Jag brukar svara att jag inte vet hur gammal han kommer bli, eftersom han ska bli världens äldsta häst. 😅
 
Amerikaner! Eller snarare deras väldigt självcentrerade bild av sig själva som enda landet i världen. :banghead:

Vi handlar mycket internationellt, och så plötsligt får man in inköpsordrar utan valuta angivet, nejmen klart det ska vara i USD då, det borde ju alla förstå... :banghead: Och adresser ska vi inte tala om, varför skriva ut vilket land man faktiskt vill att något ska skickas till?! :banghead::banghead::banghead: Det förstår väl alla att det är USA? Hänt fler än en gång.

Förstår ni kaoset när kunden vill ha något skickat till en adress som slutar på MD xxxxx och man försöker skicka det till Moldavien (högst rimligt med tanke på att deras landskod är MD) men det egentligen ska till en delstat i USA? :rolleyes:
 
Brukar kolla två serier: Without a trace och Unforgettable, med Poppy Montgomery i en av huvudrollerna i båda.
I Unforgettable jobbar hon som polis på ett flashigt kontor och i Without a trace är hon FBI-agent på ett annorlunda kontor.
När jag ser den senare så tänker jag ofta att ”sådär ser ju inte kontoret ut?”
Det stör mig att jag inte kan hålla isär serierna. :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp