Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men nytt bank-id kan man ju fixa genom internetbanken?
Fast om man inte har något bank-ID alls så har man nog inte tillgång till internetbanken heller? Eller jo, kanske via bankdosa men med bara sådan gick det inte att fixa bank-ID på min bank förut i alla fall. Var tvungen att gå in på ett bankkontor.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Att det så ofta i undersökningar inte finns vettiga svarsalternativ trots att situationerna borde vara ganska vanliga.
Exempelvis dessa:

Om du har husdjur, vilket djur?
-Katt/-er
-Hund/-ar
-Andra djur
-Jag har inga djur

Hur väljer man att svara om man har flera olika husdjur?

Hur ser din boendesituation ut?
-Bor ensam
-Bor med partner
-Bor med partner och barn
-Bor med andra familjemedlemmar
-Bor med vänner
-Bor med rumskamrater

Jag som ensamstående förälder ska välja vilket alternativ?
 
Det droppar vatten under min diskho och tränger även fram längst med listen. Plus att det är stopp i diskhon.
Ringde in och felanmälde akut i morse, men ingen verkar ha varit här... :cautious:
Resized_20220308_143420.webp
 
Att det så ofta i undersökningar inte finns vettiga svarsalternativ trots att situationerna borde vara ganska vanliga.
Exempelvis dessa:

Om du har husdjur, vilket djur?
-Katt/-er
-Hund/-ar
-Andra djur
-Jag har inga djur

Hur väljer man att svara om man har flera olika husdjur?

Hur ser din boendesituation ut?
-Bor ensam
-Bor med partner
-Bor med partner och barn
-Bor med andra familjemedlemmar
-Bor med vänner
-Bor med rumskamrater

Jag som ensamstående förälder ska välja vilket alternativ?
Jag undrade över exakt detta då jag nyligen blev ombedd att delta i en undersökning om matvanor och hälsa. Svarsalternativen var helt knasiga, och speglade ganska tydligt frågeställarnas världsbild.

De utgick tydligen från att de flesta var vegetarianer av något slag, för det fanns det en massa alternativ beroende på om man åt ägg eller inte, fågel, mjölk, endast rå mat, osv.
Sedan fanns alternativen LCHF, äter endast kött, och "annat". "Annat" måste ju ha blivit en enormt bred grupp, allt från de som lever på pizza til dem som lagar balanserad hemlagad mat dagligen, ifall personen ens ibland äter kött.

Sedan frågades det om hur mycket man rör på sig under arbetsdagen. Alternativen var stillasittande, står upp en del under arbetsdagen, och blir svettig och andfådd av arbetet. Jag står, går och lyfter hela dagen, men inte blir jag svettig eller andfådd då jag är van och har kondition för vad jag gör.
 
Jag undrade över exakt detta då jag nyligen blev ombedd att delta i en undersökning om matvanor och hälsa. Svarsalternativen var helt knasiga, och speglade ganska tydligt frågeställarnas världsbild.

De utgick tydligen från att de flesta var vegetarianer av något slag, för det fanns det en massa alternativ beroende på om man åt ägg eller inte, fågel, mjölk, endast rå mat, osv.
Sedan fanns alternativen LCHF, äter endast kött, och "annat". "Annat" måste ju ha blivit en enormt bred grupp, allt från de som lever på pizza til dem som lagar balanserad hemlagad mat dagligen, ifall personen ens ibland äter kött.

Sedan frågades det om hur mycket man rör på sig under arbetsdagen. Alternativen var stillasittande, står upp en del under arbetsdagen, och blir svettig och andfådd av arbetet. Jag står, går och lyfter hela dagen, men inte blir jag svettig eller andfådd då jag är van och har kondition för vad jag gör.

Så störigt! Extra störigt när det inte finns en enda fritextruta att kommentera i.
 
När jag åkte till hästarna ikväll tänkte jag att jag passar på och tankar åt grannen som han bett mig om + jag skulle fylla upp tanken på min bil när jag ändå var på macken. Då var samtliga pumpar stängda pga ombyggnation! Kört en mil helt i onödan, bara att åka hem igen. 😡
 
Att det inte går att boka en tid för att skaffa pass till min dotter. Lediga tider först i slutet av maj och en webb som kraschar så fort man försöker boka. I krigstider, kom igen kära myndigheter växla upp!
Maj är ändå rätt nära inpå, jag bokade för ett par veckor sen och fick en tid 1/6 på en ort nästan 20mil hemifrån.. :s när jag kollade veckan efter i hopp om nysläppta/avbokningstider fanns de tidigaste tiderna i slutet på augusti :eek:
Håller definitivt med om att det skulle behövas en upstepning!
 
Då cyklar dom inte tillräckligt fort… kan man prata kan du trampa mera. Älskar instruktörerna på mitt gym de går på stenhårt till de som surrar.

Annat störmoment från spinningpass PARFYM som överdoseras. Tusen gånger värre än svettlukt. Andnöden beror helt plötsligt inte på träningen.
Parfym är många gånger djävulens påfund istället för rena kläder och god hygien, vi lever inte i 1700-talets Frankrike! :banghead:
 
@LadyCovergirl

Det var likadant här när man skulle på hälsogranskning till arbetshälsovården. I formuläret man skulle fylla i före, så för alkoholkonsumtion så var alternativen man skulle kryssa i formulerade som att endera var man nykterist, eller så hade man tendenser till alkoholproblem/riktiga problem.
Vet inte om de ändra det nu, men hoppas det.
 
Annat störmoment från spinningpass PARFYM som överdoseras. Tusen gånger värre än svettlukt. Andnöden beror helt plötsligt inte på träningen.

Ja, håller helt med, och då är jag ändå en som gillar parfym, men jag väljer ju mina stunder när jag använder det. På varje större löpevent jag varit på, så är det alltid minst en som måste dränkt sig i parfym före, för trots att man är utomhus så känner man ett moln runt dem. Jag har annars inte problem med dofter, men när jag blir tillräckligt ansträngd så kan jag börja må illa av lukter, så roligt då på sista kilometern att hamna efter ett parfymmoln :arghh:
 
Jag stör mig på att jag vaknade med huvudvärk idag. Och värkande sätesmuskler. Och att jag av någon anledning tyckte att det var en bra idé att åka till jobbet utan att ta med mig värktabletter.

Det finns apotek på gångavstånd så jag löser det på lunchen men det hjälper mig inte nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 567
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp