Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar lägga på utan att ens säga något när jag hör att det är en telefonförsäljare, sparar både min och deras tid 🤷‍♀️

Förut, när jag orkade säga något, så var ett "talar du svenska?" efter att de haft sin minutlånga intro på finska ofta ett väldigt effektivt sätt att få dem att lägga på 😂
Funkar ju mindre bra i Sverige iofs :D

Jag tycker dock att det hade varit komiskt att klämma in ett "talar du svenska" i ett samtal i Sverige också! Gärna sagt väldigt långsamt och välartikulerat, och sedan med en lång konstpaus av helt oförstående tystnad efter att säljaren försökt artikulera supertydligt och långsamt tillbaka på sin bästa rikssvenska. Och sedan kanske ett svagt och random "hallå?" bara sådär rakt ut i det blå. Kunde skapa en härlig förvirring, så att de tror att det är en genuin tokstolle i andra ändan.
 
Hur säger en "Talar du finska?" på finska? Jag ser en möjlighet här... :sneaky:
Puhutko suomea? Men som jag skrev åt @MidnightSoul så kan det skita sig om ringaren faktiskt talar finska :D

Som när en bekant var i sverige och blev stoppad av polisen. Bekantingen försökte med att bara prata finska och låtsas att inte förstå något annat, då svängde polisen bara över till finska han med :rofl:
 
Jag tycker dock att det hade varit komiskt att klämma in ett "talar du svenska" i ett samtal i Sverige också! Gärna sagt väldigt långsamt och välartikulerat, och sedan med en lång konstpaus av helt oförstående tystnad efter att säljaren försökt artikulera supertydligt och långsamt tillbaka på sin bästa rikssvenska. Och sedan kanske ett svagt och random "hallå?" bara sådär rakt ut i det blå. Kunde skapa en härlig förvirring, så att de tror att det är en genuin tokstolle i andra ändan.

Åh, det hade också kunnat fungera :D
 
Jag har hunnit säga nej både tre och fyra gånger oftast, men vid varje nej så kommer det ett nytt erbjudande. Till slut blir man rätt less.
Jo, det blir man absolut! Men i slutändan tycker jag mest synd om de som måste jobba som telefonförsäljare. Ofta är det ungdomar som har det som första jobb. De får mycket skit! Jag har suttit i telefonsupport som första jobb och folk är så sjukt otrevliga. Därför försöker jag alltid vara artig när jag tackar nej.
 
Telefonförsäljare! Först tar det en halv evighet innan de kommer till sak, jag bara sitter och väntar på deras ”erbjudande” som de bakar in i massa blaj och sen när man inte tyckte deras erbjudande passar en, så vägrar de ta ett nej. Känner mig så otrevlig när man ”nej tack, hej då”.
På tiden med fast telefon så hade vi en i stallet. Avkomman skämdes är jag svarade och frågade om de tiggde pengar eller ville sälja nåt :D
 
Ja, jag bor ju i Finland, så för mig blir det lite lustigt, originalstöraren däremot kan ha nytta av det :D
Fast, det kan ju bita en i röven då om ringaren faktiskt kan tala finska :rofl:
En alldeles underbar kvinna på ett tidigare jobb brukade babbla förvirrat på franska om hon blev stoppad för biljettkontroll i tunnelbanan. Det brukade funka ypperligt. :D:D:D
Antar att kontrollanten tyckte det var störande
 
Jo, det blir man absolut! Men i slutändan tycker jag mest synd om de som måste jobba som telefonförsäljare. Ofta är det ungdomar som har det som första jobb. De får mycket skit! Jag har suttit i telefonsupport som första jobb och folk är så sjukt otrevliga. Därför försöker jag alltid vara artig när jag tackar nej.
Samma här, försöker vara artig och bara tacka nej - oftast accepteras det, och tjatar de vidare lägger jag på.

Har också jobbat som telefonförsäljare en kort period efter studenten. Mycket folk som var vansinnigt otrevliga 🙄 Jag var väldigt förundrad över de som började vara otrevliga eller gapa "nejnejnej" när man bara hunnit presentera sig med namn - inte vad det gällde (ibland tom innan man hunnit säga klart Hej).
Varför gör man så? de vet ju inte var jag ringer från? Jag tänker på idag när jag jobbar kommunalt (eller när jag jobbade i skola) så är det ju ungefär på samma sätt jag presenterar mig: Hej, jag heter X och ringer från skola Y/X-kommun..
Hade blivit lite småstött om nån började skrika på mig innan jag ens sagt var jag är ifrån...

Så nu blir det min störning för stunden. Sluta skäll på folk som inte ens hunnit vara jobbiga än :p
 
Jag stör mig på min huvudvärk. Kom rätt kvick efter en stund med att sitta och filura med diagnoser och felsökning registreringar. Varför är det besöket felregistrerat, var är felet, vem ska åtgärda det, hur gör jag osv. Det tar en EVIG tid! Huvudvärken försvann för en stund med hjälp av Alvedon och vila och är nu tillbaka i dubbel styrka. Det är onsdag, jag är astrött och det känns som om jag jobbat i två veckor utan vila just nu. Så långt kvar till helgen liksom! Och jävla huvudvärk som inte vill gå bort!
 
Telefonförsäljare! Först tar det en halv evighet innan de kommer till sak, jag bara sitter och väntar på deras ”erbjudande” som de bakar in i massa blaj och sen när man inte tyckte deras erbjudande passar en, så vägrar de ta ett nej. Känner mig så otrevlig när man ”nej tack, hej då”.
Om jag överhuvudtaget ens svarar när de ringer så får de direkt ett "kul för dig, hejdå!" så fort de säger var de ringer ifrån.
Har varken tid eller lust att diskutera med försäljare.
 
Låg en felaktig länk på kurshemsida till teams för en kurs jag går, så missade nästan 20 minuter av början. Korrekt länk fanns i mejlet som skickats ut igår. :meh::cautious::arghh:

Tur det spelas in så man förhoppningsvis kan förstå något för som det var idag så blev det väldigt rörigt. :sorry:
 
Nu blir bensinen billigare igen efter att priset på råolja störtdykt. OPEC insåg kanske att det inte var sådär jättesmart att göra västvärlden heligt förbannade.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/oljepriset-dyker-hopp-om-oekad-produktion.N1JBVtL7W

Jag hoppas dock innerligt att trots lägre bensinpriser, att Sverige mfl satsar rejält på förnybar energi så vi inte sitter i rävsaxen och är beroende av vidriga diktaturer. Och att alla fortsätter att snåla in på resorna så mycket det går.
 
Maj är ändå rätt nära inpå, jag bokade för ett par veckor sen och fick en tid 1/6 på en ort nästan 20mil hemifrån.. :s när jag kollade veckan efter i hopp om nysläppta/avbokningstider fanns de tidigaste tiderna i slutet på augusti :eek:
Håller definitivt med om att det skulle behövas en upstepning!

Det är sjukt! Vi ska på en resa i juni och jag önskar att jag hade kunnat ha ännu bättre framförhållning, men min dotter var liksom inte född fören nyligen och det är svårt att skaffa pass till någon som inte lever och inte tilldelats något personnummer 🤷‍♀️
 
Samma här, försöker vara artig och bara tacka nej - oftast accepteras det, och tjatar de vidare lägger jag på.

Har också jobbat som telefonförsäljare en kort period efter studenten. Mycket folk som var vansinnigt otrevliga 🙄 Jag var väldigt förundrad över de som började vara otrevliga eller gapa "nejnejnej" när man bara hunnit presentera sig med namn - inte vad det gällde (ibland tom innan man hunnit säga klart Hej).
Varför gör man så? de vet ju inte var jag ringer från? Jag tänker på idag när jag jobbar kommunalt (eller när jag jobbade i skola) så är det ju ungefär på samma sätt jag presenterar mig: Hej, jag heter X och ringer från skola Y/X-kommun..
Hade blivit lite småstött om nån började skrika på mig innan jag ens sagt var jag är ifrån...

Så nu blir det min störning för stunden. Sluta skäll på folk som inte ens hunnit vara jobbiga än :p

Man gör så för att man stött på så många påträngande telefonförsäljare som inte gett sig trots att man sagt att man inte är intresserad. Då har de istället startat en övertalningskampanj. Då har man liksom bara två val: Sätta ner foten ordentligt direkt så att de fattar att det inte är lönt att starta en övertalningskampanj eller lägga på luren. Jag brukar säga vänligt att jag inte är intresserad. Sätter övertalningskampanjen igång så avbryter jag och säger återigen att jag inte är intresserad och att jag kommer lägga på luren. Undantaget är de som ringer upp och lägger på i örat på en när man svarar för att sen ringa upp senare. De sitter väl vid en dator som ringer upp flera samtidigt och den första som svarar pratar de med. Men det skiter jag i. Jag tycker att det är extremt ohyfsat att lägga på luren i örat på folk och det säger jag till dem och ber om att bli bortplockad från deras lista då jag inte vill ha kontakt med dem igen.
 
Jag stör mig på att jag kollar om One Tree Hill (tack @Sleepan :p).

Det är ett par som är så jävla snuttinuttiga och skittråkiga. Även att mannen blir stalkad av en kvinna som ser ut som hans döda fru, sen skjutna, överlever, blir attackerade igen, mannen börjar gå i sömnen så är dom sjuuuuukt trista. För åh de är så kära och kåta och åh vad bra allt är jämt, även när dåliga saker händer. Plocka bort dem från serien nu tack.
 
Jag stör mig på att jag kollar om One Tree Hill (tack @Sleepan :p).

Det är ett par som är så jävla snuttinuttiga och skittråkiga. Även att mannen blir stalkad av en kvinna som ser ut som hans döda fru, sen skjutna, överlever, blir attackerade igen, mannen börjar gå i sömnen så är dom sjuuuuukt trista. För åh de är så kära och kåta och åh vad bra allt är jämt, även när dåliga saker händer. Plocka bort dem från serien nu tack.

Du har ändå kommit en bra bit då 😂😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp